6 van de 109
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
DS3 levertijdentopic
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 10:10 PM
  [ # 76 ]

Je hoort het meteen van mij. Ik heb op 10-9 besteld, ik zit dus redelijk aan het begin.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 februari 2011 10:16 PM
  [ # 77 ]
goldlion schreef:

Blijft wel slechte reklame natuurlijk. Een beetje bedrijf laat zijn klanten weten hoe en wat. Dat is standaard communicatie, en dit lijkt nu op een klassiek voorbeeld op: hoe het niet moet..

Dit soort dingen komen regelmatig voor. Zeker bij nieuwe modellen of nieuwe uitvoeringen. (zoals hier de e-hdi)
Vaak ligt het aan een bepaald onderdeel of bepaalde techniek die de achterstanden veroorzaakt. Ik heb ergens voorbij zien komen dat het wellicht aan het start/stop-systeem voor de DS3 ligt, dat voor oponthoud zorgt. Ik weet nog dat bijvoorbeeld in de begintijd van de C4 Picasso het juist de panoramische daken waren die voor vertraging van vele weken zorgden. Dat is iets waar ze bij de fabriek natuurlijk ook niet blij mee zijn. Zij zijn weer afhankelijk van toeleveringsbedrijven. Het kan dus zomaar voorkomen dat de produktie van een bepaald type of bepaalde uitvoering, of zelf alle auto’s met 1 bepaalde optie volledig stil ligt vanwege aanleveringsproblemen, terwijl de ‘normale’ produktie gewoon doordraait.
Dit kan een fabrikant niet voorzien, laat staan een importeur of dealer.

Zaak daarbij is natuurlijk wel, dat wanneer de dealer eenmaal over dergelijke info beschikt, hij dit ook aan zijn potentiƫle en reeds wachtende kopers laat weten.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 11 februari 2011 10:35 PM
  [ # 78 ]

Goldlion, volgens mijn berekeningen zou je deze maand afgeleverd moeten krijgen, heb je al iets gehoord van je dealer ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 11 februari 2011 10:42 PM
  [ # 79 ]

Ik zou dolgraag jouw berekening willen geloven, maar ik wacht even het officiele antwoord af. Van citroen zelf of van mijn dealer. Maar uiteindelijk is het simpel. Of ik heb de auto voor 12 maart, of de dealer heeft een goede oplossing. Nog vier weken, ik ben benieuwd..

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 12 februari 2011 05:38 PM
  [ # 80 ]

Ben even bij de dealer langs gegaan. Originele planning was dus productie in week 6, dit wordt nu min of meer ergens begin maart volgens de laatste informatie van de importeur. De reden is dat de Fransen worden voorgetrokken en dit had men nog willen doorzetten maar daar zijn de NL dealers het niet mee eens.

Profiel  
 
jekaba
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-2007

Gepost: 12 februari 2011 06:42 PM
  [ # 81 ]

Afgelopen vrijdag mijn DS3 e-HDi besteld, de dealer verwacht levering in week 22. dus eind Mei - begin Juni is dus ongeveer 16 weken. Confused

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 12 februari 2011 11:40 PM
  [ # 82 ]

goldlion erg veel sterkte als je net zo,n dealer hebt als ik

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 10:38 AM
  [ # 83 ]

voo hb ja ik heb de toezegging gekregen dat mijn wagen geleverd gaat worden in februari,maar helaas is deze toezegging alweer gebroken

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 10:40 AM
  [ # 84 ]

nou Jekaba ik kan je nu al vertellen dat jij je wagen nooit week 22 gaat krijgen

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 11:09 AM
  [ # 85 ]

Het wordt tijd dat Citroen Nederland zijn verantwoording neemt en oprecht gaat communiceren naar zijn kopers,zelf ben ik jarenlang een audi en volkswagen rijder en ben een van de mensen die de overstap naar de DS3 gewaagd heeft,maar een ding weet ik nu al zeker na de DS3 nooooooooooooooooooooit geen citroen meer al was het maar om de arrogantie en communicatie nnaar zijn kopers toe.

mijn wagen beloofd op 2 januari[gekocht oktober]na tekenen koopcontract week of drie later bellen met het verhaal wordt productie februari,daarna ben ik navraag gaan doen wanneer het nu word en werd mij beloofd aan de hand van officielle lijsten het word week 8.
Nu moest ik er van de week zelf achterkomen dat het ook niet week 8 wordt maar zeker week 17.

en wat zegt mijn dealer nou mijnheer u vondt het goed dat het wat later werd als wij belooft hadden,en ja nu wordt het nog wat later nou jammer voor u wij doen niets voor u.

Heren van Citroen een klant een wagen beloven op 2 Januari en dan pas afleveren week 19 of 20 is een wanprestatie,temeer deze auto mijn reklame auo moest zijn/worden.
zit nu met een kostenplaatje niet ingecalculeerd door niet nakomen van de leveringsafspraken van 2x 370 wegen belasting- 740
                                                                                                                      1x reparatie               - 400
                                                                                                                      banden                   -400
                                                                                                                een niet ingeplande APK     - 900
verdere kosten belettering kleine 800
en velgen die vorige week gekocht zijn voor 900 omdat de wagen er week acht zou staan.


zonder de velgen zit ik al op een schade post van 3200 euro,die alleen zijn en worden gemaakt omdat citroen slecht communiceerden niet kan leveren,en wat zegt de dealer ja helaas kan ik niets aan doen gewoon maar wachten.

CITROEN NEDERLAND ik weet dat u mee leest op dit forum, sta op en NEEM UW VERANTWOORDING zeker met de DS3 krijgt u een nieuw klantenpotentieel in huis die overstappen van een ander merk,ik kan mij niet voorstellen dat u een eventuele jarenlange relatie met deze nieuwe klanten nu al bekoeld tot het nulpunt,en na het rijden in de DS3 weer terug gaan naar hun oude merk waar zij jaren met tevredenheid in reden.

en ik weet dat er op dit forum mensen zitten die zich hier in herkennen meld u

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 februari 2011 12:33 PM
  [ # 86 ]

Ricardo, dat de wagen jou op 2 januari is beloofd is een fout van je dealer. Mijn dealer beloofde mij niets in september maar ging uit van januari productie. Daarna/nu is Citroen zelf de fout in gegaan en de dealers hebben daar weinig tot geen grip op. De productie wordt wel verdubbelt als ik de dealer mag geloven dus er is een grote kans dat iedereen zijn DS3 e-hdi toch nog redelijk snel krijgt. Mijn auto stond dus vast op week 6 en is daar zomaar afgehaald door de fabriek. Maar inderdaad, ze mogen wel even communiceren met de klant want ik vind het geen pas geven om de Fransen te bevoordelen.

Profiel  
 
ricardo smit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 19-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 12:39 PM
  [ # 87 ]

nou of het een fout is van mn dealer daar twijfel ik oprecht aan,temeer hij wist dat ik 2 januari nieuw moest rijden en ik reeds bij andere merken was geweest en daar niet tot zaken kon komen omdat ze dat niet gingen redden ,en daar was mn dealer van op de hoogte,maar lachend verklaarde hij ooo bij ons gaat dat zeker lukken.

maar feit blijft staan of het nu aan mijn dealer ligt f aan Citroen France,mijn wagen pakt zo,n 3500 euro duurder uit,als begroot en afgesproken.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 13 februari 2011 12:56 PM
  [ # 88 ]

Ricardo idd niet goed van Citroen. Edoch jaren een tijdje terug kon VW de Passat niet leveren. Te Populair. Ook daar was men soms redelijk arrogant, ach je moest blij zijn dat je ‘m uberhuapt kreeg.
Autobranch blijkt maar weer eens een niet altijd even betrouwbare branch.
Maar 1 ding is zeker, mocht je de DS3 krijgen dan heb je een prachtige auto!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 01:03 PM
  [ # 89 ]
ricardo smit schreef:

nou Jekaba ik kan je nu al vertellen dat jij je wagen nooit week 22 gaat krijgen

Ben ik het niet mee eens..!
Ze hebben momenteel een achterstand en laten blijkbaar de franse markt voorgaan.
Dat wil niet zeggen dat ze met verhoogde productie deze achterstand blijven houden.
We praten hier volgens mij over aanloopproblemen en het wegwerken van achterstand.

Nu bestellen betekend in juni rijden.
En dat is voor Citroen begrippen al een enorm lange tijd. Want meestal is het 6 weken of minder.

Met een productie capaciteit van 300 a 400 auto’s per dag en een totaal aantal van tegen de 50.000 stuks komt er vanzelf versnelling in de levering. Anders zouden we op iedere hoek van de straat een DS3 tegen gaan komen in de kortste tijd. Geloof dat maar niet. De Polio van VW blijft echt wel populairder.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 13 februari 2011 01:10 PM
  [ # 90 ]
Remco H. schreef:

Ricardo idd niet goed van Citroen. Edoch jaren een tijdje terug kon VW de Passat niet leveren. Te Populair. Ook daar was men soms redelijk arrogant, ach je moest blij zijn dat je ‘m uberhuapt kreeg.
Autobranch blijkt maar weer eens een niet altijd even betrouwbare branch.
Maar 1 ding is zeker, mocht je de DS3 krijgen dan heb je een prachtige auto!

Idem wat betreft een Hyundai IX35 in diesel uitvoering (2 liter low power, en de 1,7 trouwens ook)
Mensen die vorig jaar in april bestelden werd beloofd dat ze in de zomer van 2010 ermee op vakantie konden gaan… Check het aantal geleverde maar eens… 0 stuks, behalve de demo auto’s van dealers die ze inmiddels al lang verkocht hebben. Oftewel, Hyundai leverd ze pas met enige geluk na 12 maanden!

Het is gewoon lullig dat de DS3 met E-HDI aangekondigd werd en te bestellen was terwijl de productie nog niet eens van start ging. Dat had duidelijk moeten zijn bij de dealers en eerste kopers.
De tijd die zit voor de eerste productie hoort eigenlijk niet thuis bij de normale wacht/levertijd.
Vanaf het moment dat ze gemaakt en geleverd worden, zal de wachttijd minder worden.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
6 van de 109
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook