5 van de 207
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 maart 2011 01:25 AM
  [ # 61 ]

Vandaag de denk ik de laatste kleine dingen van het interrieur eruit gehaald op de deurpanelen na.
Denk ook dat ze na vandaag even moet wachten om op eigen kracht weer omhoog te komen.
Ze start nu nog wel en alles functioneerd nog (motorisch dan) wel.
Maar denk dat ik nu aan het ontkoppelen begin,van het hard van de auto.
Maar dit wordt volgende week ,nu eerst schappen en stelling maken voor de onderdelen.
Aan welke kant maak ik de shoke kabel eigenlijk los,(denk aan de motor zijde????).
En als ik het rempendaal aan de binnenkant los schroef,hoef ik aan de buiten kant toch geen leidingen
los te halen of heb ik dit mis.
En de leidingen van de stuur inrichting?????(wel los toch)
En wat moet ik nog meer loshalen?????
op de uitlaat en de benzinetank na dan.
heb het met name over de voorkant(motorruim)


https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110318000007?feat=directlink


En vandaag ook nog een goede investering gedaan een ledlamp

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 maart 2011 10:29 PM
  [ # 62 ]

Bij mij richting aanwijzer en grootlicht enz enz ,zijn daar nog stekkertjes van te krijgen
in de goede kleur en grote of kun ik dit enkel nog verkrijgen door een andere kabelboom te slopen????
Hier nog even een voorbeeltje van een beetje bedrading (andere kabelboom ingezet)


https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/MagWeg?feat=directlink

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2011 12:22 AM
  [ # 63 ]

Denk niet dat je die stekkertjes nog ergens nieuw kunt kopen Frank, althans niet precies zoals de originele.
Zelf ‘oogst’ ik altijd stekkertjes van een oude kabelboom en soldeer die eraan. Afwerken met krimpkous en dan kom je zo dicht mogelijk bij de originele situatie.

Het fijnst is, om wel dezelfde kleuren stekkertjes te gebruiken, aangezien de ingangen achterop de schakelaar ook met die kleuren zijn gemarkeerd.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2011 07:39 AM
  [ # 64 ]

Vandaag naar Peter Bonhof,even wat dingen halen misschien dat hij nog een oude kabelboom heeft liggen.
Hij had voor mij nog wel lucht rooster voor boven de radio,en nog wat klein spul.
laters vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 19 maart 2011 10:56 AM
  [ # 65 ]

Ik heb nog wel een lunule liggen waar wat draden en dus waarschijnlijk ook stekkers aanzitten. Het is er wel een van een serie II dus zou ik even moeten kijken welke je nodig hebt en of die er aan zitten. Als je interesse hebt mag je ze hebben, mits er natuurlijk de juiste stekker en kleur voor je bij zit.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2011 01:25 PM
  [ # 66 ]

Alvast bedankt voor het aanbod zal vanavond even een foto posten welke stekkertjes ik mis
En dan zien we wel hoe we dat regelen.
De lenule op zich mankeerd niks aan Behalve de lampjes dan.
vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 19 maart 2011 04:01 PM
  [ # 67 ]

Ik zal straks wel even in de schuur voor je zoeken of ik de juiste stekkers heb. Ik zie de foto’s straks wel.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2011 10:00 PM
  [ # 68 ]

Vanmiddag even bij Peter Bonhof geweest,altijd weer een genot om bij iemand te zijn die ook hobbie en passie heeft voor een CX.
Hij had voor mij een gedeelte van een subframe opzij gelegd,paste mooi achter in de braeke
Ging mij om de bevestiging van het reserve wiel en andere steuntjes.
verder een gril (heel),luchtinlaat van de carbaroteur ,Bij mij zat er een aansluiting van de gasinstalatie op en een luchtrooster voor boven de radio.
en een kabelboom.
Nu mis ik alleen nog een paar stekkerstjes voor in de lenule.
maar daar wordt ook al aan gewerkt door een mede forummer dus zal de foto zo snel mogelijk posten.

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2011 10:19 PM
  [ # 69 ]

Het gaat mij dus om de stekkertjes aan de rechterkant van de lenule.
Die wie aan de rode en gele draad zit (grote stekker).
Gele draad grote stekker.
Zwarte draad zwarte stekker (groot)

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 maart 2011 01:09 AM
  [ # 70 ]

Vanavond begonnen met het scheiden van het onderstel en carroserie.
Ze heeft nu een kale hoge kont,en komt voorspoedig los.
Moet alleen het stuurhuis en rempendaal nog loshalen ,en niet vergeten de gaskabel.
Hoe krijg ik eigenlijk mijn dekseltje van het LHM vaatje (serie twee kun je er zo af beuren,deze lijkt vast te zitten????)

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/190311PrestigeBedrading?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 20 maart 2011 06:45 PM
  [ # 71 ]

Hoi Frank,

Ik heb even voor je gekeken maar dat gaat niet passen. Die van een serie II is echt heel anders dan van een Serie 1. Op de Lunule zitten grote blokstekkers en die van jou zitten schuifstekkers.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 20 maart 2011 08:38 PM
  [ # 72 ]

Die stekkertjes vervang je toch gewoon door AMP stekkertjes. Zoek de juiste maat en gebruik een goede tang. No problem imoa

amp stekkertjes

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 maart 2011 08:58 PM
  [ # 73 ]

En die deksel moet je gewoon op kunnen tillen. Metalen stang weg en hoppetee…
Maar niet dus. Dan loswerken met iets duns, lijkt me.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 maart 2011 09:24 PM
  [ # 74 ]

Vandaag de auto verder omhoog gekrikt.Had de koppellings kabel netjes losgemaakt(denk die schiet er wel tussendoor)niet dus he.
Auto op hoogte koppelings kabel strak.
kon ik alles weer laten zakken.
Maar ze staat nu bija op hoogte.
Eigenlijk best makkelijk en leuk om te doen.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110320201314?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 maart 2011 09:28 PM
  [ # 75 ]
garagestmarien schreef:

En die deksel moet je gewoon op kunnen tillen. Metalen stang weg en hoppetee…
Maar niet dus. Dan loswerken met iets duns, lijkt me.

Ben een klein dekseltje gewend. (serie twee)
Maar hier was ie zo groot als het vaatje zelf (dus er wel afgekregen)

Vriendelijke vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
5 van de 207
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook