3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
sierlijsten
Gepost: 05 september 2011 11:38 AM
  [ # 31 ]
cx25gtit2 schreef:

dat is exclusief het schoonmaken van de lijsten, en zoeken naar een geschikte tool.

Ja ho even, dat hoort er wél gewoon bij hè! Vooral die tool, die blijkbaar essentieel/nodig is! (en niet kant-en-klaar te koop)  nono   Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 september 2011 03:10 PM
  [ # 32 ]

nou, nou, niet terug krabbelen als het lijkt alsof dit gaat lukken van mijn kant banana

er zijn 3 grote strippen + de kleine tussen stukjes.
ik heb 2 van de 3 grote strippen er op zitten, waarbij ik de eerste zonder goede tool heb gedaan.
Bij de 2e ben ik halverwege op zoek gegaan naar passende spullen, omdat ik last kreeg van blaren van het monteren…. daarmee was dat laatste stukje was zo klaar.

je schreef al dat het een lastig klusje was, en dat je dat met zijn 2-en doen. tor nu toe valt het niet tegen. en door een beetje moeite en blaren laat ik mij niet door afschrikken.

en mbt mijn uren, nu 3 gehad, ik denk dat die laatste er zo in zit.
laat ik dan een uurtje extra nodig hebben gehad voor schoon maken, ook niet erg. monteren zou zelfs zonder schoonmaken moeten kunnen. Het moet dus in een ochtendje kunnen !!

de 3e monteer ik als mijn blaren genezen zijn…..
dan meld ik mij, met fotootje van mijn tool

Afbeelding Bijlagen
IMG_6269 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2011 09:29 PM
  [ # 33 ]

O nee, begrijp me niet verkeerd! Ik gun jou de victorie van harte, want ere wie ere toekomt!

Ik heb reeds eerlijk bekend dat het mij niet lukte. Oké dit was bij een temperatuur van ca. 5° Celcius, zodat alles inclusief onze handen niet erg soepel meer waren.
Blaren??  wat dacht je van bloedende handen vol kloven?  Laughing

Dus als jij het kunt in je eentje in 4 uurtjes, petje af!! En dat meen ik hoor!

Maar ik bedoelde wel, dat het maken van tooltjes en het schoonmaken van de strip (wat wij ook moesten doen, en niet te vergeten het schoonmaken van het rubber, waar allemaal meuk inzat) altijd gewoon bij een klus hoort, welke klus dan ook.

Maar je hebt de twee onderste er al in begrijp ik?
Bij ons zaten de onderste 2 er zelfs nog in voordát we begonnen!  yes Alleen de bovenste was los (gewaaid, omdat een ander bedrijf hem blijkbaar uiteindelijk van ellende maar gekit had - maar niet goed dus, hij waaide er op de snelweg af en veranderde in een wokkel!)

Dus wij dachten ook: één stripje terugzetten, moet toch lukken, al is het dan 5°C in de werkplaats.
Alleen daar zat dus het venijn (bij ons dan hè).
Toen we ‘m er bijna in hadden, na een half uurtje, floepte die beide onderste er alsnog vrolijk uit, dus all I’m saying: beware!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 september 2011 11:40 PM
  [ # 34 ]

bij 5 gr. celcius zit ik binnen hoor Wink

en bloedende kloven….?!  baas boven baas ....

ik had eerst de bovenste, toen de linker. nu de rechter nog.  tipje vd sluier - ik heb een nieuw (NOS) Prestige voorruit rubber, dat zal ook wel schelen.

ik denk dat je van boven naar beneden moet werken, je kan die bovenste niet los verwisselen / vastzetten. je hebt die hoekjes, die haken op de 2 onderkanten. en die hoekjes kan je alleen maar monteren als de zijkanten los zitten

maar OK…. ik zal ‘t voorzichtig afmaken !

wordt vervolgd.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 10:45 AM
  [ # 35 ]
cx25gtit2 schreef:

ik denk dat je van boven naar beneden moet werken, je kan die bovenste niet los verwisselen / vastzetten. je hebt die hoekjes, die haken op de 2 onderkanten. en die hoekjes kan je alleen maar monteren als de zijkanten los zitten

eigenlijk weet ik dat niet zeker. misschien dat dat wel lukt, alleen een losse bovenste horizontale strip…. zou je dan toch gewoon moeten proberen….. blijft een lastig en freubel klusje.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 06 september 2011 01:16 PM
  [ # 36 ]

Houd moed! Je hebt nog vier dagen! Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 01:51 PM
  [ # 37 ]

dit is mijn project voor er bij, mijn serie 1 Prestige.
mijn reguliere vervoers CX is mijn GTI T2. die is goed bruikbaar voor het uitje naar Parijs. er zijn nog wel kleine dingetjes, maar dat komt omdat een CX nooit af.

de Prestige ligt een stukje achter mbt opbouwen tov de T2.
ik hoop dat deze met het 40 jarige jubileum van de CX wel klaar is om dan deel te nemen aan het uitje (in 2014).

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 september 2011 02:15 PM
  [ # 38 ]

Hm. Ik vind het ontzettend storend dat rond mijn voorruit het ‘gewone’ CX sierlijstje zit. Intussen snap ik dan waarom dat ooit is gedaan. Enne - nu ik hier toch allemaal ervaringsdeskundigen tref: klopt ‘t dat de Prestige i.v.m. deze strip een afwijkend voorruitrubber heeft?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 03:06 PM
  [ # 39 ]

het Prestige rubber heeft een uitsparing voor het glas/de voorruit en een uitsparing waar die RVS strip in haakt. zie hier mijn NOS rubber, mijn duim zit bij de uitsparing voor de strip.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 03:25 PM
  [ # 40 ]

de Prestige voorruit rubber sluit minder strak aan rond de ruit. de RVS strip staat ligt in het rubber, iets onder spanning waardoor die het rubber zelfs iets open trekt. daardoor heb je sneller lekkage van regen water hier langs naar binnen (tussen ruit en rubber door). ik reed terug uit Fr. met het originele rubber met binnenin een spons in het hoekje gedrukt om het water op te vangen tijdens de regenbui….  dat was niet nat van een druppeltje, maar dat stroomde gewoon naar binnen !

dat kan ook een reden zijn om te switchen naar een normaal rubber.

ik vond een NOS Prestige rubber. daarmee wil ik het wel proberen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 september 2011 06:00 PM
  [ # 41 ]

het beste is het rubber geheel af kitten.
fabrieksaf waren deze al lek.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 06:32 PM
  [ # 42 ]

afkitten tussen vinyl en rubber ?
waarmee ?
heb jij dit al gedaan ??

ook tussen raam en rubber ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 06 september 2011 07:08 PM
  [ # 43 ]
cx25gtit2 schreef:

ik vond een NOS Prestige rubber. daarmee wil ik het wel proberen.

Dat zal zeker schelen. Een nieuw rubber is altijd soepeler natuurlijk.
Hoewel het als het NOS is, het ook 25 jaar oud zal zijn, alleen heeft het niet in weer & wind op een auto gezeten en dat maakt wel verschil.

In principe lekken de rubbers niet hoor Frank, alleen de raamrand wil weleens gaan rotten onder het rubber en daardoor ontstaan de lekkages. Vooral in de hoekjes.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 08:27 PM
  [ # 44 ]

aha. Dat is uiteraard wel een mogelijkheid bij onze CX-n ! (en een bekende potentiële roest plek)

maar mijn raamranden zijn echt niet verrot (raam is er uit geweest voor nieuw vinyl).
ik zat met het originele rubber in de stromende regen, en het water kwam zo naar binnen tussen rubber en raam door.

in mijn simpele gedachte:
bij een normaal raam-rubber heb je een dikke rand rubber binnen en buiten het glas, die zit vrij stevig.
bij een Prestige rubber is de buitenste rand voor afdichten gehalveerd in stevigte, doordat je daar de 2e inkeping in hebt -voor de RVS Prestige raam lijst.

bij mij kan je de rand van het rubber in de hoeken onderaan met je nagel zo ietsje oplichten (ook van mijn nieuwe rubber).
bij mijn serie 2 kan ik dat echt niet ! die sluit veel steviger aan !

ik zat dus al te dubben, zal ik de rubbers afkitten (wat Frank al suggereerde) ??
langs het dak kan ik de buitenste rand van rubber zo optillen. als daar water in loopt (tussen vinyl en rubber), zit dat vrij diep, en gaat nooit meer weg…...

dus ik voel wel wat voor sealen tussen raam en rubber en tussen rubber en vinyl.
waarmee ? iemand ervaring ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 september 2011 08:28 PM
  [ # 45 ]

de Prestige voorruit rubber sluit minder strak aan rond de ruit. de RVS strip staat ligt in het rubber, iets onder spanning waardoor die het rubber zelfs iets open trekt. daardoor heb je sneller lekkage van regen water hier

Fabrieksaf dus, sorry maar ik hoor niet anders en weet niet beter.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook