7 van de 109
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
DS3 levertijdentopic
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 01:12 PM
  [ # 91 ]

beste scottie of ze nu de achterstand aan het inlopen zijn,er zijn mensen die op 1 oktober besteld hebben en gehoord dat in week 17 hun auto in Nederland arriveerd [is nog niet rijden meteen dus]lijkt het me stuk als je NU bijna 5 maanden later besteld dat je dan in week 22 rijdt lijkt me een utopistische gedachte.

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 01:14 PM
  [ # 92 ]

ik ben erg benieuwd hoeveel van deze mensen hun IX35 hebben afgezegd,velen gok ik

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 01:31 PM
  [ # 93 ]
ricardo smit schreef:

beste scottie of ze nu de achterstand aan het inlopen zijn,er zijn mensen die op 1 oktober besteld hebben en gehoord dat in week 17 hun auto in Nederland arriveerd [is nog niet rijden meteen dus]lijkt het me stuk als je NU bijna 5 maanden later besteld dat je dan in week 22 rijdt lijkt me een utopistische gedachte.

Van wat ik gezien heb bij de dealer waar ik m’n auto bestelde is dat er 700 stuks op de bestellijst van afgelopen maanden staan. Met een productie van 400 stuks per week (zonder weekend meegeteld) moet het volgens mij niet zo’n probleem zijn om na de achterstand binnen de normale 6 weken die Citroen aanhoudt te kunnen leveren.

Mijn dealer gaf aan dat afgelopen week bestellen de auto nog net in de productie van april zou vallen.
En dan 2 weken transport en afleveren = rijden in mei.

De fax van een behoorlijk aantal pagina’s die de dealer van Citroen deze week ontvangen had bevatte inderdaad een bericht over vertraging bij de eerste uitlevering. Het was de bedoeling om in februari de eerste auto’s uit te leveren. Dat gaat niet lukken.

Maar om nou gelijk iedereen op te atangen dat ze hun auto pas na de zomer gaan krijgen… of dit jaar niet meer… vind ik nogal kort door de bocht.
Zo helpen we in ieder geval andere merken aan klanten… Niets is zo mooi om al deze negavieve postings te gebruiken naar je klanten en dan te kunnen zeggen, wij leveren uit voorraad (Opel Corsa, Fiat Punto)
Vergeet niet dat ook VW de Polio pas na 6 maanden en langer ging leveren..

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 01:39 PM
  [ # 94 ]

nou maar de 400 waar jij over praat zijn natuurlijk niet alleen voor de Nederlandse markt.

nou gaat mijn dealer na veel aandringen kijken met citroen Nederland of mijn wagen naar voor kan worden geschoven en dit ivm tot tweemaal toe hun leveringsafspraak te schenden,met een productie van 400 per week ,lijkt het me dan dat ik wel in maart moet kunnen rijden.

Profiel  
 
DCAR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 11-02-2011

Gepost: 13 februari 2011 02:12 PM
  [ # 95 ]

@ Ricardo denk je echt dat er in frankrijk ook maar iemand is die nu snel de band gaat opstarten om jouw autotje te gaan maken en de rest een maand later?

Het is niet anders, je kunt je heel druk maken en kwaad het lost niks op, citroen zou ook het liefs elke dag 200 ds3 ehdi auto’s bouwen en verkopen. maar het feit is dat er waarschijnlijk om een pietlullig onderdeeltje van 1 euro de auto niet afgemaakt kan worden omdat dit onderdeel er niet is. En om nou de band maar te laten rollen en een terrein vol te zetten met incomplete auto’s daar heeft niemand wat aan.

Je kunt beter een deal sluiten met je dealer en je oude auto vast inruilen en tot je DS3 er is een C1 rijden dan ben je in elk geval van de kosten af.

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 02:18 PM
  [ # 96 ]

ik zou er persoonlijk begrip voor hebben als koper als ik in januari bestel, dat mijn wagen een week of twee later zou komen,en iemand die reeds in oktober gekocht heeft ten aan wie tot twee maal toe leveringsafspraken zijn geschonden hiermee te helpen.

maar ads natuurlijk een zinloze discussie toegezegd is mij dat mijn wagen een prio krijgt

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 02:24 PM
  [ # 97 ]

en wat betreft je voorstel van alvast inruilen heb ik inderdaad geopperd,maakt mij inderdaad niet echt uit of hij er nu in week 14 of 17 staat,maar dat van de kosten is inderdaad waar het nu echt om gaat.

en dat om wat voor reden er niet geleverd kan worden baal ik natuurlijk van maar kan natuurlijk gebeuren ,komt in mijn werk ook voor ,maar niet leveren van Citroen mag mij geen duizenden euro kosten.

Profiel  
 
Chunky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 24-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 02:52 PM
  [ # 98 ]

Ik volg dit topic nu al een tijdje en je huilie-huilie houding gaat een beetje vervelen Ricardo.
Als het werkelijk waar is dat je meer dan 3k extra kosten hebt omdat je auto later komt, dan had je misschien iets beter moeten nadenken voordat je een auto besteld die nog niet eens in productie is gegaan. Bij zo’n beetje elk ander merk die 14% auto’s leveren zijn in de opstartperiode grote vertragingen geweest. Als je zo afhankelijk bent van het op tijd leveren van een nieuwe auto, ook voor zakelijk gebruik, hoort bij de aanschaf van een nieuwe toch wel een zekere risico-analyse.

Iedereen die een DS3 e-HDI heeft besteld zit in hetzelfde schuitje, niemand zit te wachten op de vertraagde levering toch? Citroen Nederland kan hier niets aan doen, zij zitten ook met een bepaalde onwetendheid betreft de productie.

Met dingen roepen zoals ‘schadevergoeding’ en ‘nooit meer Citroen’ schiet je niets op. Blijkbaar vind je het ook nodig om je eigen pessimistische instelling over te dragen op andere mensen, door te zeggen dat mensen bijvoorbeeld ‘voor de zomer niet kunen rijden’.

Nogmaals het is klote voor jou en ieder ander. Maar hou je negativiteit lekker bij je en probeer eens met een constructieve oplossing vanuit jouw kant te komen.

Profiel  
 
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 03:13 PM
  [ # 99 ]

Negativiteit is natuurlijk jammer, dat klopt. Maar wellicht gaat het hier ook niet om een onenigheid over een senseo koffiezetapparaat bij de mediamarkt. De risicoanalyse is dus gemaakt, want er is een afleverdatum afgesproken. Die afspraak geeft rechten en plichten. Ricardo heeft het recht om met onmiddelijke ingang het contract te annuleren en hieruit voortkomende kosten te verhalen op de dealer. Zo is de wet nu eenmaal. Het is helaas niet de klant zijn probleem dat er ergens een onderdeel niet is. Dat is dus het risico van de fabriek. Daar zijn ze ruimschoots voor verzekerd. Het grootste probleem is dat er geen goede communicatie hierover is geweest. dat komt inderdaad arrogant over. Het feit blijft echter nog steeds dat je recht hebt op een goede oplossing wanneer afspraken niet nagekomen worden. Iedereen kan en mag voor zichzelf de keuze maken op wat voor manier hij/zij dit wil doen. Ik heb daarin mijn keuze gemaakt.

En ja met deze keuzes staat de auto waarschijnlijk niet eerder voor de deur. Maar het kosten en baten verhaal is dan wel helder voor beide partijen.

Constructieve oplossingen zijn dan waarschijnlijk:

auto eerder inruilen
tijdelijke leenauto
kosten (onderhoud) laten uitvoeren op kosten dealer etc.

Let wel op bij je auto inruilen, dat je dan dus in meeste gevallen een bedrag geeft aan je dealer. Bij failliet gaan verlies je het recht hierop, ook hier goede afspraken maken dus!!

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 03:27 PM
  [ # 100 ]

Helemaal eens met Chunky, het wordt een beetje vervelend om dagelijks tig boodschappen te lezen van iemand die zich op zit te vreten omdat zijn auto vertraagd is. Doe er wat mee! Los het op met je dealer, ga voor mijn part de deal terugdraaien door de koop te ontbinden wegens niet leveren, maar ga niet dagelijks klagen en (precies zoals Chunky zegt) je negativiteit op anderen projecteren…

De e-HDI is vertraagd en daar verandert niemand op enig forum wat aan. Het is vooral sneu voor de mensen die als eerste besteld hebben, want die moeten uiteindelijk het langste wachten op hun auto. Ik ga er zelf vooralsnog van uit dat ik mijn e-HDI (16 dagen geleden besteld) eind mei zal hebben dankzij de straks opgevoerde productielijn. En als het juni wordt, dan is dat ook niet anders.

Wat betreft al die grote kosten die je op zit te voeren, daarbij vraag ik mij af of je dealer die bij inruil al heeft mee gecalculeerd of dat dit verborgen kosten zijn. Als je dealer wist dat jouw inruil grote kosten met zich mee zou brengen, is de inruilprijs daar ook op gebaseerd. Zo niet, dan had de dealer dat wellicht graag ook willen weten en was een lagere inruil het gevolg. Als je serieus denkt €3500 meerkosten te hebben voor enkele maanden extra, vraag ik mij af in wat voor barrel je rijdt? Wink

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 februari 2011 04:26 PM
  [ # 101 ]

Voor het oneindige klaagwerk wil ik jullie graag verwijzen naar het Grote Klaag- en Pluimtopic.
Kunnen we hier dan weer normaal verder on-topic, zonder elke keer in dezelfde zeurboodschappen te vervallen? Ik denk dat na een keer of zes hetzelfde verhaal te posten het punt wel gemaakt is.  excaim

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 06:02 PM
  [ # 102 ]

ricardo sluit hierbij inderdaad het onderwerp,een opmerking betreft risico analyse ik geloof dat goldlion het goed verwoord lag niet bij mij,om eerliijk te zijn wist ik niet eens dat deze auto,s nog niet gebouwd werden op moment van tekenen maar ben geheel op de verkoper afgegaan en zijn belofte om 2 Januari te rijden.

hierbij ga ik het laten, hoop de mensen die zich aan het ,,huili huili,, verhaal gestoord hebben, toch een dezer maanden in onze DS3 en onderweg te mogen groeten als trotse eigenaars van een inderdaad erg mooie en gewilde wagen.


ricardo smit


huili huili verhaal hierbij gesloten

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 13 februari 2011 11:15 PM
  [ # 103 ]

Ben het met je eens Tilanus, ik hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden in hoeverre toezeggingen van dealers waargemaakt worden door Citroen, ik hoop binnenkort te horen dat de eerste Ehdi op kenteken staat. Laat het ons weten, de eventuele problemen die we hebben zullen we wel met onze dealer delen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Chunky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 24-01-2011

Gepost: 14 februari 2011 12:15 AM
  [ # 104 ]
ricardo smit schreef:

toch een dezer maanden in onze DS3 en onderweg te mogen groeten als trotse eigenaars van een inderdaad erg mooie en gewilde wagen.


ricardo smit

Smile

Succes ermee! Misschien nog wel trotser als het wat moeite heeft gekost om uiteindelijk er in te kunnen rijden… De auto blijft met deze leveringsproblemen voorlopig nog vrij zeldzaam op de nederlandse weg!

Profiel  
 
DanielD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-2010

Gepost: 14 februari 2011 01:53 PM
  [ # 105 ]

Ik heb net gebeld met Citroen Nederland. Mijn DS3 e-HDI die ik 11-10-2010 besteld heb, zou eind Maart/begin April geleverd worden.

Profiel  
 
 
7 van de 109
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook