2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
sierlijsten
Gepost: 18 augustus 2011 11:51 PM
  [ # 16 ]
maartens schreef:

Bij de serie I zit deze ook. Heb net mijn ruit laten vervangen…. en een geklaag om die sierstrips terug geplaatst te krijgen…;-)

En terecht, want dat is dan ook werkelijk de állerergste horror/sch**t-klus om te moeten doen aan een CX!  Evil or Very Mad 
Nou oké, op gedeelde 1e plaats samen met ‘t vervangen van een stuurhuis!

Dus: bezint eer ge begint met die RVS-lijst los te trekken.


Voor wat betreft die pees in het gewone CX-ruitrubber… volgens mij is het uiteindelijk niet veel méér werk om even de ruit eruit te halen, pees in het rubber en dan ruit er weer in. Tenzij je dat tooltje hebt waar Henk over sprak.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 19 augustus 2011 12:26 AM
  [ # 17 ]

En waar staan het stellen van de handrem, het vervangen van de bak en het vervangen van de octopus in dit lijstje? Laughing

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 augustus 2011 01:15 AM
  [ # 18 ]
La Léo schreef:
maartens schreef:

Bij de serie I zit deze ook. Heb net mijn ruit laten vervangen…. en een geklaag om die sierstrips terug geplaatst te krijgen…;-)

En terecht, want dat is dan ook werkelijk de állerergste horror/sch**t-klus om te moeten doen aan een CX!  Evil or Very Mad

ooooh ?
ik moet die nog terug plaatsen. mmmmm….
nog tips hiervoor ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2011 01:55 AM
  [ # 19 ]

Hmf. Kalmeringspillen bij de hand houden in elk geval.
En de deur op slot, snoer uit de telefoon, rustgevende muziek of beter nog: totale stilte.

En iemand vragen of ‘ie elk half uur geruisloos en zonder verder commentaar te leveren komt checken of je nog niet tot waanzin bent gedreven. Laughing

Zonder gekheid: ‘t is écht geen makkie. Zelfs de ‘oude Heer Bonhof’ noemde het recentelijk nog “een vré-se-lijk rótwerk!!” (en dat kwam vanuit zijn tenen).
In je eentje is het sowieso niet haalbaar, maar je moet een ‘partner’ inschakelen waarmee je het heeeel goed kunt vinden en die indien mogelijk relaxter is dan jijzelf bent. Oké in mijn geval dan, mensen Wink

En beter de hele ruit eruit en dan de strip erin, dan eerst de ruit erin en dan de strip, want die methode is vanuit mijn ervaring niet erg succesvol. Het zou kunnen dat een combinatie van ruit + strip tegelijk het beste werkt, maar dat valt niet te bewijzen. Soms moet je geluk hebben en zit er geen methode achter…

Jazeker je kunt natuurlijk geluk hebben dat hij er binnen 3 uurtjes ineens toch inschiet, maar doorgaans is het: “pielen, pielen, kloten, pielen, nog wat schelden, friemelen en dan…ja ja JA BIJNA…............ ploing!!!! en dan springt de onderste helft er weer uit.  hmz

Niet om je te ontmoedigen, maar dan weet je vast wat eventueel op stapel staat.  surrender

Wellicht bestaat er een tool voor, en ik heb al vaak zitten denken hoe ze dat bij Citroën toch voor elkaar kregen, maar ik vermoed dat ze er zowel een tool als een mal voor hadden die het rubber in model hield terwijl de strip er door onderstaande figuur werd ingedrukt.


@Niels: handrem? Octopus? Bak?  Pfff, absoluut eitje in vergelijking tot die strip. Hooguit kosten die klussen meer tijd, althans die bak, maar ze zijn zeker veel eenvoudiger en aanzienlijk minder tot waanzin drijvend. Laughing


P.S. Oproep aan degene die wél de ideale methode heeft om deze “Prestige-raamsierlijst klus” te klaren in ca. een halve dag of minder: als je mij dit overtuigend kunt demonstreren en het mij met succes kunt leren zal ik je passend belonen!  yes

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 19 augustus 2011 02:04 AM
  [ # 20 ]

En nu gaat het hele forum dus heel hard oefenen…...iemand nog een CX te leen ?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 augustus 2011 08:15 AM
  [ # 21 ]

als het mij niet lukt Sad, zal ik hier een oproep plaatsen.
en als het wel lukt meld ik me bij LaLeo Smile

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2011 09:43 AM
  [ # 22 ]
JaapJ schreef:

En nu gaat het hele forum dus heel hard oefenen…...

Dat is dus mijn doel, want dan hoef ik het zelf nooit meer te doen hahahaha!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 augustus 2011 10:01 AM
  [ # 23 ]

Probleem is dat het al mijn derde ruit is (in 19 jaar).... krijg telkens van dit melkwitte vlekken langs de rand…. en op enig moment ergert me dat zo dat ik bij de club een nieuwe ruit haal en vooral een ander die laat monteren…. Onze vriend in Boxmeer had er twee uur voor nodig.
Ik begrijp nu dat ik mijn volgende ruit door Leontien/Leo kan laten vervangen…. Ze klinken erg bedreven in dit soort klussen….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 augustus 2011 10:03 AM
  [ # 24 ]

Laughing

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2011 10:39 AM
  [ # 25 ]
maartens schreef:

Onze vriend in Boxmeer had er twee uur voor nodig.

Hulde aan die man! Voortaan weet ik waar ik terecht moet.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 september 2011 09:48 AM
  [ # 26 ]
maartens schreef:

Probleem is dat het al mijn derde ruit is (in 19 jaar).... krijg telkens van dit melkwitte vlekken langs de rand…. en op enig moment ergert me dat zo dat ik bij de club een nieuwe ruit haal en vooral een ander die laat monteren…. Onze vriend in Boxmeer had er twee uur voor nodig.
Ik begrijp nu dat ik mijn volgende ruit door Leontien/Leo kan laten vervangen…. Ze klinken erg bedreven in dit soort klussen….


ook eens mijn Prestige RVS voorruit strippen bij elkaar geharkt, en eens een poging tot montage gewaagd gisteravond.

ik denk dat ik de bovenste strip nu op zijn plek heb, maar moet dit nog controleren….. ik denk overigens dat dit de makkelijkste is om te monteren.
ik was er wel al even klaar mee zeg, wat een gepruts. die strip die schuif je gewoon niet zomaar in de gleuf in die rubberen strip. al even iets geprobeerd met een “tool” om die rand ietsje op te tillen zodat die strip er wel in haakt….. ik geef mijn vingers even rust, en dan zie ik wel of ik vanavond de strijd verder aan ga.

als iemand een tip heeft, gaarne !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
josmuijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 09-07-2011

- CX gti
Gepost: 04 september 2011 02:44 PM
  [ # 27 ]
cxj schreef:

Wie weet waar de sierlijsten voor de regengoot te koop zijn? Ik weet dat ze de originele nagemaakt hebben en dat er universele zijn die er op lijken. Alleen weet ik van beide niet wie ze aanbieden. Wie weet het wel?

Volgens mij heeft de cx club nog sierlijsten, kijk bij cccn Groet, jos

Het rijden met een CX blijft een genot.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 september 2011 09:51 AM
  [ # 28 ]
La Léo schreef:

Hmf. Kalmeringspillen bij de hand houden in elk geval.
En de deur op slot, snoer uit de telefoon, rustgevende muziek of beter nog: totale stilte.

En iemand vragen of ‘ie elk half uur geruisloos en zonder verder commentaar te leveren komt checken of je nog niet tot waanzin bent gedreven. Laughing

Zonder gekheid: ‘t is écht geen makkie. Zelfs de ‘oude Heer Bonhof’ noemde het recentelijk nog “een vré-se-lijk rótwerk!!” (en dat kwam vanuit zijn tenen).
In je eentje is het sowieso niet haalbaar, maar je moet een ‘partner’ inschakelen waarmee je het heeeel goed kunt vinden en die indien mogelijk relaxter is dan jijzelf bent. Oké in mijn geval dan, mensen Wink

P.S. Oproep aan degene die wél de ideale methode heeft om deze “Prestige-raamsierlijst klus” te klaren in ca. een halve dag of minder: als je mij dit overtuigend kunt demonstreren en het mij met succes kunt leren zal ik je passend belonen!  yes


ik ben een stuk verder met mijn RVS Prestige voorruit strip om te kijken hoe dat het handigste is met monteren, maar heb nu wel wat blaren…. niet dat ik mij daardoor laat ontmoedigen….. Wink
ik denk nu dat ik weet hoe ik dit klusje soepeltjes af moet maken. ik kom er op terug !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2011 11:12 AM
  [ # 29 ]
cx25gtit2 schreef:
La Léo schreef:

. ..... die wél de ideale methode heeft om deze “Prestige-raamsierlijst klus” te klaren in ca. een halve dag of minder:

ik ben een stuk verder met mijn RVS Prestige voorruit strip om te kijken hoe dat het handigste is met monteren, maar heb nu wel wat blaren…. niet dat ik mij daardoor laat ontmoedigen….. Wink
ik denk nu dat ik weet hoe ik dit klusje soepeltjes af moet maken. ik kom er op terug !

Heb je wel netjes de uren bijgehouden Jim? Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 september 2011 11:28 AM
  [ # 30 ]

een halve dag is net minder dan 12 uur toch ? Wink
ik zit op een goede 3 uur denk ik, en 2/3e zit er op. ik heb geen helpende handjes gehad, mio solo !
dat is exclusief het schoonmaken van de lijsten, en zoeken naar een geschikte tool.
nu pas heb ik de combi van een geschikte tool en hulpmiddelen gevonden denk ik.  die laatste strip zal sneller gaan.

wordt vervolgd…...  cheese

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook