2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
dashboardklepjes CX
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 februari 2011 11:13 PM
  [ # 16 ]

Laughing Zo!!!! Ik ga maar eens zoeken naar die dingen. Tsss.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 08 februari 2011 11:21 PM
  [ # 17 ]

Ik heb nog een paar helemaal heel en bijna niet gebruikt in zwart.
mogen allemaal weg. w8 ff advertentie op ebay zetten…... Laughing

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 februari 2011 08:36 PM
  [ # 18 ]

Mooie bedragen proberen mensen binnen te halen. En dat voor zo’n rottig stukje zwart plastic. Als het goed is heb ik binnenkort één zwart klepje over (een grote). Eigenlijk 2 (grote), maar van een van de twee is het scharniertje kapot. Zie je niets van, mits je de boel vastkit Wink. Ik wilde ze weggeven als ik iemand tegenkom die ze kan gebruiken. Ik had me nog niet gerealiseerd dat dat dan wel een groot cadeau is Laughing Maar goed, eerst even afwachten tot de grijze klepjes binnen zijn.

Profiel  
 
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-2009

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 10 februari 2011 01:50 PM
  [ # 19 ]

Nou is het zo dat ik ook zo’n mooi klepje heb, alleen is bij mij het geval dat de veer gewoon door het klepje is gekomen.Het scharnier is wel heel bij het middelste klepje is wel het scharnier kapot.

mijn idee was om de huidinge scharnier punten te vervangen door een piano scharnier over de hele lengte per klepje en dan wel de orgineel veren te gebruiken. op deze manier moet het er wel weer orgineel werken en lijken. volgende week kijken of het werkt.

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 februari 2011 01:57 PM
  [ # 20 ]

ook wellicht een goed idee !
de originele scharnierpunten staan alleen iets omhoog tov het onderliggende opbergvakje. dus er iets tussen om die piano scharnier op te hogen…. ? dan zou dat goed kunnen.
en dan duwt die veer niet meer direct tegen het broze plastic, maar tegen het metaal van dat scharniertje, en breekt dan hopelijk niet meer door het dekseltje…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 februari 2011 02:01 PM
  [ # 21 ]

Komt het veertje uiteindelijk door het dekseltje? Wat een poppenspul is het toch eigenlijk.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 februari 2011 03:02 PM
  [ # 22 ]

idd poppenspul…..

ik had al een keer een plaatje tussen veertje en dekseltje geduwd om de druk te verdelen, toen brak later het scharniertje uit….. grrrrrrrrrrr…..

dus wellicht een goed idee om een piano scharnier te monteren. beetje zwarte bekledingsstof er over lijmen en je ziet er niks van….. leuk freubel-werkje, voor als je niks anders te doen hebt Wink

maakt jantje-b wat foto’s als het hem gelukt is ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-2009

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 11 februari 2011 04:01 PM
  [ # 23 ]

ja volgende week zijn de woensdag en donderdag vrij geplant voor las werkzaam heden en interieur, dus ook die klepjes. Het idee was dat zoals ik het zie die scharnier puntjes wat weg moet dremelen en dan ook een randje in het deel maken zodat het scharnier er zo in past dat het uiteinde van het klepje waar een randje op zit er zo vlak op past. Dit alles moet mooi sluiten. Dit wil ik met contact lijm bevestigen denk ik en inderdaad de binnen kant afwerken met wat stof wat ik nog over heb van de sub woofer.

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 februari 2011 04:07 PM
  [ # 24 ]

ik weet niet wat de beste lijm is hiervoor, maar ik heb eerder wat op zijn plek gezet met Bison 2-componenten lijm. dat wordt prettig snel (niet te snel) hard, en wordt uiteindelijk echt goed hard !!

zwarte subwoofer stof zal goed gaan voor afwerking !

heb jij een subwoofer aan boord ??

maak zeker foto’s !  dan kunnen we de kunst afkijken !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-2009

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 11 februari 2011 04:21 PM
  [ # 25 ]

Ja ik een jbl 13 inch sub woofer in de kofferbak met neon op de kofferbak verlichting aan gesloten en daarvoor dus zelf een kist gebouwd, omdat het een bas buis is. Voor dit heb ik motip contactlijm uit een spuitbus gebruikt omdat ik de kist in twee kleuren heb bekleed. Dit lijkt alleen niet handig omdat ik dan bang ben om overal nevel te krijgen. Misschien dat ze bij de gamma een soort contact cement hebben of zo.
Misschien iemand ervaring mee, die ze bijvoorbeeld heeft dicht gelijmd?

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 februari 2011 04:35 PM
  [ # 26 ]

die stof heb ik (dacht ik) gelijmd met een dun laagje Bison Tix in gel versie.
is zoiets als Bison Kit, maar dan een versie die geen draden trekt. niet te dik alleen, en niet te veel langs de randen.
houdt dan prima.

kofferbak wil ik niet opofferen met een bas kast….

voor het vastlijmen van die scharnieren zou ik die 2 componenten proberen (zit in een dubbele spuit).
dan mengen en binnen een paar minuten toepassen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-2009

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 11 februari 2011 05:02 PM
  [ # 27 ]

owkee ja voor die stof is dat idiaal. volgens mij heb nog wel wat van die twee componenten lijm liggen ff kijken of het wel geschikt is.

ja die sub woofer kan bij mij wel omdat het een tweede auto is naast de berlingo, maar ik heb het wel zo met vaste stekkers gebouwd dat ik hem er in 1 min er uit kan pakken.

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 februari 2011 05:15 PM
  [ # 28 ]

dat is dan wel weer een grappige oplossing !

zit ie verder wel vast, of hupst ie mee met drempels ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2011 08:05 PM
  [ # 29 ]

Grappig ik heb ook wel eens aan een pianoscharnier gedacht als laternatieve oplossing.

Ik denk dat je dan nog amper een veertje nodig heeft, dan blijft die zelf wel staan.
Je zal hem dan alleen met de hand omhoog moeten doen.

Ik zou denk ik overwegen een zwarte of zwart gespoten pianoschanier te nemen ipv bekleding te gebruiken.

Ik ben erg benieuwd naar resultaten en bevindingen Wink

Profiel  
 
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-2009

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 11 februari 2011 08:51 PM
  [ # 30 ]

Ik heb net nog even gekeken hoe het allemaal zit en het piano scharniertje er bij gepakt.
En er moet inderdaad wel wat onder het scharniertje om het allemaal mooi te krijgen maar hier door krijgt het klepje boven in ook mooi de ruimte om te kunnen draaien. 
Alleen nu nog uit vogelen hoe ik het veertje ga monteren lijmen of solderen zal wel te zwak zijn en lassen weer te lomp, daarom wil ik het ook met wat stof bekleden om bv. Lijm of andere dingen te verbergen. Een piano scharnier gaat inderdaad wel zwaar dat hij open blijft staan maar vind het zelf wel de uitdaging om dit met veer te doen.

Owja en de sub blijft mooi liggen. De bodem is 40 bij 70 cm en ook de onder kant bekleedt met stof zodat deze niet schuift of rameld.

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook