5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Kleppen stellen: in welke La Bombe?  Tips?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2011 09:57 PM
  [ # 61 ]

Ja! Houdt de ontstekingsvolgorde in gedachte: 1-3-4-2. Uitlaat 1 open, inlaat 3 en uitlaat 4 stellen!  Ja de eerste 3 getallen van het rijtje!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 augustus 2011 10:12 PM
  [ # 62 ]

ok, bedankt! ik heb ze ondertussen allemaal 2 keer gemeten, enne, uitlaatkleppen allemaal 0,15 (0,2 wil er niet door) en inlaatkleppen sick  minder dan 0,05 (zelfs 0,05 wou er niet tussen!) dat wordt dus bijstellen. Ik lees echter iets van een contramoer en een stelschroef, maar ik snap het eigenlijk niet zo goed, moet ik dat moertje bovenaan gewoon wat lossen, en dan met de schroevedraaier een klein beetje draaien en dan weer het moertje vastzetten en meten tot het goed is?

(PS we zijn 2 uurtjes bezig…  Laughing )

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 31 augustus 2011 10:16 PM
  [ # 63 ]

Inderdaad!

En weet je zeker dat je goed bezig bent als 0,05 er niet tussen past? Dan staan de kleppen wel érg strak…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2011 10:26 PM
  [ # 64 ]

Precies! Als 0.05 niet past denk ik ook dat je iets niet goed doet! Ultieme test: draai je wiel in achteruit rijrichting tot inlaat 1 opent. Dan verder tot uitlaat 1 opent en weer sluit. Nu nog een stukje en inlaat 1 meten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 10:35 PM
  [ # 65 ]
traction7c schreef:

Haalt dat handeltje de druk er dan niet af? Dat dacht ik.

Drukloos maken en de druk van de koppelingscilinder af halen hoeft zeker niet hetzelfde te betekenen.
Daarom: Gewoon het WPHB aanhouden.

Citroen!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 31 augustus 2011 11:16 PM
  [ # 66 ]
bogaard77 schreef:

Precies! Als 0.05 niet past denk ik ook dat je iets niet goed doet! Ultieme test: draai je wiel in achteruit rijrichting tot inlaat 1 opent. Dan verder tot uitlaat 1 opent en weer sluit. Nu nog een stukje en inlaat 1 meten!

heb alles gesteld, dus vooral de inlaatkleppen, uitlaatkleppen was drie keer niks, maar ik probeer die tip van dat achteruit gedoe morgen zeker, en dan gaan we eens testrijden…

nu gaan slapen, morgen 1 september Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 september 2011 08:20 PM
  [ # 67 ]

goed, weer de boel opengemaakt, en dus zoals bogaard zei, achteruit aan mijn wiel gedraaid, inlaat 1 open, uitlaat 1 open, uitlaat 1 dicht, en dan nog een beetje doorgedraaid, dan de inlaat gemeten, en daar paste net (met een heel klein haperingetje) mijn 0,15 tussen, dus ik denk, goed?

kga ze nu nog eens allemaal controleren, en dan het deksel er weer op voor een jaartje (of 2)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2011 08:52 PM
  [ # 68 ]

Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 25 juni 2021 08:13 PM
  [ # 69 ]
traction7c schreef:

De beschrijving in de .pdf van de club is toch wel wat uitgebreider vooral voor beginners.

Maar in het WPHB staat nog een hele procedure wat te doen als de kleppen na het stellen te veel lawaai maken.Dat staat weer niet in die .pdf

Even dit oude topic omhooggehaald omdat de quote het beste aansluit op mijn vraag.

Ik wil de kleppen gaan stellen van mijn DS 21 omdat er een of meerdere wat tikken. Naar aanleiding van boven staande quote het ik even in het WPHB gezocht naar de beschrijving wat te doen als na het stellen het tikken niet over is. Dit staat bij D. 112.0 nummertje 8. Weet iemand wat er nu gebeurt als die beschreven handeling uitvoert?

Groet,

Mathieu.

 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 juni 2021 12:01 AM
  [ # 70 ]

Daat vraag ik me ook al 40 jaar af. En velen met mij, denk ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2021 07:17 AM
  [ # 71 ]

Was dat het lossen van het nokkenaslagerhouderkapje dinges?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 juni 2021 08:04 AM
  [ # 72 ]

Ja, die was het. Als ik het goed begrijp zorgt dat er voor dat de nokkenas lagerpunten daardoor netjes in lijn liggen. De nokkenaslagerdinges is de variabele daarin, en de klepveren kunnen een behoorlijke gracht op de nokkenas uitoefenen. Door de nokkenas op een bepaalde stand te zetten, dan de nokkenaslagerdinges los te maken en weer vast te zetten is de positie van dit lager 100% en de ondersteuning tegen doorbuiging nokkenas 100%. Klepspeling luistert behoorlijk nauw en de lange nokkenas kan makkelijk 0,05 mm doorbuigen waardoor je klepspeling bij draaiende motor kan afwijken van klepspeling bij stilstaande motor. Ik heb het ooit bij een van mijn DSsen moeten doen Het hielp echt!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2021 10:52 AM
  [ # 73 ]

Exact. Ik heb ook ooit een keer moeten doen. Hielp wel iets…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 28 juni 2021 02:44 PM
  [ # 74 ]

Dank voor de reacties, zal het ook eens proberen. Ik lees in het hbwp dat als het lager kapje iets los is dat je de krukas moet verdraaien tot de uitlaatklep 4 helemaal open staat, maakt het dan nog uit hoeveel graden je de krukas verdraaid?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2021 07:11 AM
  [ # 75 ]

nee. Je zet uitlaat 4 helemaal open en draait die lagerkap los. Je kan ff op de poelie tikken en dan zet je alles weer vast. Weer kleppen stellen/meten en klaar. 15 inlaat 20 uitlaat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook