3 van de 207
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2011 07:29 AM
  [ # 31 ]

Waren er wel Prestiges met een kleinere motor dan een 2400?? Ik dacht van niet eigenlijk…
Typeplaatje op de motor geeft uitsluitsel: M23/623 moet het dan zijn.


Ik bedoelde eigenlijk,waaraan kan ik een losse carbareteur herkennen of het een 2400 is.????
En wat betreft het verwijderen van de carroserie van het subframe,met behulp van een brug.
Vind ik ook nog zeer lastig,één keer eerder gedaan lift omhoog carroserie stutten brug laten zakken.
Subframe verschuiven brug omhoog stutten verzetten,brug weer laten zakken,enz enz…...
dit doe je een maal of drie En 3 uur verder en je hebt het voor elkaar.
Ik zei wel opkrikken,maar nu je het zo letterlijk herhaald denk ik toch dat ik de carroserie met een kettingtakel naar boven ga “liften”.
Dit met vier bevestegingen aan de carroserie (waar aan zal ik deze maken)links en rechts/voor en achter aan de kokerbalk? of ter hoogte van de van de spat schermen??????
Weer wat om over na te denken
vriendelijke groet frank.

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 maart 2011 10:22 AM
  [ # 32 ]

Goh, ik zie nu pas dat de dak met een soort leer\skai bekleed is! Is dat moeilijk aan te komen?
Wel erg goed bezig!

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2011 11:21 AM
  [ # 33 ]
F.SvM schreef:

Ik bedoelde eigenlijk,waaraan kan ik een losse carbareteur herkennen of het een 2400 is.????

Aan het typeplaatje, als dat er (nog) opzit? Alleen zou ik niet weten wat het nummer moet zijn. Ik weet alleen van de Athéna: 34 CICF meen ik. Wellicht hetzelfde?
Anders iemand vinden die ook een 2400 met Solex heeft en vergelijken.

F.SvM schreef:

En wat betreft het verwijderen van de carroserie van het subframe,met behulp van een brug. Vind ik ook nog zeer lastig,één keer eerder gedaan lift omhoog carroserie stutten brug laten zakken.
Subframe verschuiven brug omhoog stutten verzetten,brug weer laten zakken,enz enz…...
dit doe je een maal of drie En 3 uur verder en je hebt het voor elkaar.


Neen: je moet het met een 2-koloms brug doen. Die laat je steunen op de kriksteunen (dus onder de koets zelf) en dán alles losmaken, en als laatste de bouten die subframes met koets verbinden. (ik meen 12 stuks).
Daarna gewoon de brug langzaam omhoog zetten en daar staat je subframe: zonder koets. ook wel een paar uurtjes werk, maar niet echt moeizaam!


Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 maart 2011 12:13 PM
  [ # 34 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Goh, ik zie nu pas dat de dak met een soort leer\skai bekleed is! Is dat moeilijk aan te komen?
Wel erg goed bezig!

op dat dak zit vinyl !
niet alleen erg chique op de Prestige (kwestie van smaak uiteraard), maar bij de laagdak versie noodzakelijk om de naden te verhullen van het stuk plaatwerk wat er tussen geplaatst is om het dak te verlengen.
als je goed kijkt (en dat zie meestal wel vrij makkelijk bij dat oude/uitgedroogde vinyl) zie je die naden ook zitten !
bij de latere (hoogdak) Prestige is het dak uit 1 stuk.

vinyl wel her en der te vinden. klassiekere Amerikanen hebben dat nog wel eens, dus bekleders kennen het wel. maar je wil wel enigszins passende structuur alleen, daar zijn duidelijke verschillen.
ik heb mijn vinyl bij de CX basis vandaan, die past heel mooi qua structuur !!
gelijk mooie binnenstijl- en hemelbekledingsstof mee laten bezorgen, die hebben zij ook heel mooi matching !!

ik weet van 1 laagdak die heeft dat dak gesloten met nieuwe naden zodat dat mooi strak is !
zie hier


verder mooie en grondige aanpak!! chapeau !!
dat kan alleen maar een mooie Prestige worden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 maart 2011 12:47 PM
  [ # 35 ]

Inderdaad chapeau ! Ik ga dit draadje met belangstelling volgen. Kijken hoe het een lotgenoot in het restaureren van een oude Citroën vergaat. Ik doe vast wat ideeën op. Ik hoop dat je het kunt opbrengen regelmatig fotootjes te plaatsen van de details van het werk. Heeeeeeeeeel veel succes excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2011 02:26 PM
  [ # 36 ]

Dus de carbarateur is alleen aan type plaatjes enzo te herkennen,niet aan de sproeiers of klepjes of weet ik het wat?????
Gelukkig zijn er dus twee mensen waarvan 1 hier op het forum zo vriendelijk geweest om het voor mij uit te zoeken.en wat de carroserie betreft hier ben ik nu over uit Ze gaat gewoon de lucht in met behulp van een paar wieltjes en een kettingtakel.
Met een twee koloms brug is het idd makkellijker maar die heb ik niet
En nog 1 vraagje hoe krijg ik de RVS bekleding van mijn achterklep schanieren of zit deze vast?????.
Een beetje geluk vanavond weer verder maar dan wel eerst alles op zolder leggen (van het woonhuis)ivm muizen en vocht

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 maart 2011 04:56 PM
  [ # 37 ]

zit vast, is het scharnier zelf, niet losmaken !

scharnieren zelf zitten boven en onder vast op 2 plekken (langs achterraam, en binnenkant kofferklep, elk 2 moertjes dacht ik), wijst zicht zelf.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 maart 2011 05:02 PM
  [ # 38 ]

Als je die koets maar niet aan het dak van het chassis gaat trekken Frank! Eigenlijk is de methode met de brug de beste, of door middel van balken aan de ONDERKANT. Aan het dak/dakstijlen heb je grote kans dat die zo krom als een hoepel trekt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Schuimpje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 maart 2011 05:16 PM
  [ # 39 ]
F.SvM schreef:

De solex is nieuw,en heb nu van twee kanten bevestigd gekregen dat het een 2400 is.
Dus ik ga er nu toch echt geen gebruikte weber meer opzetten.
Maar waaraan kun je nu eigenlijk zien of het een 2400 is of kun je dit alleen achterhalen door het type nummer????
Alvast bedankt maar weer.

Ha..toch even reageren…

Die solex en weber…

citroen cx weber 34 dmtr carburetor

Als dat de weber is bij jou, dan is de solex 34 heel waarschijnlijk hetzelfde als jou solex.

Weber 34 dmtr = Solex 34 CICF

Hierarchy kun je misschien nog navragen… http://www.who-sells-it.com/cy/cta-service-holland-2935/parts-catalog-14724.html

Groente..
Broertje

Broer.. carrot ..en Broertje van

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2011 07:53 PM
  [ # 40 ]
waterman schreef:

Als je die koets maar niet aan het dak van het chassis gaat trekken Frank! Eigenlijk is de methode met de brug de beste, of door middel van balken aan de ONDERKANT. Aan het dak/dakstijlen heb je grote kans dat die zo krom als een hoepel trekt!

Aan het dak trekken doe ik zeker niet,denk toch dat ik de orginele manier kies en de steunen aan de kokerbalk maak.en dan lieren maar..
En de achterklep had ik er al af alleen het rvs dus niet,maar dit kan dus ook niet.
maar in ieder geval bedankt weer voor de info.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 maart 2011 08:05 PM
  [ # 41 ]

Er is toch een officiele Citroen koets lift. Volgens mij heeft die juist twee lepels die bij de B stijl de koets optillen. Plaatjes staan in het chassis werkplaatsboek.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2011 10:09 PM
  [ # 42 ]

Wie is schuimpje dan weer?????
heeft zich nog niet voorgesteld???
Zou schuimpje zich even voor willen stellen aan ons.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2011 10:13 PM
  [ # 43 ]

Als dat de weber is bij jou, dan is de solex 34 heel waarschijnlijk hetzelfde als jou solex.

snap jij het dan ik ook “heb je een solex dan is dit hetzelfde als jou solex
leuk he zo’n broer uit het verre oosten(thailand)
sorry luc maar ik heb je al voorgesteld.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 maart 2011 10:17 PM
  [ # 44 ]

Ik wist niet dat er verschillende soorten VINYL waren.
Dat van die prestige 77 is het dak wel perfect dat heeft ie mooi gedaan.
voor de rest heb ik de auto nooit afgezien maar van horen zeggen (mijn garagehouder)moet de rest wat minder zijn.Maar let op van horen zeggen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2011 10:46 PM
  [ # 45 ]
F.SvM schreef:

Dus de carbarateur is alleen aan type plaatjes enzo te herkennen,niet aan de sproeiers of klepjes of weet ik het wat?????
Gelukkig zijn er dus twee mensen waarvan 1 hier op het forum zo vriendelijk geweest om het voor mij uit te zoeken.

Sorry hoor Frank, ik dacht dat er bij jou gewoon een nummer opstond! Leek mij makkelijker dan die minuscule getalletjes op de sproeiers aflezen.  Wink

En wat de bijdrage van schuimpje betreft: die Solex ziet er dus echt wel anders uit dan die Weber.
Maar ik snap nu nog altijd niet of het dan dezelfde is als van de Athéna (Solex 34 CICF 141) of toch nog weer een andere.
Overigens: de Matra Murena 2.2 had ook zo’n zelfde 34 CICF 141 Solex carb.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
3 van de 207
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook