Haha dat is hogere diravi kunde.
Volgens mij moet je je daar niet druk om maken.
Zal in de ene helft nog wel lucht zitten of zo.
Of je moet een beugel maken waar diravi aan vast zit, dan kun je wel leuk testen.
En als je klaar bent wil ik die beugel wel
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb dus alle leidingen aan gesloten en de twee M 8 boutjes eruit gelaten.
Zoals mij eerder verteld is hier.
Stuur gaat recht staan( stuurcomando )
En mijn stuur inrichting helemaal naar rechts.
Zit ik mij nu te bedenken,moet ik als het stuur recht staat de leidingen los halen en dan de wielen weer recht zetten en dan weer aan sluiten?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe bedoel je beugel voor de dravi?
Daar waar het stuurhuis aan hangt.( zie voorgaande post 1516 laatste foto)
Je mag hem straks wel hebben ( die beugel dan )
En weet je wat het verrekte is het staat dus niet in het wphb in geen van de delen .
Kijk morgen wel in de vraagbaak
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja zoiets bedoelde ik, je hebt hem alleen veel eenvoudiger gemaakt dan ik bedacht had.
Perfect lijkt me.
Ik denk nog steeds dat het lucht is.
Kun je niet die flens aansluiten en dan tellen hoeveel slagen de middenstand van het stuurhuis is?
Dan de flens eruit en in de middenstand weer terug.
Of kun je de wielen draaien tegen de druk in met de hand?
Verwisselde leidingen is uitgesloten?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Verwisselen leidingen,kan volgens mij niet.
Alleen eventueel bij het stuur commando .zal daar eens kijken. ( de twee dikste)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Ik heb dus alle leidingen aan gesloten en de twee M 8 boutjes eruit gelaten.
Zoals mij eerder verteld is hier.
Stuur gaat recht staan( stuurcomando )
En mijn stuur inrichting helemaal naar rechts.
Frank, het is toch niet zo gek dat het stuurhuis scheef blijft staan als je de bouten er niet hebt ingedraaid?
Er moet uiteraard altijd een mechanische verbinding bestaan tussen beide onderdelen, anders kan het systeem toch niet werken??
Je moet natuurlijk wel eerst handmatig het stuurhuis recht zetten (even wieltjes van de grond of spoorstangen helemaal afkoppelen anders is het zo zwaar) en dán aansluiten op het reeds-op-druk-zijnde stuurcommando dat dan keurig recht staat!
Dat is wat Evan eerder ook al bedoelde.
De volgende keer dat jij dan start en de auto op druk komt, zal het stuurhuis heus recht getrokken worden, omdat er dus die mechanische verbinding met die 2 M8 boutjes is!
Mijn indruk is, dat je veel te ingewikkeld denkt, met extra beugels fabriceren om te testen etc. Dat hoeft echt niet. Het is eigenlijk heel basic en logisch in dit geval.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Juist! Het commando commandeert alleen als je aan je stuur draait. Houd je het stuur stil, dan beweegt je stuurhuis niet.
Als alls netjes is ingeregeld kan je theoretisch de verbinding tussen commando en stuurhuis eruit halen!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Theoretisch wel maar daar valt niet mee te rijden want de mechanische verbinding functineert ook als rem op t geheel.
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
@ Leo ,hoezo allelei beugels??????
Ik heb alleen het stuurcomando op het subframe vast gezet,anders kon ik niet proefdraaien .
En als ik aan het stuur draai dan gaan mijn wielen ook heen en weer ( dus mechanische verbinding is “niet “nodig)
Vanavond maar eens proberen dan,motor aan stuurcomando laten draaien naar nul stand.
Motor uit wielen recht zetten,aan koppelen, en dan eens zien wat ze doet.
Maar toch snap ik nog niet wat er gister gebeurde?
Het stuur ging meteen goed staan en stond al stil.
En de wielen waren nog bezich om naar de uiterste stand te draaien,terwijl het stuurhuis dus al stil stond?
Achter heb ik nu wel druk( lees LHM lekkage bij de rechter bol) nieuw ringetje moet er nog tussen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Evan schreef:Theoretisch wel maar daar valt niet mee te rijden want de mechanische verbinding functineert ook als rem op t geheel.
Nee. Er zit een smoorklep in het commando!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
F.SvM schreef:@
En de wielen waren nog bezig om naar de uiterste stand te draaien,terwijl het STUUR dus al stil stond?
Dan is de ene cylinder in je stuurhuis nog niet vol/op druk. Paar keer stuur heen en weer zou dat moeten oplossen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:@ Leo ,hoezo allelei beugels??????
Ik heb alleen het stuurcomando op het subframe vast gezet,anders kon ik niet proefdraaien .
Sorry Frank!
Ik had niet naar al die foto’s bekeken. Ik zie nu wat je bedoelt. Ik snapte alleen niet waarom je het niet gewoon had aangesloten zoals het gewoon hoort vast te zitten. Als het commando op druk komt en alles zit aangesloten, draait het stuurhuis ook, leek mij althans. Stuurhuis ontlucht zichzelf Toch?
Maar zal verder maar weer even m’n waffeltje houden , je zult het ongetwijfeld oplossen.
Dus nogmaals excuses, maar ik kan gewoon af en toe jouw werkwijze en je manier van denken en logica niet volgen. Ligt aan mij!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vanavond mijn subframe achter geconserveerd ( beide kanten)
Eerst rechts achter,had ik de wartel niet vast genoeg en de lekzak moest iets gedraaid worden.
Alles in orde gemaakt .
Begint links achter te zeiken,ook de wartel niet goed.
Dus een lekkere smeerbende daar.
Daarna de remmen achter ontlucht en rechts voor ook nog.
Daarna begon ik te twijfelen of ik het stuurhuis nu ging koppelen of niet.
Was eigenlijk bang dat het tegen elkaar in ging draaien,en dan kapot zou gaan.
Effe zitten dubben,en toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken .
Alles aan elkaar,en de ontlast schroef los,( denk kan me niks gebeuren.
Motor weer starten ,en toen de ontlast schroef voorzichtig dicht ,en warempel HET GING GOED.( sorry dat ik soms twijfel )
Stuur staat nu recht en de wielen ook
Morgen alle hoogtes even goed zetten en dan is het onderstel KLAAR
@ en laleo ik probeer de werkwijze alla fabrieks af te volgen.
Maar soms moet ik een stapje overslaan of vooruit lopen om te kunnen testen.
Beetje lullig als alles in elkaar zit en het lekt aan alle kanten ( bedoel dus carrosserie en onderstel op elkaar)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Juist! Het commando commandeert alleen als je aan je stuur draait. Houd je het stuur stil, dan beweegt je stuurhuis niet.
Als alls netjes is ingeregeld kan je theoretisch de verbinding tussen commando en stuurhuis eruit halen!!
Ga morgen toch nog afstellen( hoogte.
En dan zal ik daarna eens proberen als ik de M 8 boutjes weer los draai wat er dan gebeurd.
Mijn vermoeden zegt dat het stuurhuis weer 1 kant opdraait
We zullen morgen zien.
Leuk tekstje wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Heeft iemand toevallig een foto van hoe het veertje /draadje om het zeefje zit in het hydrauliek vaatje.
Vanavond sprong mijne eraf,en ben al een uur aan het kijken en prutsen geweest hoe hij er nu weer op moet
Maar ben er nog niet achter.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.