1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
dashboardklepjes CX
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 06 februari 2011 10:58 PM

Bij geen van mijn cx’n Serie II waren de dashboard klepjes allemaal heel. Ik heb ze een keer werkend gerepareerd door de scharniertjes te vervangen door eigen gemaakte scharniertjes. Dat was een vreselijk pruts werkje. In mijn huidige cx zaten ze met een afgebroken scharniertje dicht, recht en rammelvrij. Afblijven en niet openmaken. Totdat een “verse” passagier even je auto bewonderd…maakt ie een klepje open…pats helemaal afgebroken….grrrrr.

Heeft er iemand een of andere slimme en dus eenvoudige oplossing voor die k… klepjes?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 06 februari 2011 11:18 PM
  [ # 1 ]

Geheel dichtkitten, ben je overal vanaf.


of bedoelde je dat niet??  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 06 februari 2011 11:22 PM
  [ # 2 ]

die voldoet niet aan alle vereisten, het element slim ontbreekt geheel in deze oplossing

Mr. Green

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 06 februari 2011 11:37 PM
  [ # 3 ]

Ze zullen Bokito-proof worden, nooit meer afbreken en je dashboard niet meer ontsieren, het zal je in de toekomst dus ook geen geld, tijd, gepriegel en dus ergernis kosten….
Vind ik behoorlijk slim hoor!

Of had jij ze écht nog in gebruik en stopte je er bijv. nog muntjes in voor de tolweg?  Wink

Geloof me maar: het is óf priegelen en je toch weer ergeren, óf dichtkitten.

Of er een hek met stroom rondom plaatsen, zodat ‘bezoekers’ er niet opnieuw aan gaan zitten met hun kluiven.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 februari 2011 11:41 PM
  [ # 4 ]

Eigenlijk best gek dat die van een BX veel langer heel lijken te blijven. Of hebben wij weer een speciaal soort BX?
Het blijft ellende met die dingen en als ik hele klepjes tegenkom….

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 februari 2011 11:43 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij ontsiert dat hek met stroom ook je dashboard   Laughing  en misschien rijdt hij wel vaak door de westerscheldetunnel haha

Verder heb ik geen idee hoe die scharniertjes er uit zien maar kun je niet iets met bv tandenstokers als draaipunt maken ???

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 februari 2011 11:45 PM
  [ # 6 ]

John heeft zijn klepjes verbouwd. Als ze dicht zijn is er niets van te zien. Ze werken naar behoren, maar als die klepjes opengaan zie je wel dat het niet origineel is.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 06 februari 2011 11:58 PM
  [ # 7 ]

Nee nee nee, dichtkitten is ook door mijn hoofd geschoten maar gelijk verworpen. Is wel zeer efficiënt repareren maar ik vindt het absoluut pruts. Leuk toch zo’n munten bakje lol.Ik dacht meer in een vorm van een stukje verenbandstaal of kunststof als veer en scharnier combinatie. o.i.d. Daar zit ik op te broeden…. zeg maar een eenvoudig doch functioneel en constructief verbeterd redesign.

edit
bovenstaande oplossing benaderd het maar, nee niet subtiel genoeg.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 februari 2011 12:04 AM
  [ # 8 ]

.....mmmm. die klepjes confused

een tijdje heb ik ze vervangen, als ze weer eens kapot waren. doe ik niet meer.
dekseltje er recht op en niet meer aankomen !
alleen die van de startonderbreker blijft heel…..  gulp  maar ik gebruik hem niet.

er zijn oplossingen om steuntjes/scharniertjes over te zetten mbv warmte / een soldeer apparaat. ook leuk, zou kunnen werken. maar blijft fragiel, die klepjes….

ik hoop dat GSM het niet erg vindt als ik deze even naar voren breng:

dan kan een oplossing zijn voor de scharnieren.

voor het deel wat vastpakt kan je zoiets monteren als voor een snappertje voor een “oud” TV klepje, waar een haakje in valt - drukken is open, nog een keer is dicht. Marc Boncz had zoiets bedacht, zelf gemaakt ! en het klepje in de XM had dat ook zo.

dan nog een veertje…..

of niet aankomen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 februari 2011 12:05 AM
  [ # 9 ]

hahahaha ! daar is ie dubbel !

heeft John een veertje ? en een ander sluitingkje ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2011 09:35 AM
  [ # 10 ]

Het ding ligt op de plank om nooit meer gebruikt te worden door ons.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 09:53 PM
  [ # 11 ]

Bij mij is het ook een gezoek en geprust geweest om ze weer heel te krijgen.

Maar uiteindelijk toch gelukt Wink

En dicht zitten ze nog redelijk recht ook, zover ik begrepen heb was dat soms nieuw niet eens zo.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 07 februari 2011 09:58 PM
  [ # 12 ]

Ziet er heel goed uit
Heb je ook een plaatje met meer detail zodat zichtbaar is hoe je het gefixed hebt?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 10:02 PM
  [ # 13 ]

Gewoon geheel origineel Wink

De linker heb ik gevonden op de sloop, koste bijna niets.
De muntenbak was heel toen ik de CX kocht Smile
Het toetspaneeltje heb ik na wat zoeken een heel exemplaar kunnen kopen.

Het gaat vooral om de opstaande puntjes van het onderste gedeelte. De dekseltje vallen heel nog wel te vinden is mijn ervaring. Die zijn van links en rechts ook gewoon hetzelfde, dat is dus wat makkelijker.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 februari 2011 10:33 PM
  [ # 14 ]

goed dat je die delen compleet hebt gevonden, en strak gemonteerd !
bij mij zijn ze niet helemaal fris meer…..

zelfs in de serie 2 folder zitten die klepje niet altijd strak, en doet de digi display het niet altijd !! let maar eens op !!
Folder over modeljaar 1988 - pagina 13 !!

de muntenbakjes breken bij mij het snelste uit, terwijl ik ze niet gebruik ! is een klein dekseltje en 2 stevige veertjes die er tegen aan duwen. kunststof droogt uit en wordt bros, breekt dus makkelijk uit. meesstal de ronde uitsparing in het dekseltje, of anders de hoekjes/scharnierpunten….

mocht ik echt niks te doen hebben…...  smirk  dan bouw ik nieuwe scharniertjes is (zoals hierboven, maar dan wat subtieler Wink), verenstaal voor de druk, en snappertjes die hem dichthouden….. maar voor nu liggen ze er los op.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 februari 2011 11:12 PM
  [ # 15 ]

toevallig staat er nu een nieuw klepje op Ebay, kost wel ff wat.

klepje

Mark

edit: en hier nog een zwarte

zwart

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook