133 van de 207
« Eerste  < Vorige 131 132 133 134 135 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 november 2013 11:17 AM
  [ # 1981 ]

Ik wil in mijn dorpel popnagels met schroefdraad zetten,om de RVS beplating vast te zetten.
Kan dit het beste met RVS of aluminium ?
Of liever met iets anders?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 27 november 2013 12:49 PM
  [ # 1982 ]

In beide gevallen krijg je galvanische corrosie. bij rvs zal je dorpel roesten en bij aluminium je popnagels. Hoe zit het origineel bevestigd?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 november 2013 12:59 PM
  [ # 1983 ]

Met een RVS schroef in je dorpel

Dus aluminium kan niet tegen ijzer/carroserie staal?
Of niet tegen RVS?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 november 2013 01:03 PM
  [ # 1984 ]

die dorpelplaat hoe / waar zit ie vast…...
ook aan de zijkanten ?  zijn er geen onopvallende kunststof pluggen, dopjes of schroeven ?

zie hier op marktplaats bij voorbeeld.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 27 november 2013 01:05 PM
  [ # 1985 ]

RVS is edeler dan staal, en staal edeler dan aluminium. Je krijgt dan een potentiaalverschil. Ik zou er sowieso op die locatie geen rvs schroefjes in doen, als je veel in weer en wind gaat rijden. Wellicht dat daarom serie 2 opgelaste draadjes heeft.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9529
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2013 02:05 PM
  [ # 1986 ]

Metalen in de volgorde van onedel naar edel volgens de spanningsreeks.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanningsreeks_der_metalen

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 november 2013 02:16 PM
  [ # 1987 ]

Volgens mij kan RVS vrijwel gelijk kwa spanning gemaakt worden als blik. Dan gaat dat roesten echt wel meevallen. Mn GSje had rvs schoefjes in de dorpel die er na 40 jaar nog niet uitgerot waren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 november 2013 02:37 PM
  [ # 1988 ]

Oké helemaal duidelijk,bedankt.
Ik ga er gewoon kunststof busjes/plugjes inzetten.
Met RVS schroefjes,wie dus alleen in aanraking komen met de RVS sierdelen en de kunststof busjes.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9529
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2013 02:58 PM
  [ # 1989 ]

Verschil tussen St 37 en RVS is hoofdzakelijk de toevoeging van chroom en nikkel, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Staal_(legering)

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 november 2013 03:22 PM
  [ # 1990 ]
F.SvM schreef:

Oké helemaal duidelijk,bedankt.
Ik ga er gewoon kunststof busjes/plugjes inzetten.
Met RVS schroefjes,wie dus alleen in aanraking komen met de RVS sierdelen en de kunststof busjes.

VgF

Plastic busjes zag ik net nog bij de automaterialen handel. Ook van die vierkante die ook in de binnenpanelen van de CX deuren zitten. Ze hadden verschillende uitvoeringen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 27 november 2013 04:16 PM
  [ # 1991 ]

In de jachtbouw gebruiken ze ook een soort pasta die de galvanische corrosie in bv tussen de aluminium mast en de popnagels moet verminderen. Je kan dus ook bij een tiugageleverancier eens navraag doen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 november 2013 06:09 PM
  [ # 1992 ]

Normaliter zijn de popnagels in een mast ook van aluminium. Ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Alleen de “spijker” waaraan de tang trekt is van staal. Maar die maakt geen contact met de mast.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 november 2013 08:34 PM
  [ # 1993 ]

Nee. Alu is daar veel te zacht voor. Vaak wordt een zogenaamde monell nagel gebruikt of RvS. Bij een alu nagel trek je alles kapot…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 27 november 2013 09:33 PM
  [ # 1994 ]

Het isolatiespul heet Duralac. Dit is zink-chromaat en wordt gebruikt om oa monell popnagels, maar soms ook laagwaardig RVS, op de mast te bevestigen.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 november 2013 09:36 PM
  [ # 1995 ]

Wat zou er gebeuren als je dat spul tussen de rvs groefjes en het staal smeert?

Gewoon zoals citroen maar met dit spul.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
133 van de 207
« Eerste  < Vorige 131 132 133 134 135 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook