4 van de 207
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 maart 2011 12:09 AM
  [ # 46 ]

“Wer lesen kann, ist klar im Vorteil” zou een Duitser nu roepen… De Solex 34 CICF 161, waarvan TS een nieuw exemplaar heeft, is volgens Olving’s Vraagbaak op 2400’s gemonteerd geweest…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2011 12:45 AM
  [ # 47 ]

Het verschil tussen een solex en een weber kan ik ook nog wel zien maar of het nu een 2400 2200 2000 is dat kon ik niet opmaken uit de cijfers en letters maar daar hebben we dus vriendelijke mede forummers voor. Wink
op welke punten zit het oude type dashbord eigenlijk bevestigd ken het nieuwe uit me hoofd.
en de boeken zitten nog in de verhuisdoos ergens??
alvast bedankt.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110316233404?feat=directlink

Hoezo geen losse srekkertjes???


vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Schuimpje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 17 maart 2011 01:55 AM
  [ # 48 ]
F.SvM schreef:

Als dat de weber is bij jou, dan is de solex 34 heel waarschijnlijk hetzelfde als jou solex.

snap jij het dan ik ook “heb je een solex dan is dit hetzelfde als jou solex
leuk he zo’n broer uit het verre oosten(thailand)
sorry luc maar ik heb je al voorgesteld.

Oops…eind van de dag…maar inderdaad je broer.
Moest dus weber zijn aan het einde van de zin.

Groente,
Je broer

Broer.. carrot ..en Broertje van

Profiel  
 
Schuimpje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 17 maart 2011 02:02 AM
  [ # 49 ]
La Léo schreef:
F.SvM schreef:

Dus de carbarateur is alleen aan type plaatjes enzo te herkennen,niet aan de sproeiers of klepjes of weet ik het wat?????
Gelukkig zijn er dus twee mensen waarvan 1 hier op het forum zo vriendelijk geweest om het voor mij uit te zoeken.

Sorry hoor Frank, ik dacht dat er bij jou gewoon een nummer opstond! Leek mij makkelijker dan die minuscule getalletjes op de sproeiers aflezen.  Wink

En wat de bijdrage van schuimpje betreft: die Solex ziet er dus echt wel anders uit dan die Weber.
Maar ik snap nu nog altijd niet of het dan dezelfde is als van de Athéna (Solex 34 CICF 141) of toch nog weer een andere.
Overigens: de Matra Murena 2.2 had ook zo’n zelfde 34 CICF 141 Solex carb.

Niet helemaal duidelijk geweest, excuses. Bedoelde te zeggen dat de 34 solex of de 34 weber gelijk in functie zijn en beide gemonteerd kunnen worden. Niet dat ze er eender uitzien.

Broer.. carrot ..en Broertje van

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2011 02:22 AM
  [ # 50 ]
RensKorevaar schreef:

“Wer lesen kann, ist klar im Vorteil” zou een Duitser nu roepen… De Solex 34 CICF 161, waarvan TS een nieuw exemplaar heeft, is volgens Olving’s Vraagbaak op 2400’s gemonteerd geweest…

Aha dus toch anders dan die van de Athéna. Oké!
Kijk, ik heb dat Olving boek hier dus niet liggen, dat snappen jullie inmiddels wel hè?  Wink


Edit: Frank ik zou je graag willen helpen met de vraag “waar/hoe zit dat dashboard bevestigd?”, maar ben bang dat dit erg bewerkelijk is om hier neer te typen. Eigenlijk moet je het zien & doen tegelijk.
Ik zou het zelf zo niet eens uit m’n hoofd kunnen neerschrijven, moet ik ook weer eerst kijken hoe het zat.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2011 07:45 AM
  [ # 51 ]

goede morgen
Zit het dashbord ook onder de motorkap vast of alles van binnenuit.
vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 maart 2011 01:52 PM
  [ # 52 ]

Frank, de geflockte delen ónder het dashboard moeten inderdaad in de motorruimte gelost worden; zowel het linker- als het rechterdeel is met drie moeren op het schutbord bevestigd. Als je de geflockte delen eruit hebt, zie je de bevestiging van de kunststoffen bovenzijde waarschijnlijk zo zitten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cx20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 10-07-2010

- CX CX20
Gepost: 17 maart 2011 01:55 PM
  [ # 53 ]

Hallo Frank,

Moest even in mijn geheugen graven (en dit topic vinden…). Het dashboard is volgens mij bevestigd aan de onderzijde met vier bouten aan de bevestiging waar ook de diravi unit gebout zit. Voor de volledigheid heb ik het op je foto verduidelijkt waar je volgens mij de bevestiging moet zoeken.

Succes en groet,

Arjon

Afbeelding Bijlagen
DSCN2175.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

citroen:    citroen loos ex cx20 1982, ex cx20 1984
bijna citroen: Matra Bagheera X 1979, Matra Bagheera S 1978 (donor)
niet citroen:  audi TT   1999, Nissan Mikra 1988

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2011 04:35 PM
  [ # 54 ]

Het dashbord kastje, zit die op dezelfde manier bevestigd als de andere kant drie moertjes vanaf het motor ruim
Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2011 04:36 PM
  [ # 55 ]
F.SvM schreef:

Het dashbord kastje, zit die op dezelfde manier bevestigd als de andere kant drie moertjes vanaf het motor ruim
Vriendelijke groet frank.

sorry niet goed gelezen weet het al.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 maart 2011 04:36 PM
  [ # 56 ]

Inderdaad!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 maart 2011 06:23 PM
  [ # 57 ]

Label je alle draden wel waar het opgezeten heeft? Scheelt een hoop zoekwerk over een paar jaar als je het weer monteerd want dan weet je het echt niet meer.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 17 maart 2011 07:41 PM
  [ # 58 ]

Ja dat zou ik idd ook doen. Ik heb onlangs bij het demonteren van de kabelboom van mijn DS verschillende kleuren tie-ripes gebruikt. Werkt handig en lekker vlot.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2011 07:53 PM
  [ # 59 ]

Valt best mee heb ik al eerder gedaan,toch zullen er ongetwijfeld een paar draadjes overblijven.
maar ik moet alles wel loshalen ook van de lenule enzo want er zitten verbrande stekkers tussen.
maar om her en der een stikker aan te plakken is niet verkeerd.
en zoals mijn vader altijd zei vindt zijn weg vanzelf weer.
en ik heb de tijd .
vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cisds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 17 maart 2011 07:55 PM
  [ # 60 ]

ik neem digitale foto’s en sla deze op,dan kan je lang daarna zien hoe het in elkaar zit.

Profiel  
 
 
4 van de 207
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook