2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 11 augustus 2011 11:57 AM
  [ # 16 ]

Wow… wat een hoop informatie Mr. Green

Ze komt inderdaad uit Zeist bij Jeroen vandaan, en ik denk niet dat het de C-matic was(want ik weet niet wat dat is confused ). Ze is volgens mij origineel Nederlandse aangezien ze sinds 1978 een kentekenbewijs heeft. Dat er verkocht op stond kan kloppen Wink.

En ze staat letterlijk 10 jaar stil, daarom was het plan om eerst te kijken of ze nog wilde starten en daarna pas aan te gaan sleutelen.

En lid van de club was ik al Very Happy

PS helaas heb ik nog geen foto’s, maar die komen zodaar ik haar weer bezocht heb.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 augustus 2011 12:32 PM
  [ # 17 ]

C matic = een half automaat wel schakelen maar niet koppelen, als je eeen hebt valt het vrij snel op want je mist dan het koppelingspedaal.  Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 augustus 2011 12:47 PM
  [ # 18 ]
Squizicat schreef:

Wow… wat een hoop informatie Mr. Green

.

Ja daar ontbreekt het hier echt niet aan ,dus als er iets is,van een klein tot groot probleem.
Je wordt hier altijd van genoeg info voorzien,ik heb soms het gevoel dat we/ ze meer weten over de CX dan de gemiddelde garage houder.
( niet negatief naar de garage houder toe )

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 11 augustus 2011 02:44 PM
  [ # 19 ]

Dag Marina,

Wat leuk dat je met de dame bent begonnen. Ik had al zo’n donkerbruin vermoeden dat het de beige CX2000 van Jeroen was. Ik heb nog geholpen om haar te transporteren en neer te zetten waar ze nu staat. Echt een hele leuke dame die ook nog eens poep-origineel is. Maak er wat leuks van (voor zover het dat al niet is natuurlijk).

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 17 augustus 2011 02:22 PM
  [ # 20 ]

Inmiddels druk inkopen aan het doen, maar dan kom je ook weer op vragen.
Kan iemand me vertellen of dit filterhuis “origineel” in mijn auto hoort en zo niet of hij er mogelijk wel inpast. (Gewoon proberen zou ook een optie zijn, behalve dat ze 200 km verderop staat)

Daarnaast zit er aan het huis een roestig rondje met een klep erachter(in de inlaat); waar is dat voor? en waar gaat het buisje heen (carterontluchting?).

En als laatste zit er nog een buis aan het huis, waar moet dat naartoe?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 augustus 2011 10:10 PM
  [ # 21 ]

Ik weet het ff niet zeker maar volgens mij heeft de 2200 dzelfde luchtfilter als een 2000 en dan gaat deze niet passen die is duidelijk anders.

Zal nog eens ff kijken of ik ergens een foto kan vinden.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2011 11:54 PM
  [ # 22 ]

Neen, die is van een 20/22 Douvrin motor, dus de Renault motor.
Of het niet zou passen weet ik niet, nooit geprobeerd, maar het is niet de originele voor jouw voiture.
Zat hij erbij ofzo? Mist jouw filterhuis geheel op jouw wagen?

Bij jouw auto is het filter één geheel met het deksel: Ziet er zo uit:


Ter info: Dat metalen rondje op dat huis dat je thuis hebt liggen is deel van het systeem voor regeling koude/warme lucht voor gemakkelijker koudstart (simpel gezegd) en ook die slangen hebben daar mee te maken. Er zit een bimetaaltje in dat luchtfilterhuis dat reageert op buitentemperatuur i.c.m. warmte vanaf de uitlaat.
Best een slim systeem, doch bij veel auto’s werkt het niet meer door ouderdom. Sad

Ter info 2: Carterventilatie loopt vanaf de kast van het motorblok (achterop)  naar omhoog, bovenop het kleppendeksel (dat zwarte ronde bolletje). Dus vanaf het…... carter!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 18 augustus 2011 12:07 AM
  [ # 23 ]

Nog even over carterventilatie: dit is wel een belangrijk dingetje, vooral als je geen recente onderhoudshistorie weet (lang stilstaan met oude olie).
Neem t.z.t. de moeite de carterventilatie eens te demonteren en goed schoon te maken. Je kunt er heel rot bij, maar het is de moeite.

Op een gedemonteerd blok kan ik het wel aanwijzen. Let op: dit is een ander type motor dan het jouwe, maar de carterventilatie is volgens mij vrijwel identiek. Het is dat glimmende bolletje, gelijkend op een donut, dat zich onder het typeplaatje van de motor bevind, op deze foto aan de rechterkant. Dit is de motor van achteren gezien. Bovenop de donut zit een slang (op deze foto nog niet) en die loopt dus naar boven tot bovenop je kleppendeksel. Donut zit vast met slechts één boutje en er zit een rubberen afdichtring tussen donut en motorblok. RDe ring kan keihard worden en dan gaat het daar fijn lekken. Ring meestal dus vervangen.

Donut + slang goed reinigen en als het lukt ook proberen het gat erachter (dat in de carter uitkomt) goed door te blazen als het lukt. Kan lullig verstopt zitten.  Meestal moet je ook de gehele slang vervangen, want die lost langzaam op door de olie(damp) die onvermijdelijk met de carterlucht wordt meegezogen.  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 18 augustus 2011 12:09 AM
  [ # 24 ]

Weer een leuk draadje. Succes met deze mooie serie! CX!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 20 augustus 2011 12:33 AM
  [ # 25 ]

Werderom bedankt voor de nuttige informatie.

Bij mij mist inderdaad het hele filterhuis, de luchtinlaat zit er nog wel in en dan ‘mist’ alles tot de luchtinlaat van de carburateur.

La Léo schreef:

Ter info 2: Carterventilatie loopt vanaf de kast van het motorblok (achterop)  naar omhoog, bovenop het kleppendeksel (dat zwarte ronde bolletje). Dus vanaf het…... carter!  Wink

Dan weet ik nu zeker dat het zwarte bolletje de carteronluchting was:), maar uit het bolletje komt nog een buisje, gaat dat nergens naar toe?

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2011 01:43 AM
  [ # 26 ]

Sorry, maar ik zie nu dat ik het verkeerd heb aangeduid. Die ‘donut’ is zeker je carterventilatie, maar de slang die erop zit aangesloten mondt uiteraard niet uit in het bolletje bovenop het kleppendeksel, maar sluit aan op een tuitje aan de luchtinlaat, ziehier:

Het slangetje dat aan het bolletje op het kleppendeksel zit, loopt - meen ik-  naar ergens onderaan het luchtfilterhuis, maar dat zou ik moeten checken (of iemand hier die zo’n auto bij z’n huis heeft staan?)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 augustus 2011 10:34 AM
  [ # 27 ]

Omdat foto’s idd meer duidelijk maken dan je met 1000 woorden kunt vertellen zie je hier hoe het allemaal hoort te zitten en wat je evt. mist

Hier zie je duidelijk de carter ontluchting die zich via een T stuk vertakt naar de carburateur

Een totaal overzicht

Deze gaat naar onderkant van je luchtfilterhuis.

Iets moeilijker te zien maar hier zit de inlaatkant van je luchtfilterhuis.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 20 augustus 2011 11:22 AM
  [ # 28 ]

Dank voor de foto’s, die maken in een keer veel duidelijk. Bijvoorbeeld dat de slang van de carterontluchting waarschijnlijk mist samen met het T-stuk. Ik had het slangetje onder de carburateur direct op de inlaat laten aansluiten. En die dikke slang heb ik nog helemaal niet gezien, wat niet perse betekent dat het er niet is.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 20 augustus 2011 07:22 PM
  [ # 29 ]

... Ok dan weet ik nu wat ik zou moeten hebben… heeft er iemand toevallig nog een liggen…? In het clubmagazijn is er namelijk geen Sad.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2011 11:23 PM
  [ # 30 ]

Weet niet welke kant van het land je woont maar citrofille Borculo vast wel.
En misschien Nelis infra wel ,van zijn sloper?

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook