4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
sierlijsten
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 08:34 PM
  [ # 46 ]

maar waarmee seal jij dan ? eerder gedaan ?

tussen raam en rubber, en tussen rubber en vinyl ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 september 2011 08:39 PM
  [ # 47 ]

Als je de buitenste rand van je rubber die op de carroserie en vynil"ligt” afkit , ben je er volgens mij.
Want de aansluiting glas rubber is wel goed toch?en aan de binnen kant waar het glas in het rubber zit ,zitten onderin kleine gaatjes waar het vocht weer uit kan.
Nu ik dit schrijf kom ik erachter dat je onderaan dus niet kunt afkitten want dan kan het vocht dat onderin je sponning staat van het rubber er niet meer uit,dus moeilijk moeilijk.
gelukkig heeft de mijne een gewoon rubber
Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 06 september 2011 09:06 PM
  [ # 48 ]

Jullie moeten het zelf weten hoor, maar weleens over nagedacht wat er gebeurt als je zo’n vastgekit raam er een keer uit moet halen, bijvoorbeeld als er een grote barst in komt?

Ik heb het rubber zelf nog nimmer zo zien lekken in de mate waarop Jim het beschrijft (met stralen naar binnen) als de raamrand gaaf was. Maar dit komt wellicht juist doordát die strip er niet inzat, want dit rubber en het profiel is immers berekend op de strip?

Je zegt dat er een vinyl dak op is geplaatst? Wellicht te dik, de omslagen te grof? Die zitten onder het raamrubber immers?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 06 september 2011 09:38 PM
  [ # 49 ]

ik heb dit probleem ook met 2 Prestiges gehad (eentje van ‘81 en mijn huidige van ‘88)
aan het vynildak van de laatste kan het niet liggen, want er zit geen (meer) op. En ik weet nog dat ik naar mijn eerste Citroen Jumble in Chevetogne reed met mijn ‘81-er met in beide hoekjes ook sponsjes, en ze werden ook behoorlijk nat…(drijfnat…ik moest ze zelfs verversen en er dan maar 2 zakdoeken ingestoken…) nuja, het heeft dan ook gegoten daar! maar blijkbaar inderdaad een gekende CX Prestige kwaal, weet niet direct een ‘duurzame’ oplossing…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 09:41 PM
  [ # 50 ]

bij mijn oude / originele rubber had ik water naar binnen.
er zitten idd in de inkeping waar het glas moet komen gaatjes in de onderste hoeken, bedoelt voor afwatering. misschien zat er rotzooi in…..

nu, met vinyl en nieuw rubber zit het zeker beter. heb nog geen lekkage gehad naar binnen. en dat was nog zonder de RVS strip er in. vinyl zit wel goed:

hier zie je ook het nieuwe rubber met de inkeping voor de RVS lijst:

het linker RVS strip deel zit er weer in, die geeft toch wat extra stevigte aan de buitenkant van het rubber. dus sluit ie beter af op de ruit. wellicht was mijn oude vies en wat minder….?

dan nog tussen rubber en vinyl. daar wil ik geen water hebben…..
idd vastkitten is niet optimaal, dat is duidelijk….
en de rand optillen en de boel dan opvullen met vaseline... of is dat ook geen oplossing…?? dat kan ik ook doen tussen raam en rubber.
zou dat een beetje blijven zitten, of af en toe bijvullen (spuitbus)... ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 09:44 PM
  [ # 51 ]
demuywo schreef:

..met mijn ‘81-er met in beide hoekjes ook sponsjes…

ik heb dezelfde Prestige uit ‘81 en had precies hetzelfde probleem en “oplossing” met sponsjes…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 september 2011 10:49 PM
  [ # 52 ]

bij mijn oude / originele rubber had ik water naar binnen.
er zitten idd in de inkeping waar het glas moet komen gaatjes in de onderste hoeken, bedoelt voor afwatering. misschien zat er rotzooi in…..

Deze zijn bedoeld om het water af te wateren dat langs het glas heen gaat,zowel aan de buitenkant en binnen kant(condens)
Het water dat in de auto komt gaat aan de boven en zijkant naar binnen,het loopt als het ware om de À stijl heen naar binnen en komt er onderaan weer uit.
Ook de nieuwe rubbers zijn nooit dicht geweest .
Als dit wel zo was waarom zijn dan de hoeken onderin de À stijl verrot.???????

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 september 2011 11:35 PM
  [ # 53 ]

OK, maar zou vaseline aan beide kanten van het rubber dat een beetje tegenhouden ? blijft dat een beetje zitten ??

zoals gezegd, kitten is ook een beetje matige oplossing…

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2011 12:09 AM
  [ # 54 ]
F.SvM schreef:

Als dit wel zo was waarom zijn dan de hoeken onderin de À stijl verrot.???????

Wel, toevallig heb ik ooit uit betrouwbare bron vernomen, waarom een CX juist dáár gaat rotten:
Destijds werden de koetsen in een bad gedompeld om ze tegen corrosie te beschermen. De ‘haken’ waarmee de koets in de takel hing zaten precies in DIE hoekjes, dus… daar kwam het middel vrijwel niet.

Daarom dus.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 september 2011 12:19 AM
  [ # 55 ]

Aha - die lekkage is dan vast ook de reden waarom in mijn auto een deel van de geluidsisolatie voor (en achter) verdwenen is. En waarom het tapijt zo lorrig gemonteerd is. Nu begin ik toch te twijfelen of ik wel zo graag een ander ruitrubber met lijst wil huh Ja, toch wel. Het is zoveel mooier Smile Maar ‘t zou zomaar kunnen dat ik er geen werk van maak…

Begon dit trouwens niet ook met dakgoten? Ik heb nieuwe roestvrijstalen lijsten op de dakgoot zitten. Niet origineel - want dat die waren van geplastificeerd zilverpapier. Dit roestvrijstaal blijft in elk geval langer mooi - en op meer dan twee meter afstand zie ik het verschil niet. ‘t Allermooiste zag ik trouwens op een CX: nieuw geplastificeerd zilverpapier met roestvrijstalen eindstukjes aan de achterzijde. Op een serie 1.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 september 2011 08:03 AM
  [ # 56 ]
La Léo schreef:
F.SvM schreef:

Als dit wel zo was waarom zijn dan de hoeken onderin de À stijl verrot.???????

Wel, toevallig heb ik ooit uit betrouwbare bron vernomen, waarom een CX juist dáár gaat rotten:
Destijds werden de koetsen in een bad gedompeld om ze tegen corrosie te beschermen. De ‘haken’ waarmee de koets in de takel hing zaten precies in DIE hoekjes, dus… daar kwam het middel vrijwel niet.

Daarom dus.  Wink

Dat kan maar zo?
En dan wat water van wat tussen je rubber dorloopt en je hebt roest Laughing

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 07 september 2011 12:52 PM
  [ # 57 ]

is dat ook niet de reden waarom de tussenlaag van de gelaagde voorruit wit uitslaat (vocht).
Deze witte plekken ontstaan in de onderhoeken.
Ik heb idd ook wel eens gehoord dat Prestiges daar meer last van hadden dan andere CX-en, dit ‘omdat de voorruit hoger is, nu een Prestige nu eenmaal een hoger dak heeft’. Ik heb dit idee als een fabeltje van de hand gewezen omdat een voorruit van een Prestige het zelfde is als van een andere CX.
Nu lijkt het probleem dus veroorzaakt door de strips in het rubber die er voor zorgen dat er water lekt.

Gekke is dat ik heb nog nooit lekkage heb gehad. Bij de laatste vervanging is wel een randje kit gebruikt. Ook nu heb ik geen lekkage geconstateerd.

Ben benieuwd of de ruit weer wit gaat uitslaan.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 07 september 2011 12:52 PM
  [ # 58 ]

is dat ook niet de reden waarom de tussenlaag van de gelaagde voorruit wit uitslaat (vocht).
Deze witte plekken ontstaan in de onderhoeken.
Ik heb idd ook wel eens gehoord dat Prestiges daar meer last van hadden dan andere CX-en, dit ‘omdat de voorruit hoger is, nu een Prestige nu eenmaal een hoger dak heeft’. Ik heb dit idee als een fabeltje van de hand gewezen omdat een voorruit van een Prestige het zelfde is als van een andere CX.
Nu lijkt het probleem dus veroorzaakt door de strips in het rubber die er voor zorgen dat er water lekt.

Gekke is dat ik heb nog nooit lekkage heb gehad. Bij de laatste vervanging is wel een randje kit gebruikt. Ook nu heb ik geen lekkage geconstateerd.

Ben benieuwd of de ruit weer wit gaat uitslaan.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 07 september 2011 12:52 PM
  [ # 59 ]

- dubbel -

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 september 2011 03:24 PM
  [ # 60 ]

Ik schreef hierboven dat ik roestvrijstalen dakgootlijsten heb. Is niet zo, is gewoon plastic met zilverpapier erin. Zoals het hoort. Raar dat zoiets in je hoofd gaat zitten terwijl ik ze er toch echt zelf op heb gezet ... Surprisedops:

Dat witte uitslaan op de rand deed de ruit van mijn DS ook. Zal wel iets te maken hebben met een oude ruit en een beetje vocht. Geen idee of je dat kunt voorkomen.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook