Geachte forumleden
sinds een maandje ben ik weer de gelukkige eigenaar van een mooie CX , een CX Leader uit 1988. Nadat ik een jaar of 13 geleden al een CX 25D Pallas had gehad, bleef het kriebelen, en toen ik de Leader zag staan in Groesbeek moest ik me er in verdiepen, en dan komt van het een het andere , en voor je het weet rijd je weer rond, al zwevend en zoevend, in een mooie CX.
Dat je dan op de eerste dag dat je ermee door je dorp rijd al kennis maakt met een andere CX eigenaar en diens CX maakt het alleen nog maar opmerkelijker en specialer om zo’n voiture te mogen bezitten. En dit is haar dan!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welkom hier en gefeliciteerd met je aanwinst. En veel plezier op het forum natuurlijk!
Groet, DriverD.
Citroen!
Welkom. Ziet er netjes uit. Voor de diversiteit zou een Leader niet misstaan op de clubritten. Gaan we de auto daar zien ? Binnenkort vanaf Joure. Dan heb je een leuk stukje om te oefenen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
geen idee of we dan aanwezig zijn, Joure is niet naast de deur en de weekenden zitten vol, maar wie weet in de toekomst…?
Gefeliciteerd met je nieuwe CX. Zij ziet er erg mooi uit.
Veel plezier !!
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Toffe kar, veel plezier ermee! De Leader heb ik altijd al een leuke uitvoering gevonden.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Rob20Leader schreef:geen idee of we dan aanwezig zijn, Joure is niet naast de deur en de weekenden zitten vol, maar wie weet in de toekomst…?
Dat zou leuk zijn
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
hoi Rob,
goed te zien dat je het forum ook gevonden hebt,
groet,
Eric
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Ziet er gezond uit, veel mooie zweefkilometers toegewenst.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh - ik woon vlak bij Groesbeek - en ik had ‘m nog niet gezien. Welkom terug bij de CX-rijders. En geniet van je aanwinst.
de auto stond al een hele tijd (een jaar of 2) bij Bieberg klassiekers in Groesbeek
btw; iemand die weet waarom de kachel niet echt veel doet bij deze modellen?
Omdat die nogal vaak kapot gaat?
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuke uitvoering !
wat voor motor zit er in ?
nieuw nummerbord, waar komt ze vandaan ?
mbt de kachel, als je een auto wil die echt blaat van binnen had je geen CX moeten kopen helaas.
is een bekend matige constructie. er was weinig ruimte om achter het blok iets fatsoenlijks in te construeren of zo… ?
veel zweefplezier !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:er was weinig ruimte om achter het blok iets fatsoenlijks in te construeren of zo… ?
Huh!? en wel ruimte voor een reserve wiel?
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zoiets had ik ergens gelezen, dat ze een beetje afwijkende / lastig ruimte over hadden voor de luchtcirculatie.
die moest verticaal achter het blok naar beneden en dan de bocht om. weinig mogelijkheden daarvoor. in de moderne wagen van mijn vrouw blaast het wel wat harder. in de CX veel lawaai, des te minder lucht verplaatsing. (wel schijn je die ietsje te kunnen upgraden door verbeterde stroom aanvoer naar de blazer motor).
wellicht kan je de ruimte voor het reserve wiel benutten voor een geüpgraded systeem !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:leuke uitvoering !
wat voor motor zit er in ?nieuw nummerbord, waar komt ze vandaan ?
mbt de kachel, als je een auto wil die echt blaat van binnen had je geen CX moeten kopen helaas.
is een bekend matige constructie. er was weinig ruimte om achter het blok iets fatsoenlijks in te construeren of zo… ?veel zweefplezier !
motor is de 20CE Douvrin. Auto komt uit Frankrijk, ergens tussen Dijon en Lyon