6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
WRC-nieuws van Citroën
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 januari 2015 04:11 PM
  [ # 76 ]

Er zijn nu persfoto’s vrijgegeven van de DS 3 WRC in zijn feestelijke uitdossing:

bron: DS Communication

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 februari 2015 10:18 PM
  [ # 77 ]

Citroëns DS 3 scoren punten in WRC-rally Zweden

Kris Meeke/Paul Nagle en Mads Østberg/Jonas Andersson hebben de Zweden Rally in de top tien afgesloten, waarmee ze in deze fase van het WRC-seizoen 2015 belangrijke punten voor het kampioenschap hebben gescoord. De twee Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team-equipes laten de sneeuw voor wat het is en verruilen die voor de zon. De volgende WRC-rally op de kalender is namelijk die van Mexico, van 5 t/m 8 maart aanstaande.

Deze laatste dag van de Zweden Rally bestond vanochtend uit drie proeven. Mads Østberg, die vanaf een vierde positie in het klassement vertrok, raakte op Lesjöfors in de problemen. Hij verloor de controle over zijn DS 3 WRC, kwam vast te zitten in een sneeuwwal en verloor meer dan vijf minuten voordat hij zijn weg weer kon vervolgen. Daardoor viel hij terug naar een tiende plek. Teamgenoot Kris Meeke daarentegen steeg juist in het klassement. Hij verliet vanochtend als negende het parc fermé, maar lag na SS19 al achtste zelfs zevende aan het einde van SS20. Op de Power Stage bleef Kris druk zetten. In de strijd om de zesde plaats met Elfyn Evans spinde Meeke halverwege de proef, maar kon desondanks zijn zevende positie behouden. Mads Østberg noteerde de derde tijd op de laatste proef en verdiende daarmee een bonuspunt voor het rijderskampioenschap, naast het punt dat hij scoorde met zijn tiende plaats.

In het WRC3 won Ole-Christian Veiby de klasse in zijn DS 3 R3-MAX. De Noor gaat nu aan kop in het kampioenschap voor de tweewielaangedreven auto’s.

Yves Matton (Hoofd Citroën Racing Team): “De race-incidenten, een handjevol technische problemen en de fouten van onze rijders zorgden ervoor dat het resultaat bij lange na niet in de buurt van onze doelstellingen kwam. We zullen deze rally nauwgezet analyseren om te kijken wat de problemen waren, om ons nog beter voor te kunnen bereiden op de Rally Mexico. Iedereen is volop gemotiveerd. En we zitten pas in het begin van het seizoen!”

Mads Østberg: “We richten het vizier maar snel op de Rally Mexico. We moeten de positieve ervaringen van Zweden meenemen en de rest snel vergeten. Maar ondanks de problemen waren we in staat om hier voor een podiumpositie mee te strijden.”

Kris Meeke: “In Zweden moet je de proeven geheel foutloos doorlopen, maar dat ging een paar keer mis. Desalniettemin is het noteren van een snelste tijd op één van de proeven tijdens pas mijn tweede optreden in Zweden hoopgevend. Mijn snelheid lag aanzienlijk hoger vergeleken met afgelopen jaar. Ik heb vertrouwen in de DS 3 WRC. Ik moet op gelijk niveau blijven presteren en de foutmarge beperken. In Mexico moeten we de finish halen zonder fouten.”

Uitslag WRC-rally Zweden
1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:55:30.5
2. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +6.4
3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +39.8
4. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:26.0
5. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:31.5
6. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:53.0
7. Kris Meeke / Paul Nagle (DS3 WRC) +4:05.8
8. Martin Prokop / Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +4:26.0
9. Yurii Protasov / Pavlo Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +5:32.2
10. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS3 WRC) +6:50.9

Stand WRC
1. Sébastien Ogier 53 punten
2. Thierry Neuville 30 punten
3. Andreas Mikkelsen 30 punten
4. Jari-Matti Latvala 19 punten
5. Mads Østberg 14 punten
6. Elfyn Evans 14 punten
7. Ott Tanak 12 punten
8. Hayden Paddon 10 punten
9. Kris Meeke 10 punten
10. Dani Sordo 8 punten

1. Volkswagen Motorsport 68 punten
2. Hyundai Motorsport 55 punten
3. M-Sport World Rally Team 32 punten
4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 20 punten
5. Volkswagen Motorsport II 15 punten

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 maart 2015 12:20 PM
  [ # 78 ]

WRC-rally Mexico: Mads Østberg en Jonas Andersson op 2

Mads Østberg en Jonas Andersson moesten in hun DS3 WRC van het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team op de laatste dag van de Rally Mexico, meetellend voor het WK Rally, tot het uiterste gaan om hun tweede plaats in de algemene rangschikking te verdedigen. Hun naaste achtervolger, Andreas Mikkelsen, had een achterstand van slechts 4,5 seconden. Door zijn landgenoot twee maal te verslaan, onder meer met een snelste tijd, wist Mads zijn podiumplaats en een tweede positie veilig te stellen. Waarmee het eerste podium van dit seizoen voor het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team een feit is.

Na twee spectaculaire publieksproeven op donderdagavond voerde de route de deelnemers op vrijdagmorgen naar hoogtes tot 2.000 meter. De rally begon goed voor Kris Meeke die de snelste tijd zette op Los Mexicanos 1, maar op de volgende proef, de 44 kilometer lange lnge El Chocolate 1, vloog de Engelsman van de weg en moest hij de strijd staken. Voor Mads Østberg verliep de start niet vlekkeloos, want op KP 3 verloor hij 10 seconden door een spin. Maar hij vocht zich terug naar de derde plaats na KP 8. Op dag 2 behield Østberg zijn constante snelheid en wist hij na KP 12 zelfs op te klimmen naar de tweede plaats in de stand.

Met het geringe verschil van slechts 4,5 seconden beloofde de laatste dag ongemeen spannend te worden, te beginnen met de legendarische, 55,82 kilometer lange Guanajuatito klassementsproef. En de spanning werd nog vergroot omdat voor het eerst deze lange proef gereden zou worden zonder dat de rijders middels split times op de hoogte waren van de prestaties van hun directe concurrenten. ‘Maximum attack’ was dan ook het credo voor Mads Østberg die met een score van 35:26,5 met zijn DS 3 WRC de snelste tijd ooit op deze fameuze KP realiseerde. Ook op de daaropvolgende proef, Derramadero, was Mads weer sneller dan zijn directe concurrent Mikkelsen, waardoor hij zijn 2e plaats in het eindklassement veilig stelde.

Na zijn ongeval keerde Kris Meeke onder Rally 2 op zaterdag terug in het strijdperk, op een 18e plaats algemeen. Zijn enige doelstelling was vervolgens om punten voor het constructeurskampioenschap binnen te halen. Daarin slaagde hij, met 4 punten voor het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team.

Mads Østberg: “Ik ben heel erg blij dat ik heb kunnen laten zien dat ik de hele rally voortdurend snel kon zijn. De tweede plaats is een excellent resultaat, vooral ook omdat we voor het eerst met de DS 3 WRC in 2015-uitvoering op onverhard reden. Dit resultaat geeft ons veel vertrouwen voor de rest van het seizoen. We moeten hard blijven werken en ons weer verder verbeteren.”

Kris Meeke: “Normaal gesproken heb ik het heel erg druk tussen de rally’s, maar ik wil het tot aan de rally van Argentinië iets rustiger aan doen. Ik wil mij ‘resetten’ en fris beginnen aan de volgende rally.”

Marek Nawarecki (Citroën Racing Deputy Team Principal): “De rally is voor ons op een prima manier afgesloten. De DS3 heeft wederom bewezen uiterst competitief te zijn en Mads is er uitstekend in geslaagd om niet in de problemen te komen in deze verraderlijke en moeilijke Rally van Mexico. We zijn teleurgesteld in Kris, omdat hij direct al bij de start van de rally een fout maakte. Onze prestaties waren verder goed, maar we hadden graag meer punten mee naar huis genomen. Desondanks ziet het er voor de rest van het seizoen goed uit.”

UITSLAG RALLY MEXICO
1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:19:13.4
2. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS 3 WRC) +1:18.8
3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:25.1
4. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:40.2
5. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +5:01.8
6. Martin Prokop / Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:36.1
7. Nasser Al-Attiyah / Matthieu Baumel (Ford Fiesta RRC) +14:52.7
8. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +22:43.3
9. Nicolas Fuchs / Fernando Musano (Ford Fiesta R5) +22:49.0
10. Jari Ketomaa / Kaj Lindström (Ford Fiesta R5) +23:10.2
16. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +51:50.3

STAND WERELDKAMPIOENSCHAP
1. Sébastien Ogier 81 punten
2. Andreas Mikkelsen 47 punten
3. Thierry Neuville 35 punten
4. Mads Østberg 32 punten
5. Elfyn Evans 26 punten
6. Jari-Matti Latvala 19 punten
7. Dani Sordo 18 punten
8. Martin Prokop 14 punten
9. Ott Tanak 12 punten
10. Hayden Paddon 10 punten
11. Kris Meeke 10 punten

1. Volkswagen Motorsport 99 punten
2. Hyundai Motorsport 75 punten
3. M-Sport World RallyTeam 48 punten
4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 42 punten
5. Jipocar Czech National Team 20 punten

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 maart 2015 12:23 PM
  [ # 79 ]

Het WRC levert toch veel mooiere plaatjes op dan het WTCC Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 maart 2015 12:33 PM
  [ # 80 ]

Bij het persbericht was ook een foto van een DS 3 Cactus. Die is ook mooi:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 27 april 2015 02:47 PM
  [ # 82 ]

“Een-twee”-finish voor DS 3 WRC in Argentinië

Citroën Racing houdt van de Rally Argentina. Van de 11 keer dat het team aantrad in Argentinië werd de rally 10 keer gewonnen. Deze overwinning, vanaf het begin opgebouwd door Kris Meeke, is de perfecte manier geweest om het DS-merk in Zuid Amerika te introduceren.

Nadat Kris Meeke en Paul Nagle op woensdag tijdens de shake down al een gedeelde snelste tijd op de klok hadden gezet wonnen ze bijna, op 0,2 seconde, ook de allereerste klassementsproef. Maar op de tweede, verraderlijke klassementsproef grepen ze de koppositie met hun DS 3 WRC om deze niet meer af te staan.

Kris Meeke behaalde zijn allereerste overwinning in het WRC. Het was de eerste overwinning van een Engelsman sinds Colin McRae in 2002 de Safari Rally won. Kris is de 74e coureur die een WK-rally op zijn naam schrijft. Voor Citroën Racing is het de 94e WRC-overwinning en de 29e een-twee klassering, beide een nieuw record.

Net zoals in Mexico behaalden ook Mads Østberg en Jonas Andersson een fiks aantal punten door als tweede te finishen. Na vier rally’s dit seizoen staan zij nu tweede in de tussenstand van het WK Rally’s, mede door het behalen van een punt in de Power Stage. Dankzij het maximaal aantal punten door deze voortreffelijke een-twee overwinning staat het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team nu op de tweede plaats in de stand voor het constructeurskampioenschap. De volgende rally is de Rally de Portugal van 21 tot en met 24 mei. Het servicepark voor deze, geheel op onverhard gereden rally is verplaatst naar Matosinhos, ten noorden van Porto.

Yves Matton (Citroën Racing Team Principal): “Deze tiende overwinning in Argentinië gaat ver uit boven onze doelstellingen. We hebben sinds 2012 geen een-twee overwinning meer geboekt in het WRC en onze laatste overwinning gaat ruim een jaar terug. Argentinië brengt Citroën Racing al vele jaren succes, zowel in de rally- als in de racesport. Onze kracht is de betrouwbaarheid geweest van de DS’s 3 WRC. Dit jaar was Rally Argentina uitzonderlijk moeilijk en onze rijders hebben uiterst clever en slim gereden.”

Kris Meeke: “Alles ging goed totdat wij aan het einde van de laatste klassementsproef kwamen. Toen we over de finish reden werd ik overweldigd door emoties. Het zal nog best een tijd duren voordat ik mij alles goed realiseer. Ik ging de laatste dag niet van start om de rally te winnen; ik wilde een rally zonder fouten afsluiten. De pauze van zeven weken hebben mij echt goed gedaan. Vanaf de shake down had ik veel vertrouwen. Het was een heel moeilijk evenement maar de DS 3 WRC is een solide en betrouwbare auto. Alle andere rijders hadden problemen en wij eindigden als eerste en als tweede. Mads reed ook een fantastische rally. Ik moet Yves Matton bedanken die in mij geloofde. Hij heeft mij een fantastische mogelijkheid geboden en heeft mij altijd gesteund. Dit is een eerste stap van mij om hem te bedanken en ik hoop dat er meerdere zullen volgen. Deze overwinning draag ik op aan Colin McRae.”

Mads Østberg: “Het is een fantastisch resultaat voor het gehele team en het is heel erg bemoedigende voor de komende rally’s. We waren hier gekomen om te vechten voor een podiumplaats, maar om met de twee DS’s 3 WRC op de eerste en tweede plaats te finishen is een grote prestatie. Het DS-merk heeft ons in belangrijke mate ondersteund; ik ben blij dat we nu wat terug kunnen doen en deze bekers mee naar huis kunnen nemen!”

Op de laatste dag draaide Mads Østberg bij de eerste doorkomst over de beroemde El Condor klassementsproef de derde tijd, en Meeke de zesde waardoor hij de leiding in het klassement wist te behouden. De 16,32 kilometer El Condor proef werd twee keer gereden en was de laatste KP, en tevens de Power Stage. Thierry Neuville en Andreas Mikkelsen knalden allebei nog op dezelfde rots en moesten op het allerlaatste moment opgeven. Mads Østberg draaide de derde tijd terwijl Kris Meeke zijn zenuwen in bedwang hield en onbedreigd naar de overwinning reed, gevolgd door teamgenoot Mads Østberg en Elfyn Evans.

Einduitslag
1. Kris Meeke / Paul Nagle DS 3 WRC 3:41:44.9
2. Mads Østberg / Jonas Andersson DS 3 WRC +18.1
3. Elfyn Evans / Daniel Barritt Ford Fiesta RS WRC +3:27.4
4. Martin Prokop / Jan Tomanek Ford Fiesta RS WRC +6:26.1
5. Dani Sordo / Marc Marti Hyundai i20 WRC +10:46.7
6. Khalid Al Qassimi / Chris Patterson DS 3 WRC +11:19.9
7. Abdulaziz Al-Kuwari / Marshall Clarke Ford Fiesta RRC +16:02.6
8. Diego Dominguez / Edgardo Galindo Ford Fiesta R5 +18:48.2
9. Gustavo Saba / Diego Cagnotti Skoda Fabia S 2000 +21:20.6
10. Federico Villagra / Diego Curletto Ford Fiesta +25:19.6…

Stand WRC rijders
1. Sébastien Ogier 84 punten
2. Mads Østberg 51 punten
3. Andreas Mikkelsen 47 punten
4. Elfyn Evans 41 punten
5. Kris Meeke 35 punten
6. Thierry Neuville 35 punten
7. Dani Sordo 30 punten
8. Martin Prokop 26 punten
9. Jari-Matti Latvala 19 punten
10. Ott Tanak 12 punten…

Stand WRC merken
1. Volkswagen Motorsport 103 punten
2. Citroën Total Abu Dhabi Team 85 punten
3. Hyundai Motorsport 85 punten
4. M-Sport World Rally Team 73 punten
5. Jipocar Czech National Team 32 punten

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 27 april 2015 05:31 PM
  [ # 83 ]

Jammer natuurlijk, ik was er wel op uit het bij te wonen.

Ten minste als het weer in Faro zou zijn.

Ineens is het allemaal anders…

Niet dus, dit keer ten Noorden van Porto.

Veel te ver uit de buurt.

We blijven dus lekker in de Algarve.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 25 mei 2015 09:53 PM
  [ # 84 ]

Citroën versterkt in Portugal tweede positie in WRC

Kris Meeke en Paul Nagle behoorden tijdens de gehele Rally Portugal tot de kopgroep en eindigden de rally met hun Citroën DS 3 WRC als vierde. Mads Østberg en Jonas Andersson scoorden met een zevende plek eveneens belangrijke punten voor het kampioenschap en staan nog steeds in de top drie van het Rijders- en Navigatorkampioenschap. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team versterkte met het resultaat de tweede positie in de strijd voor de constructeurs.

Kris Meeke en Mads Østberg begonnen de laatste dag van de Rally Portugal met uitzicht op een groot aantal punten voor het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team. Hoewel Meeke er alles aan deed om zijn top drie positie vast te houden, moest hij uiteindelijk genoegen nemen met een vierde plaats, waarmee hij zich verzekerde van kostbare kampioenschapspunten. Samen met zijn overwinning in Argentinië stijgt Meeke daarmee naar een vierde positie in de WK-stand.

Mads Østberg begon de laatste dag op een achtste plek en liet met name in het laatste deel van de rally een aantal mooie manoeuvres zien. Allereerst passeerde hij Hayden Paddon in het klassement tijdens de eerste passage op Fafe, om vervolgens 11,2 seconden van Dani Sordo’s voorsprong af te snoepen. Op de laatste proef – de Power Stage – versloeg de Noor de Spanjaard opnieuw, maar hij kwam uiteindelijk minder dan vijf seconden te kort om de rally als zesde te kunnen finishen.
Het WRC zet nu koers naar Alghero, waar de volgende ronde – de Rally Italia Sardegna – van 11 t/m 14 juni plaatsvindt.

Yves Matton (Hoofd Citroën Racing Team): “We kunnen tevreden zijn met dit resultaat. Beide auto’s zijn op goede posities gefinisht en we hebben de doelen die we onszelf vóór de start hadden gesteld, gerealiseerd. De DS 3 WRC’s waren concurrerend en we hebben meer dan twee dagen aan de kop meegestreden. Daarnaast hebben we in het Constructeurskampioenschap punten bij onze rivalen weggekaapt en onze tweede positie verder versterkt. Dat belooft veel voor het resterende deel van het seizoen.”

Uitslag Rally Portugal
1. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 3:30:35.3
2. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +8.2
3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +28.6
4. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +48.7
5. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:56.8
6. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +2:27.9
7. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS 3 WRC) +2:32.2
8. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:54.3
9. Robert Kubica / Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +4:39.1
10. Martin Prokop / Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +7:31.2

Stand WK – rijders
1. Sébastien Ogier 105 punten
2. Andreas Mikkelsen 63 punten
3. Mads Østberg 57 punten
4. Kris Meeke 47 punten
5. Jari-Matti Latvala 46 punten
6. Elfyn Evans 41 punten
7. Dani Sordo 38 punten
8. Thierry Neuville 35 punten
9. Martin Prokop 27 punten
10. Ott Tanak 23 punten

Stand WK - constructeurs
1. Volkswagen Motorsport 146 punten
2. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 103 punten
3. Hyundai Motorsport 94 punten
4. M-Sport World Rally Team 81 punten
5. Jipocar Czech National Team 34 punten

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 september 2015 01:38 AM
  [ # 85 ]

Kris Meeke met DS 3 WRC op podium in Australië

Na de helft van Rally Australia op kop te hebben gelegen, finisht Kris Meeke in DS 3 WRC op de derde plaats. Stéphane Lefebvre is op het allerlaatste moment ingevallen voor Mads Østberg, die tijdens verkenning ongeluk heeft gehad.

Voor het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team ging de Rally Australia nogal hectisch van start. Na een aanrijding tijdens de verkenning moesten Mads Østberg en Jonas Andersson afzien van deelname, en werden Stéphane Lefebvre en Stéphane Prévot opgeroepen om de tweede DS 3 WRC te bemannen. Kris Meeke leverde een uitstekende prestatie en wist na drie dagen beslag te leggen op de derde plaats.

Na de start wist Meeke door een aantal snelle tijden zich te nestelen in de kopgroep, waarbij hij zelfs op de langste klassementsproef (KP4, Newry Long) de snelste tijd op de klokken bracht. In de tussenstand stond de DS-rijder dan ook op de eerste plaats. Aan het eind van de eerste dag was Meeke teruggevallen naar de tweede plaats omdat hij was gehinderd door het stof van voorliggers. Stéphane Lefebvre leverde ook een prima prestatie, voor het eerst in de DS 3 WRC op onverhard. Op de laatste proef van de eerste dag stond hij op de negende plaats, maar hij moest na het raken van een rotssteen helaas vroegtijdig naar de kant.

De geschiedenis herhaalde zich op de tweede dag toen Meeke, uitkomend voor het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team, door een reeks snelle tijden weer de eerste plaats wist te bemachtigen. Ook was hij de snelste op de 50.80 kilometer lange Nambucca-proef. Helaas werd hij op de laatste KP van de dag weer enorm gehinderd door het stof dat in het donker boven de proef was blijven hangen, en verloor hij waardevolle seconden. In de tussenstand stond hij echter nog steeds op de tweede plaats, op slechts 0,3 seconden van de leider, Sébastien Ogier. Het onderlinge verschil tussen de nummer 1 en 4 in de rangschikking bedroeg slechts 9,1 seconden.

Op dag drie stonden er vijf klassementsproeven op het programma. Meeke liet weer een aantal snelle tijden noteren maar moest toch Latvala voorbij laten gaan. Desondanks eindigde hij met een derde plaats de rally ‘on a high’. Invaller Stéphane Lefebvre benutte de rally om ervaring op te doen met de DS 3 WRC en finishte uiteindelijk op een dertiende plaats. Daarmee scoorde hij nog een punt voor het constructeurskampioenschap.

Kris Meeke: “Onze eerste doelstelling was om aan de finish te komen. En we hebben zelfs twee dagen op kop gelegen; ik ben dan ook heel blij met onze prestatie.”

Marek Nawarecki (Deputy Team Principal): “We wisten dat Kris in Australië uiterst competitief kon zijn. Hij heeft de mogelijkheden van de DS3 WRC optimaal benut en hij heeft een goede strategie gehanteerd. Na de eerste klassementsproeven heeft hij de koppositie gepakt en hij heeft zijn podiumplaats tot aan de finish goed verdedigd. Jammer dat Mads geblesseerd is geraakt tijdens de verkenning en we hopen dat hij weer snel hersteld zal zijn. Zijn vervanger Stéphane Lefebvre heeft het gegeven de omstandigheden prima gedaan.”

Uitslag
1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:59:16.4
2. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +12.3
3. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +32.6
4. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +38.5
5. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +55.0
6. Ott Tänak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:38.0
7. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +2:08.3
8. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +2:15.2
9. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:33.7
10. Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumer (Ford Fiesta RRC) +11:46.5…
13. Stéphane Lefebvre / Stéphane Prévot (DS 3 WRC) +16:10.4

Stand WK – rijders
1. Sébastien Ogier 235 punten
2. Jari-Matti Latvala 134 pnt
3. Andreas Mikkelsen 111 pnt
4. Mads Østberg 90 pnt
5. Thierry Neuville 86 pnt
6. Kris Meeke 71 pnt
7. Elfyn Evans 63 pnt
8. Ott Tänak 62 pnt
12. Khalid Al-Qassimi 9 pnt
28. Stéphane Lefebvre 1 pnt

Stand WK - constructeurs
1. Volkswagen Motorsport 343 pnt
2. Hyundai Shell WRT 177 pnt
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 164 pnt
4. M-Sport WRT 148 pnt

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 oktober 2015 11:07 PM
  [ # 86 ]

Citroën na Corsica tweede constructeur in WRC 2015

Ook op de derde dag tijdens de Tour de Corse waren de weersomstandigheden afwisselend, hoewel niet zo slecht als op de eerste dag. Beide rijders van het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team hielden hun DS3 in het goede spoor wisten zich in de top zes te klasseren.

In Het weer verslechterde zich voortdurend na de verkenning en in de nacht van donderdag op vrijdag vorige week werd het eiland Corsica getroffen door heftige regenval en overstromingen. De rijders werden de eerste dag van de rally dan ook geplaagd door kletsnatte, spekgladde wegen. Mads Østberg en Kris Meeke bleven na de start uit de problemen wat niet gezegd kon worden van een fiks aantal directe concurrenten.

Een ondergelopen weg zorgde ervoor dat KP2 moest worden afgelast, terwijl KP3 werd gekenmerkt door veel waterstromen op de weg. Mads Østberg sloot dag 1 af op de vierde plaats, en Kris Meeke op de achtste plek.

Op de tweede dag lagen de klassementsproeven er zo mogelijk nog slechter bij. Modder, waterstromen en diepe gaten maakten de KP’s verraderlijk. Meeke liet zich niet verrassen en wist vier plaatsen te klimmen, waarbij hij zijn teamgenoot in het algemeen klassement passeerde.

Op dag 3 was geen service toegestaan, afgezien van het wisselen van banden. Omdat de wegen nog steeds verraderlijk glad waren door de heftige regenval en de modder beperkten de twee Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team-coureurs zich tot het consolideren van hun posities om zodoende voldoende punten binnen te halen voor het constructeurskampioenschap.

Nadat onze landgenoot Kevin Abbring op klassementsproef 8 van de weg raakte, klom Kris Meeke op naar de vierde plaats. Mads Østberg bekleedde aan de finish de zesde plaats en scoorde ook belangrijke punten voor het constructeurskampioenschap. Tevens verstevigde hij zijn vierde plaats in het rijderskampioenschap.

Door de goede resultaten is het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team opgeklommen naar de tweede plaats in de tussenstand voor het constructeurskampioenschap in het FIA WRC 2015.

Yves Matton: “Een van onze doelstellingen voor dit seizoen was om de tweede plaats te bemachtigen in het constructeurskampioenschap. Omdat we met beide auto’s in de top zes van de Tour de Corse zijn geëindigd, staan wij nu op die tweede plaats. Dat was de opdracht voor onze twee rijders en daarom zijn we tevreden, zeker na een ongebruikelijk evenement zoals deze Tour de Corse uiteindelijk was. We hebben nog twee rally’s te gaan om onze tweede plaats te consolideren, in Spanje en in Wales. We moeten gefocust blijven en onze doelstelling halen.”

Uitslag Tour de Corse
1. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:39:46.7
2. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +43.1
3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +46.3
4. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +1:33.4
5. Hayden Paddon / John Keenard (Hyundai i20 WRC) +1:53.6
6. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS 3 WRC) +1:59.8
7. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +2:10.4
8. Bryan Bouffier / Thibault de la Haye (Ford Fiesta RS WRC) +2:12.8
9. Stéphane Sarrazin / Jacques-Julien Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.3
10. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.0
11. Stéphane Lefebvre / Stéphane Prévot (DS 3 WRC) +3:56.3

Stand rijderskampioenschap
1. Sébastien Ogier 238 punten
2. Jari-Matti Latvala 160
3. Andreas Mikkelsen 126
4. Mads Østberg 98
5. Thierry Neuville 86
6. Kris Meeke 83
7. Elfyn Evans 81
8. Hayden Paddon 66
12. Khalid Al-Qassimi 9

Stand constructeurskampioenschap
1. Volkswagen Motorsport 369 pnt
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 184 pnt
3. Hyundai Shell WRT 183 pnt

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 oktober 2015 07:25 PM
  [ # 87 ]

van de voorpagina

DS 3 WRC zorgt voor mooie foto’s uit Catalonië

In de WRC-rally van Catalonië kon het Citroën Total Abu Dhabi Rally Team geen podiumplaatsen bemachtigen. Wel werd de tweede plaats bij de constructeurs versterkt, dankzij Østberg/Andersson op vier en Meeke/Nagle op vijf. De foto’s zijn weer om van te smullen.

Mads Østberg ging op vrijdag, na de showproef in Barcelona op donderdagavond, voortvarend uit de startblokken met direct een snelste tijd op KP2 en een tweede tijd op KP3. Helaas verloor hij de proef erna een halve minuut door een lekke band. Op proef 7 was hij echter met zijn DS 3 WRC weer de allersnelste. Kris Meeke in de tweede DS 3 beperkte zich ertoe ervaring op te doen op de voor hem onbekende klassementsproeven. ‘s Avonds werden de vier DS 3’s van het team in Salou door het serviceteam in slechts n uur en een kwartier omgebouwd naar asfaltspecificatie. Daarbij ondergingen de auto’s een volledige transformatie met onder meer een andere wielophanging, andere remmen, banden en wielen.

Op zaterdag bewees Mads Østberg ook op asfalt goed uit de voeten te kunnen, terwijl Meeke steeds snellere tijden liet noteren. Daarbij wist hij zelfs zijn teamgenoot in de rangschikking te passeren. Beide DS 3-coureurs sloten de zaterdag af in de top zes.

De doelen voor de laatste dag van de twee coureurs in het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team waren geen onnodig risico te nemen en zoveel mogelijk punten te scoren voor het constructeurskampioenschap. Zowel Mads als Kris voerde die opdracht prima uit, ondanks de aanhoudende druk van hun directe achtervolgers. Tijdens deze laatste omloop was een goed race-management van vitaal belang, want er mochten geen banden worden gewisseld. Ook een tussentijdse service was niet toegestaan. Door constant tijden in de top zes te draaien wisten Mads en Kris zich de laatste vier klassementsproeven goed te handhaven. Daarbij noteerde Meeke op de laatste KP, de Power Stage, zelfs nog de derde snelste tijd. Mads Østberg eindigde de WK-rally van Spanje op de vierde plaats, direct gevolgd door teamgenoot Meeke.

Eindklassement
1. Andreas Mikkelsen / Ola Floene Volkswagen Polo R WRC 3:21:04.8
2. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila Volkswagen Polo R WRC +3.1
3. Dani Sordo / Marc Marti Hyundai i20 WRC +21.2
4. Mads Østberg / Jonas Andersson DS 3 WRC +1:06.3
5. Kris Meeke / Paul Nagle DS 3 WRC +1:08.2
6. Hayden Paddon / John Kennard Hyundai i20 WRC +1:23.3
7. Martin Prokop / Jan Tomanek Ford Fiesta RS WRC +4:14.2
8. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul Hyundai i20 WRC +8:01.9
9. Pontus Tidemand / Emil Axelsson Skoda Fabia R5 +8:56.8
10. Jan Kopecky / Pavel Dresler Skoda Fabia R5 +9:07.5

Stand WK - rijders
1. Sébastien Ogier 238 punten
2. Jari-Matti Latvala 180 pnt
3. Andreas Mikkelsen 154 pnt
4. Mads Østberg 110 pnt
5. Kris Meeke 94 pnt

Stand WK - constructeurs
1. Volkswagen Motorsport 387 pnt
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 206 pnt
3. Hyundai Shell WRT 202 pnt
4. M-Sport WRT 173 pnt

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 27 oktober 2015 09:42 AM
  [ # 88 ]

Het is toch maar behelpen na t vertrek van mister WRC, Sebastien Loeb.

Ik kan het niet beter, maar wat er nu achter het stuur zit….

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 november 2015 07:37 PM
  [ # 89 ]

Er moet nog een rally gereden worden, maar de spanning is eruit. Daarom hebben we de afspraken voor het seizoen 2016 maar vast op de forumkalender gezet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 november 2015 04:29 PM
  [ # 90 ]

van de voorpagina

Citroën tweede in eindstand WRC 2015

Seizoensafsluiter Wales maakte zijn reputatie van loodzware wedstrijd met wisselvallig weer waar. Regen, storm en kou vergden het uiterste van mens en machine. De onverharde proeven waren spekglad door modder, dus de piloten moesten al hun vaardigheden aanspreken.

Op de laatste dag moesten de Citroën-coureurs de tweede plaats van het Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team in het wereldkampioenschap voor constructeurs verdedigen, waarbij het kleinste foutje genadeloos zou worden. Kris Meeke was vanaf de start snel en wist al direct beslag te leggen op de tweede plaats in de rangschikking, op slechts enkele seconden van wereldkampioen Ogier. Ook Mads Østberg draaide toptijden die hem een vierde plek in de tussentijdse rangorde opleverden. Helaas liep hij de tweede dag een achterstand van twee minuten op, omdat hij in een greppel was geraakt.

Op de laatste dag waaide een heftige storm over de vier klassementsproeven, die op veel plekken onder water waren gelopen. Kris Meeke en Mads Østberg slaagden er echter in uit de problemen te blijven. Meeke leverde weer een uitstekende prestatie door onder deze zware omstandigheden met zijn DS 3 WRC als tweede te finishen, terwijl de zevende plek voor Mads Østberg was. Ook het Citroën-talent Stéphane Lefebvre gaf zijn visitekaartje af door in een derde DS 3 WRC als achtste over de finish te komen.

Yves Matton, Citroën Racing Team Principal: “Het is gezien de omstandigheden niet de gelegenheid om onze prestaties te vieren. Onze gedachten zijn bij de slachtoffers van de aanvallen in Parijs. Het sportieve resultaat staat op de achtergrond, maar het was voor ons desondanks belangrijk om hier ons werk af te maken. Ik wil het hele team enorm bedanken voor hun inzet gedurende het gehele jaar. Ik ben erg trots op alle teamleden. Naast het verdedigen van de twee WTCC-titels hebben wij met de tweede plaats in het WRC en een rally-overwinning onze doelstellingen gerealiseerd. Ik wil daarbij Mads Østberg, Jonas Andersson, Kris Meeke en Paul Nagle bedanken voor hun inzet dit seizoen.”

Kris Meeke: “Ik voelde mij de hele rally enorm op mijn gemak in de DS 3 WRC en dat heeft zich vertaald naar onze prestaties. Het was een heel moeilijke rally, maar ik heb erg genoten. Door als tweede in de Rally Wales te finishen, sluiten wij het seizoen prima af, vooral ook omdat wij de tweede plaats in het constructeurskampioenschap hebben kunnen verdedigen.”

Mads Østberg: “Na onze tegenslag op zaterdag moesten we ons vandaag voornamelijk richten op de finish. Ik kijk terug op een goed verlopen seizoen. Met de tweede plaats in het WK hebben wij onze doelstelling gerealiseerd, die wij ons aan het begin van het seizoen hadden gesteld.”

Uitslag Rally Wales
1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:02.0
2. Kris Meeke / Paul Nagle (DS 3 WRC) +26.0
3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +36.2
4. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +2:51.3
5. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:00.5
6. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:09.1
7. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS 3 WRC) +4:28.4
8. Stéphane Lefebvre / Stéphane Prévot (DS 3 WRC) +5:38.4
9. Robert Kubica / Maciek Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +6:22.7
10. Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (Ford Fiesta RS WRC) +8:05.0

Eindstand WRC 2015 - rijders
1. Sébastien Ogier 263 punten
2. Jari-Matti Latvala 183 pnt
3. Andreas Mikkelsen 171 pnt
4. Mads Østberg 116 pnt
5. Kris Meeke 112 pnt
6. Thierry Neuville 90 pnt
7. Elfyn Evans 89 pnt
8. Dani Sordo 89 pnt
12. Khalid Al-Qassimi 9 pnt
19. Stéphane Lefebvre 5 pnt

Eindstand WRC 2015 - constructeurs
1. Volkswagen Motorsport 413 pnt
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 230 pnt
3. Hyundai Shell WRT 224 pnt
4. M-Sport WRT 181 pnt

bron: persbericht Citroën Racing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook