4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Kleppen stellen: in welke La Bombe?  Tips?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 augustus 2011 09:58 PM
  [ # 46 ]

2 uurtjes moet je wel lukken hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 30 augustus 2011 10:10 PM
  [ # 47 ]
demuywo schreef:

ik heb als nitwit ook nog aan vraagje, hoe lang ben je daar zo ongeveer mee bezig, om de kleppen te stellen en nog eens te controleren? Wink

Ik zelf heb het twee keer gezien toen een ‘guru’ het bij mijn traction deed en heb de stoute schoenen aangetrokken om het zelf te doen bij de DS:

inderdaad, je kunt het als nitwit binnen enkele uurtjes zelf redden. Een ervaren monteur doet het waarschijnlijk binnen een kwartier of zo, maar bij het sleutelen aan de DS moet je juist genieten,denk ik altijd maar….

Tip: heb je net als ik een halfautomaat? Zorg dan dat ze helemaal drukloos is, anders kun je aan de zwengel draaien tot je een ons weegt. (Die wist ik eerst niet eens te vinden en het gat al helemaal niet…)

Verder:De ‘truc’ met een ringsleutel op een moer en kijken wanneer het hoogste (of laagste) punt bereikt is, geeft je als nitwit de zekerheid dat je het juiste punt te pakken hebt.
Zorg ook dat je schoon werkt, bij mij was de motorruimte nogal een smeerboel.

Goed aantekenen, wanneer je welke klep hebt gesteld/gecontroleerd, kleppendeksel niet te vast aandraaien en alles drie keer controleren. Kan niet fout gaan!
Succes!

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 augustus 2011 10:14 PM
  [ # 48 ]

ik gebruik gewoon de startmotor Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 30 augustus 2011 10:15 PM
  [ # 49 ]

ja, jij bent ook een ‘guru’ Very Happy Very Happy

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 augustus 2011 10:35 PM
  [ # 50 ]

die truc van de ringsleutel ken ik ni, want ik vroeg me inderdaad af, of je buiten op je gevoel en zicht, weet wanneer ze helemaal open of dicht is… heb een gewone 5 bak, dus zal wel aan een wiel draaien…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2011 11:12 PM
  [ # 51 ]

Dat helemaal open is niet zo belangrijk. De te stellen klep is echt dicht en zal dat een paar graden ervoor en erna ook zijn!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 30 augustus 2011 11:21 PM
  [ # 52 ]

Yes, echt dicht is waar je zeker van moet zijn.

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 30 augustus 2011 11:24 PM
  [ # 53 ]

De ‘truc’ is dan ook voor nitwits -comme moi- een veilige zekere manier!

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 augustus 2011 08:45 PM
  [ # 54 ]

ziezo, alles ligt open, (al 40 minuten aan bezig geweest, vooral die achterste moer van de luchtfilter grrr),hij staat met 1 voorwiel van de grond, in 1e versnelling, maar… daar stopt het ook letterlijk, ik kan dat wiel een klein slag verdraaien, maar dan niets meer… (handrem staat los jaaaa) of moet ie ni in versnelling? (ik dacht van wel, maarja, ben nog maar een nitwit hé)

graag jullie opmerkingen, zodat ik ze vanavond afgesteld krijg…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 08:45 PM
  [ # 55 ]
traction7c schreef:

Tip: heb je net als ik een halfautomaat? Zorg dan dat ze helemaal drukloos is, anders kun je aan de zwengel draaien tot je een ons weegt. (Die wist ik eerst niet eens te vinden en het gat al helemaal niet…)

 

Om te voorkomen dat er DS-halfautomaat-rijders op het verkeerde been gezet worden:
Het drukloos maken is niet nodig bij een half-automaat. Het bedienen van de handfrictie (handeltje onder stuurkolom) is voldoende. Zie werkplaatshandboek.

Citroen!

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 31 augustus 2011 08:51 PM
  [ # 56 ]

Haalt dat handeltje de druk er dan niet af? Dat dacht ik.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 31 augustus 2011 09:24 PM
  [ # 57 ]
demuywo schreef:

ziezo, alles ligt open, (al 40 minuten aan bezig geweest, vooral die achterste moer van de luchtfilter grrr),hij staat met 1 voorwiel van de grond, in 1e versnelling, maar… daar stopt het ook letterlijk, ik kan dat wiel een klein slag verdraaien, maar dan niets meer… (handrem staat los jaaaa) of moet ie ni in versnelling? (ik dacht van wel, maarja, ben nog maar een nitwit hé)

graag jullie opmerkingen, zodat ik ze vanavond afgesteld krijg…

Je moet ‘m in de hoogste versnelling zetten (waarschijnlijk de 4e)! Smile  Achterste moer van het luchtfilter is inderdaad een leuke, die gaat eigenlijk alleen maar met een klein plat ringsleuteltje.

Stellen met de startmotor, zoals waterman al zegt, gaat ook prima en is veel minder werk…

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 31 augustus 2011 09:28 PM
  [ # 58 ]
demuywo schreef:

ziezo, alles ligt open, (al 40 minuten aan bezig geweest, vooral die achterste moer van de luchtfilter grrr),hij staat met 1 voorwiel van de grond, in 1e versnelling, maar… daar stopt het ook letterlijk, ik kan dat wiel een klein slag verdraaien, maar dan niets meer… (handrem staat los jaaaa) of moet ie ni in versnelling? (ik dacht van wel, maarja, ben nog maar een nitwit hé)

graag jullie opmerkingen, zodat ik ze vanavond afgesteld krijg…

In het WPHB staat goed beschreven wat je allemaal moet doen. De handleiding door Cees Berkvens in: clubblad Citroën ID/DS Nederland, jr-nr: 18-2, (febr. 1996), bladvolgnr: 157,is ook erg handig, die beschrijft het echt stap voor stap voor nitwits.
Ik kan je de pdf mailen.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 augustus 2011 09:34 PM
  [ # 59 ]

ok, ik probeer even in 5de (ja, heb er vijf :p)

pdf van de idds club heb ik bij me (afgeprint), maar dat tornen met mijn ene voorwiel lukt dus niet, muurvast!

je hoort me nog…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 augustus 2011 09:46 PM
  [ # 60 ]

ok,in 5de gaat het makkelijk, nu nog 1 domme vraag ( want ik heb wat zitten meten en er klopt ofwelniets van of ik ben vereerd bezig) in dat tabelletje nemen ze telkens van 1 cilinder aan dat de klep open staat, bijvoorbeeld uitlaatklep 4 open is uitlaat van 1 meten en inlaat van 2, maar, de uitlaatklep staat toch open als de veer waartegen de tuimelaar duwt helemaal ingeduwd is? (of is het toch omgekeerd?)

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook