man-o-man, wat ziet dat er lekker strak uit!!!
Mooi Frank!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Wat een beauty, Frank!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gisteren samen met de monteur de koppelingskabel erin gezet.
En het schakel mechanisme iets meer gebogen,was waarschijnlijk met het demonteren iets verbogen.
Nu schakeld ze weer soepel en strak.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanmiddag al even ruzie gehad met de originele bedrading voor de fans en de airco
Is inmiddels opgelost ik had 1 stekkertje verkeerd zitten in het relais waardoor de airco constand ingeschakeld was.
Maar nu zag ik dit schema bij Niels .
Is dit ook te combineren met airco en is hier ergens een schema van.
Alvast bedankt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je hier wat aan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt.
Als de airco is ingeschakeld moet er dan 1 fan hard draaien of mogen er ook twee langzaam draaien…..
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een serie 2 werkt het als volgt:
Niets aan en de boel nog niet warm draait er niets.
Dan heb je het thermocontact in de radiateur.
Als deze warm genoeg is draaien de fans in serie, +/- halve snelheid
Wordt het echt nog een stuk warmer dan schakelt het 2de contact in, de fans draaien parallel, volle snelheid
Bij airco aan draaien altijd beide fans in serie, +/- halve snelheid
Wordt de boel warm (geregeld door hetzelfde thermocontact) dan gaan de fans parallel, volle snelheid
Bij airco zijn er 3 relais, zonder airco heb je 2 relais.
In het schema hierboven geplaatst staat alles volledig met airco beschreven. Helaas is de foto wat klein, maar als je een serie 2 werkplaatsboek download staat het er wel duidelijk in.
Totaal aantal Berichten: 9156
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Had nog ergens een mailadres van Frank, dus hij heeft nu digitale post.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je er gewoon een serie 2 kabelboom in zet dan past en werkt alles
Ik weet alleen niet of een serie 1 ook zo’n klep heeft voor verhoogd stationair.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heren bedankt voor de info.
Vanavond verder gegaan met aan sluiten van alle draadjes.
Kabelboompje motorruim maak ik nieuw hier zitten de sensoren op ( olie water en dergelijke )
En het stukje draaiboom naar de fans en dergelijke maak ik denk ik ook opnieuw.
Dit omdat ik de fans wil kunnen laten draaien als het contact uit is. ( serie 2 makkelijk te doen door een relais weg te halen en er een draad tussen te zetten).
Als ik alles nieuw maak zoals Niels gedaan heeft hoef ik er alleen maar 1 relais bij voor te zetten ( dit omdat ze bij ingeschakelde airco dus maar op halve snelheid hoeven te draaien) wie aan gestuurd wordt door de schakelaar van de airco,
En groot voordeel alles goed afzekeren want seri 1 zijn de fans niet gezekerd
Mocht er iemand betere ideeën hebben hoor ik het graag.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Als je er gewoon een serie 2 kabelboom in zet dan past en werkt alles
Ik weet alleen niet of een serie 1 ook zo’n klep heeft voor verhoogd stationair.
Die klep zit er ook.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Knap werk ! HEb dus net dezelfde ! CX Prestige 2400 LAagdaks, 1976 met Airco.
1 vraagje : blijkbaar is het interieur van mijn kofferbak niet origineel : er moet bekleding op de kofferbak en op de rugleuning van de achterbank zitten. HEeft er iemand een foto van het originele interieur van een Prestige kofferbak 1976 ?
Citroen CX Prestige Millésime 1976
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Op de achterkant van de rugleuning is dat een plank op vorm, waar de stof op zit gelijmd. Kan je ook zelf maken dus.
Heeft Frank er zo een foto van ? Anders zoek ik nog.
Op de kofferklep is de “gebruikelijke” afdekking (zal niet op elk model zitten ?) Maar is wel makkelijker te vinden, dan nog de kleur….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De thermische volt meter kan ik die testen of lukt dat alleen bij draaiende motor.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.