



























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond.
vanavond nieuws geprobeerd.
eerst de viersprong gemaakt,en is ook nog goed gelukt.
daarna linker achterwiel eraf nippel los slangetje eraan potje eronder.
de dame weer starten,rem in gedrukt houden.
maar hoelang ik ook probeerde (denk twee keer tien minuten)en de rest ,maar er gebeurde niks.
retour remservo geeft LHM,retour hogedrukregelaar geeft LHM retour.
aanzuiging pomp eraf begint meteen te slurpen,doe je hem er weer op zie je de LHM meteen weer komen.
dus daar ligt het allemaal niet aan.
Dus tips en advies zeer welkom.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Was de tip niet om een voorrem te ontluchten?
En hij stond ook in de hoogste stand? ( wagenhoogte) anders worden de achterremmen niet bekrachtigd.
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Was de tip niet om een voorrem te ontluchten?
Jij bent wakkerder dan ik ,
Dat morgen maar eens proberen.
Zo had ik het echt niet gelezen,maar goed morgen maar weer eens proberen.
Ben al lang blij dat mijn viersprong wel dicht is
En Evan hoogste stand kan niet want alles is leeg.
VgF en bedankt tot zo ver.
Morgen weer meer.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Achterrem werkt alleen als er druk op het achterveersysteem staat. Dus het op hoogte komen moet eerst opgelost worden. Probeer eens flink te gymnastieken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een aantal weken geleden was er ook iemand die exact hetzelfde probleem had na werkzaamheden.
Volgens mij was dat ‘martinbap’ met zijn TRS. Eigenlijk nooit meer een vervolg op vernomen hoe dat nu opgelost is…
Edit: deze vogel was dat dus: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217381/P135/#1655635
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Morgen stellen we alles in het werk om ze weer te laten zweven!
Dus eventjes geduld nog.en gymnastieken kan nog niet want ik heb nog geen druk bij de hoogte regelaars.
Dus morgen echt eerst de voorste remmen ontluchten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoe weet je dat je nog geen druk bij de regelaars hebt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zie daar nog geen retour vloeistof.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hee frank,
Misschien domme vragen hoor maar:
Hoe bedien je de hoogteregelaars? Maw staat hij niet gewoon in de lage stand.
Heb je dat kogeltje achter de ontlast schroef erin?
Jij denkt dat je geen druk op de hoogteregalaars hebt, maar even de leiding eraf en je weet het zeker.
Succes,
Erik
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Frank, het gymnastieken is nu juist om de hoogteregelaars te ontluchten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vandaag was de grote dag wie meteen ook weer veel vragen oproept.
Vandaag begonnen me de HD regelaar los te nemen,want die zwete aan de bovenkant.
Ding in de pers veertje eruit ,daarna tot en met de verschoten alles los,netje schoon gemaakt nieuws in elkaar.
En er weer tussen.( is nu dicht)
Toen linker voorwiel eraf nippel los slangetje erop starten en ontlucht.
Hier kwam al zeer snel LHM uit,dus nippel dicht ,denk nu komt hij zo wel….....niet dus.
Na een tijdje van alles en nog wat bewegen,nog niks.GRRRRRRRRR
Toen weer overal op en onder kijken,zag ik onder het remkomando ( op de dwarsverbing subframe ) LHM .
Ikke kijken zitten er druppels aan het verbindingsweg stukje,dus deze effe los en weer goed vast gezet ( uitlaat was gloeiend heet).
Daarna weer starten,motor loopt mooi ,en ik kijk en kijk nog een keer en warempel het WIEL BEWEEGT.
Das mooi ikke kijken zet het stuurhuis zich goed,komt voor netje omhoog
Maar achter nog niet( komt morgen wel.)
Maar nu de eerste vraag,het stuurhuis ( waar het stuur aanzit) staat in de recht uit stand.
Maar de stuurinrichting ,draait uiterst rechts,dus die gaat niet rechtuit staan,ra ra?
En de volgende vraag,de ontlast schroef wanneer moet die dicht en wanneer open.?
Om alles druiloor te maken moet hij open.
En als het systeem leeg is ( en je gaat opnieuw vullen)moet hij open .
Maar op welk moment moet/ mag je hem dicht draaien?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Stuurinrichting zit niet juist op de koppeling tussen commando en stuurhuis. daar de twee boutjes m8 eruit en dan met t stuur spelen tot ie recht Staat met systeem op druk. Dan de schijf met ecxenter zo op t stuurhuis plaatsten dat je de verbinding kunt herstellen.
Verder : mooi werk!
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Maar nu de eerste vraag,het stuurhuis ( waar het stuur aanzit) staat in de recht uit stand.
Maar de stuurinrichting ,draait uiterst rechts,dus die gaat niet rechtuit staan,ra ra?
Dit komt omdat je alles hebt aangekoppeld voordat je druk had. Je moet dus altijd EERST zorgen dat het stuurcommando (niet “stuurhuis”) druk heeft en in de rechtuitstand gaat. Dit gaat vanzelf. Daarna pas het stuurhuis eraan koppelen, anders heb je veel kans dat de boel totaal scheef trekt. Daarna eventueel fijn afstellen met de stelboutjes (sleutel 13).
Uiteraard staan deze handelingen los van het uitlijnen dat op een professionele bank moet worden verricht. Dus feitelijk moet de fijnafstelling met de bouten pas als allerlaatste.
Edit: Evan was ietsje sneller met dit antwoord.
F.SvM schreef:
Maar op welk moment moet/ mag je hem dicht draaien?
Als je wilt dat er druk op het systeem gaat komen zodat de auto omhoog komt!
Schroef open = geen drukopbouw.
Schroef open-dicht-open-dicht = een methode om te ontluchten, maar werkt alleen als er niet overal lucht in het systeem zit, zoals bij jou waarschijnlijk het geval was.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb geen mechanische verbinding tussen stuurhuis en en daar waar het stuur aanzit.
Er is alleen verbinding door de leidingen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.