2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
CX Leader (1988)
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 06 maart 2011 11:06 AM
  [ # 16 ]

hoi Rob,

doet de kachel echt niets, of is ‘ie alleen niet zo enthousiast?
Ik heb bijvoorbeeld kort na aanschaf een nieuwe kachelradiator laten inbouwen; de oude was overleden.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Rob20Leader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 06 maart 2011 11:08 AM
  [ # 17 ]

He Erik
hij doet niet veel, hij wordt wel warm, maar veel lucht de auto inblazen is er niet bij, en geen verschil tussen laagste en hoogste stand. Zal ws wel de ventilator of zo zijn.

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2011 03:11 PM
  [ # 18 ]

Hoi Rob, proficiat met je mooie aanwinst en welkom hier!
De CX Leader zie je niet zo vaak, jammer want ik vind hem wel leuk. Geweldige bekleding ook, met die ruitjes, helemaal Eighties!!

Die 2 liter Douvrin is een superfijn blokje. Als je er lekker pittig mee rijdt, houd je er een GTi mee bij.  king


Als je geen verschil merkt tussen de hoogste en laagste blower-stand is waarschijnlijk de kachelweerstand kapot. Die zit achter het dashboardkastje tegen het schutbord geschroefd.

Maar wat iedereen hier zegt is wel waar: een orkaan in de cabine hoef je niet te verwachten bij de CX!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 maart 2011 10:14 PM
  [ # 19 ]

Bieberg - dat vermoedde ik al. Leuke vent, Joop - en hij heeft vaak een paar leuke dingen staan. Speciaal voor jou deze Leader, dus.

Nogal off topic: Een tijdje terug zat er een Rolls Royce garage naast hem. Een van de monteurs moest - toen ik voor kwam met de DS (those where the days)- en zou mij ‘t Citroen-plaatje laten zien onder de kap van een oude Silver Shadow. Smile

De kachel van een CX is niet bijster heet en de blower heeft niet bijster veel capaciteit. Tja.

Profiel  
 
Rob20Leader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 07 maart 2011 07:39 PM
  [ # 20 ]

Hoe accuraat is de oliemeter die bij de start ff oplicht? En verbruikt zo’n Douvrin blok veel olie?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2011 07:41 PM
  [ # 21 ]

zo’n meter is niet te vertrouwen. Veel olie verbruiken ze niet, ze lekken het echter wel zo’n beetje allemaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 07 maart 2011 09:56 PM
  [ # 22 ]
Rob20Leader schreef:

Hoe accuraat is de oliemeter die bij de start ff oplicht? En verbruikt zo’n Douvrin blok veel olie?

Je kunt het metertje wel wat betrouwbaarder maken door de sensor even uit het blok te schroeevn, schoon te maken (zit vaak verstopt in de gaatjes met wat smurrie) en hem even schoon te blazen. Meet ‘ie het net even wat beter.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Rob20Leader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 08 maart 2011 08:03 PM
  [ # 23 ]

bij het starten komt er een behoorlijke wolk blauwe rook uit de uitlaat, dat duidt toch op olie, nietwaar? En wat kan ik daaraan doen/laten doen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 maart 2011 10:56 PM
  [ # 24 ]

Als het oliegebruik binnen de perken blijft: niets. Anders is het: of nieuwe klepseals/geleiders of nieuwe zuigers/zuigerveren. Is per km nog te gaan duurder dan een olieverbruik van 1:1000.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 maart 2011 11:02 PM
  [ # 25 ]

Mee eens. Voorlopig maar eens iets regelmatiger peilen. Als er maar heel beperkt iets verdwijnt ziet het er bij een koude start even raar uit maar is het verder niet iets om je zorgen over te maken. Ik heb zelf het gevoel dat mijn auto het in het begin ook deed en ook wat verbruikte - en intussen is het weg. Die van mij had ook een aardig tijdje stilgestaan ... Geen idee of klepseals kunnen ‘uitdrogen’ en dan later weer bijtrekken

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 maart 2011 11:37 PM
  [ # 26 ]

Als na lang stilstaan de cylinders wat vliegroest hebben kan dat natuurlijk ook een oorzaak zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
robvanz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-10-2010

Gepost: 14 april 2011 07:22 PM
  [ # 27 ]
Rob20Leader schreef:

btw; iemand die weet waarom de kachel niet echt veel doet bij deze modellen?

Hallo, Ik zag jouw vraag over de kachel. In mijn Leader had ik hetzelfde probleem, afgelopen winter vroeg ik mij af waarom het water in mijn enkels bevroor. Oorzaak: kachel thermostaat was overleden en de kachelradiator zat vol met bagger, een kachelradiator infarct, dus. Heb beiden laten vervangen en probleem is opgelost, kan de CX weer zo heet stoken als een sauna als het moet.

Groeten,

Rob

Profiel  
 
Rob20Leader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 14 april 2011 07:33 PM
  [ # 28 ]

mooi, bedankt voor de tip

Profiel  
 
remcokluck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 11 november 2011 10:19 PM
  [ # 29 ]

Hoi Rob,

Je zult vrijdagavond op de A325 bij Gelredome wel gedacht hebben wie is dat in de grijze Ford Fiesta die zijn duim ophoog stak.

Nou dat was ook een trotse CX liefhebber ,die rijdt in de eveneens van Bieberg Klasiekers afkomstige
auto. Deze was eerst van Eric Weggeman genaamd Tinfoil.

Wel toevallig want ik zat vandaag net jouw artikel te lezen in de LCER nummer 110 en dan zie ik je
‘s avonds rijden!!

Je auto ziet er super mooi uit en vooral die gele lampen.Zie je direct dat er een klassieker rijdt.

Tot in het voorjaar bij de rit. Momenteel staat mijn dame gestald in een overdekte kas te wachten op warmere dagen.

Groet,
Remco

Profiel  
 
Rob20Leader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 12 november 2011 11:41 PM
  [ # 30 ]

even een technische vraag; de Leader startte vandaag prima, maar als ik gas geef slaat ie af, en dat steeds opnieuw, iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook