5 van de 109
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
DS3 levertijdentopic
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 11 februari 2011 12:16 PM
  [ # 61 ]

Ik ben ook aan het kijken voor een e-HDI. De dealer die ik sprak in Spijkenisse zei eind januari tegen mij dat ik pas in juni rijden kon. En als ik in februari zou bestellen dat het wel juli wordt. Op zich geen probleem als je inderdaad maar weet hoe lang het duurt. Ik rij prive en als de inruilprijs vast staat vind ik het wel prima. Dan zet ik straks na de winter nog wel een paar gebruikte goede zomerbanden op mijn auto om de de boel wel gaande te houden (en de kosten aan mijn huidige auto te beperken).

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 februari 2011 12:34 PM
  [ # 62 ]

Op dit moment wordt de dealer dus niet goed geinformeerd, dus juli kan maar zo december worden.

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 11 februari 2011 12:55 PM
  [ # 63 ]

Ik heb zelf ook zo een ehdi’tje besteld en baal ook van de levertijd.
effe opmerking over voorgaande uitspraken.

een dealer zal zijn bestelde voorraad (edhi) aan een klanten order moeten hangen anders zal deze voorlopig geheel achteraan in de rij(productie) komen dus effe een DS3 ehdi bestellen bij een dealer welke hij al in september besteld heeft voor demo om snel te kunnen rijden werkt niet.

De 1.6 Ehdi motor zit al in de peugeot 508 en staat ook al in de showroom en volgens mij rijden er ook al C4 modellen rond met ehdi, dus productie problemen ???

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 02:17 PM
  [ # 64 ]

alles leer van binnen wellicht

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 03:18 PM
  [ # 65 ]

@Roels21 en ricardo
Ik had ‘t over de bruto prijs zonder afleveringskosten, daar heb je het tenslotte meestal over als je praat over wat een auto kost. En als je dan alle opties aanklikt, kom je op 22016 euro. Dat is dan zonder accessoires, zonder lm-velgen.
En nu weer on topic: toen ik 14-1 bestelde, was de verwachte productiedatum april, rijden in mei; dat staat ook op mijn offerte. De levertijden leken toen weer normaler te worden met enkele weken daarvóór, want eind december werd er over juli gesproken. Als je dan 28-1 (Roels21) bestelt, kan ik ‘productie mei’ ook begrijpen.
Echter, als nu de sept/okt-bestellers wéér 2 maanden uitstel krijgen, want inderdaad was ook mij eerst eind december beloofd (toen ik op 11 okt een C3 bestelde) en je trekt die lijn door, dan zie ik voor de zomervakantie geen DS3 meer op mijn oprit staan. Vooral ook omdat er in sept/okt nog geen ‘berg’ bestellingen geweest kan zijn, maar ondertussen wel!
Meer dan een half jaar wachten, daar word ik niet vrolijk van. Als ik nú zou weten dat er 4 maanden bij gaan komen, zou ik zeer waarschijnlijk annuleren.
Iemand het stukje in de laatste Autoweek gelezen? Als het aan de grote importeurs zou liggen, stoppen ze per direct met het mrb-vrij rijden.

Profiel  
 
Wim citroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 04-05-2007

Gepost: 11 februari 2011 04:10 PM
  [ # 66 ]

Hallo allen
Ik heb een C3 eHDI besteld op 8 okt. En ik lees nu allerlei berichten over leverdata vragen genoeg dus
Ik heb net email contact gehad met mijn dealer lees mijn vraag en zijn antwoord.
Ik denk dat onderstaande hoogstwaarschijnlijk ook geld voor de Ds3 eHDI

Hallo Rene

Ik lees op Citroen forum dat de produktie wederom is uitgesteld (volgens andere dealers) kan jij dat bevestigen of zijn dat kul verhalen.
B.v.d. 
Met vriendelijke groet Wim Coene

antw.
Beste Wim,

Sorry maar het is wel waar. Er komt echter een klein aantal uit productie februari alleen weet ik niet of jullie auto erbij zit.

Met vriendelijke groet,
René K.
Verkoopadviseur

Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 februari 2011 05:38 PM
  [ # 67 ]

Ik ben de e-mail van mn dealer nog eens gaan uitpluizen en daarin heeft ie t nog steeds over de februari productie.. Ik ga er morgen maar eens persoonlijk naar toe.

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 05:47 PM
  [ # 68 ]

wanneer had jij besteld cbr?

Profiel  
 
Wim citroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 04-05-2007

Gepost: 11 februari 2011 05:59 PM
  [ # 69 ]

Hallo allen
ik heb naar aanleiding van mijn email wisseling met mijn dealer contact gezocht met citroen nederland
daar heb ik de vraag neergelegd wanneer ik mijn auto geleverd kan krijgen, na noteren van mijn gegevens zou deze vrouw mij terug bellen.
Ze antwoordde mij dat mijn auto in week 10 in Nederland aankomt en in week 11 bij de dealer is.
Bij navraag bij haar hoe en wat kwam naar voren dat de Ds3 een dusdanig grote vraag heeft uit Frankrijk zelf er productie problemen zijn vanwege de grote aantallen.
Ik denk zelf dat de Franse markt wat meer voorrang krijgt dan de andere Europese landen.
gr. wim

Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 februari 2011 06:05 PM
  [ # 70 ]

@Ricardo Smit, ik heb half september besteld.

@Wim citroen, als ik de Franse fora lees krijg ik zwaar de indruk dat de Franse markt absoluut voorrang krijgt. Reden meer om op e.o.a. manier druk uit te oefenen op Citroen als geheel want dat is natuurlijk waardeloos. Ik volg nog altijd het principe ‘First come, First serve’

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 06:14 PM
  [ # 71 ]

weet iemand toevallig hoelang de levertijd is van de NIET EHDI[benzine dus] DS3 is

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 06:18 PM
  [ # 72 ]
DCAR schreef:

Ik heb zelf ook zo een ehdi’tje besteld en baal ook van de levertijd.
effe opmerking over voorgaande uitspraken.

een dealer zal zijn bestelde voorraad (edhi) aan een klanten order moeten hangen anders zal deze voorlopig geheel achteraan in de rij(productie) komen dus effe een DS3 ehdi bestellen bij een dealer welke hij al in september besteld heeft voor demo om snel te kunnen rijden werkt niet.

De 1.6 Ehdi motor zit al in de peugeot 508 en staat ook al in de showroom en volgens mij rijden er ook al C4 modellen rond met ehdi, dus productie problemen ???

Er waren al problemen met de e-HDI van de C4. Een terugroepactie en niet uitleveren van nieuwe C4’s. Dus er is wel degelijk wat aan de hand met de motor of met de levering van de onderdelen daarvan.

CBR600F4i schreef:

Op dit moment wordt de dealer dus niet goed geinformeerd, dus juli kan maar zo december worden.

Dat is natuurlijk zwaar overdreven. Je hoeft echt niet een jaar te gaan wachten op je auto.

Je kunt er van uit gaan dat er twee redenen zijn waarom het zo lang duurt:
1) de veel grotere vraag
2) problemen met de e-HDI motor of met (de levering van) onderdelen daarvan (start-stop bijvoorbeeld)
Waarschijnlijk is het tweede de belangrijkste oorzaak van het lange wachten.

Ik ga er van uit dat de problemen straks verholpen zijn en dat de productie een stuk wordt opgevoerd. Degenen die dan relatief het langst hebben moeten wachten zijn natuurlijk de eersten die besteld hebben. Daarna gaat er minder tijd zitten tussen handtekening en levering.

Op fora zit men elkaar vaak op te stoken. Dat zie ik hier ook gebeuren. Laten we elkaar niet gek maken, geduld is een schone zaak. En de dealers kunnen er ook niets aan doen (behalve duidelijk zeggen dat het wel 4 maanden gaat duren als je een nieuwe auto bestelt). Het is geen onwil, ze willen echt wel leveren. Dit gaat voor hen ook ten kosten van de extra marge op de verkoopaantallen (wat maandelijks wordt berekend), want alleen uitgeleverde auto’s tellen mee.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 11 februari 2011 07:50 PM
  [ # 73 ]

Dat stoken is zeer zeker waar. Zit spontaan naar andere auto’s te kijken…alhoewel ik zeker de DS3 als eerste op mijn lijst heb staan. Ik heb alleen een offerte voor inruil gekregen zolang mijn huidige onder de 200.000km blijft (ook een 1.6HDI maar dan verpakt in een Mazda3). Als ik de huidige levertijden zie zal dat niet lukken (want zit al op 190.000km en daar komen gemiddeld 2500 per maand bij). Eens kijken of de dealer daar een oplossing voor heeft…

Edit: zie op forums bij de buren dat daar eigenlijk niet geklaagd wordt over lange levertijden. Er zit dan wel geen eHDI bij moet ik zeggen. Ik las ook dat de dagproductie verhoogt is van 360 naar 420. Nou, als alle problemen verholpen zijn dan moet de levertijd toch snel ingelopen zijn. Hoeveel van die eHDI’s zullen er in NL in bestelling staan? Dat moet met een paar dagen produceren toch wel verholpen zijn?? Rekening houdende met de bestellingen uit het buitenland misschien een paar weken??

Profiel  
 
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 09:04 PM
  [ # 74 ]

Alles best, stoken kan, ik zie het meer als: de gemoederen raken verhit..

Blijft wel slechte reklame natuurlijk. Een beetje bedrijf laat zijn klanten weten hoe en wat. Dat is standaard communicatie, en dit lijkt nu op een klassiek voorbeeld op: hoe het niet moet..

Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik al een mito met alle opties heb bekeken..

Ondertussen al wel officieel een ingebreke stelling opgesteld, niet om de dealer het lastig te maken, maar simpel om het feit dat ik een wintersport vakantie heb staan, waarin de nieuwe auto met winterbanden een rol had.. Daarbij komt groot onderhoud en APK eraan. Zaken die ik bij geen uitstel totaal niet op mijn bord had gehad. Dus de dealer zal er toch iets mee gaan moeten ben ik bang. Of de order zal ergens anders komen te liggen.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 februari 2011 10:09 PM
  [ # 75 ]

Is er al iemand op het forum die een toezegging heeft gehad dat zijn auto deze maand wordt uitgeleverd ? (de eerste bestellers zouden deze maand de auto moeten krijgen)
Graag een reactie

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
5 van de 109
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook