203 van de 207
« Eerste  < Vorige 201 202 203 204 205 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2020 07:50 AM
  [ # 3031 ]
stienstra schreef:

maar zo’n ding schijnt best duur te zijn nieuw?

Waarom altijd maar nieuw, CX-basis verkoopt een revisiesetje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 24 april 2020 08:34 AM
  [ # 3032 ]
wbogaerts schreef:

Als de Cx’en nieuw waren bleven die inderdaad heel lang op hun rijstand staan .

dus prima gereviseerde componeneten .
Walter nice day

Ik heb recent mijn voor-veerbollen, de rem-accubol en de voorraadbol vervangen. Het duurt nu veel langer voordat de auto zakt (zo’n twee uur of meer).

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2020 09:52 AM
  [ # 3033 ]

De grootste boosdoeners voor het snel zakken zijn de hoogteregelaars en wat achter betreft de remservo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 mei 2020 08:28 PM
  [ # 3034 ]

Goedenavond.
Na enige tijd blijkt ook mijn tweede stuurcomando/diravi lek.
Het komt weg bij de aansluitingen.
(O ringetjes gaar).
1 ring van plus minus 24 mm
2 van rond de 12 mm
En een aantal wie we van de DS kennen
Plus minus 8 mm.
Die van 12 en 24 mm zitten die ook ergens bij een DS of…
Wel raar dat deze nu ook lek is…
Mijn monteur probeert een link te leggen met de lange hoogstand….
Die vind het niet normaal dat de cx zo lang hoog blijft staan.
Verkeerd aansluiten van de leidingen sluit ik uit.
Dit omdat alles normaal functineerd.

Wie het weet mag het zeggen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 mei 2020 06:46 PM
  [ # 3035 ]

Vandaag de ringetjes vervangen.
Gaan we zien of het geholpen heeft.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 augustus 2020 10:10 PM
  [ # 3036 ]

https://photos.app.goo.gl/jLGx7sFEvydbwv2j7

Plaatwerk afhangen is een kunst
Strak maken nog een vele grotere kunst
( Dit laatste kan ik helaas niet)
Maar als lijnen niet doorlopen…
Daar kan ik wel wat aan doen.
Eerst kaal maken dan vertinnen en dan schuren.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 augustus 2020 10:14 PM
  [ # 3037 ]

Dat doe je netjes!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 augustus 2020 10:52 AM
  [ # 3038 ]

Mooi werk !  Het zit em in de details !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2020 06:28 PM
  [ # 3039 ]

Wellicht overbodige opmerking, hang je de deuren af rekening houden met het extra gewicht na het opbouwen van de deuren?

Ziet er verder weer goed uit!

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 25 augustus 2020 07:16 PM
  [ # 3040 ]

Goed bezig, heel netjes!

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 augustus 2020 10:05 PM
  [ # 3041 ]
Arjan Verkade schreef:

Wellicht overbodige opmerking, hang je de deuren af rekening houden met het extra gewicht na het opbouwen van de deuren?

Ziet er verder weer goed uit!

Zak met 5 kilo zand door het raam hangen
En dan afhangen Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 augustus 2020 09:12 AM
  [ # 3042 ]

Vandaag de NOS knipperlichten maar eens voor de dag gehaald .
Na een beetje buigen van de RVS lipjes wie het knipperlicht op hun plek houden.
Zitten ze precies in het midden.
Om ze eruit te krijgen zaten we eerder te pielen met een dun stripje tussen bumper en knipperlicht door om ze er voorzichtig uit te wippen.
Nu viel mij op dat er in de bumper een ovaal gat zit en als je hier een schroevendraaier doorsteekt kun je het knipperlicht er zo uit halen (zie foto 5)

Vgf
https://photos.app.goo.gl/6PdUHeMZfnifJQTv8

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 augustus 2020 10:49 AM
  [ # 3043 ]

Volgens mij staat dat ook in het instructieboekje Frank.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 augustus 2020 10:52 AM
  [ # 3044 ]

Nooit geweten Rolling Eyes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 augustus 2020 05:29 PM
  [ # 3045 ]

Vanmiddag moest de achterbumper er aan geloven.
Eerst de steunen eruit geboord.
Deze zijn origineel gepassiveerd.
Dus dat moet nu ook weer gebeuren dus eerst stralen dan passiveren (geel)
De bumper zelf is een ander verhaal….
Deze is van een RVS legering…(wel magnetisch)
Gaatjes dicht lassen is zeer moeilijk( voor mij althans)
Je kunt het met rvs lassen maar je blijft altijd een zwart randje zien…
Net of het niet wil vloeien in elkaar.
Maar goed dit zie je niet weer want zit onder het rubber.
Heb de helft gepolijst om het verschil te laten zien.
Begonnen met korrel 80 te schuren (roterend) daarna steeds fijner
Uiteindelijk naar de 10.000 en daarna met de polijst machine.
De steunen zet ik weer vast doormiddel van puntlassen of met lijm

Foto’s staan een beetje door elkaar

https://photos.app.goo.gl/vNaXZMxgKhdn8wW6A

VgF

 

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
203 van de 207
« Eerste  < Vorige 201 202 203 204 205 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook