3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 21 augustus 2011 12:40 AM
  [ # 31 ]

De pakking in de carburateur, is dat er zo een die je zelf na kan maken? (De mijne is kapot gegaan bij het uit elkaar halen om schoon te maken)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 augustus 2011 01:00 PM
  [ # 32 ]

Hier een complete revisie kit voor de carburateur voor een paar tientjes.

revisie kit

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 21 augustus 2011 02:06 PM
  [ # 33 ]

Zo, die staat ook bij mij in de bookmarks Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2011 05:41 PM
  [ # 34 ]

Misschien bedoelt Marina (ook) nog de pakking tussen luchtinlaat en carb. Die is van kurk en heel vaak ook versleten. Deze zit niet bij de kit, is niet los te koop en zul je dus -indien nodig of gewenst- uit een stuk kurk zelf moeten maken.
Overigens is het niet heel vreselijk als deze pakking niet meer erg mooi is, als ‘ie nog maar wel afsluit. Die papieren met al die gaatjes is wel heel belangrijk!  Maar die zit dus bij de revisie kit.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 21 augustus 2011 05:50 PM
  [ # 35 ]

De pakking tussen carb en luchtinlaat was inderdaad gaar, maar die heb ik inmiddels. En ook de voetpakking, hoewel die nu dus ook in de net bestelde revisiekit zit. Dus de carb is nu schoon en nu wachten op de pakking zodat ie weer in elkaar kan.

Wat is de beste manier om de carb weer in elkaar te zetten? Eerst de twee stukken weer op elkaar schroeven en dan de sproeiers er weer in of eerst de sproeiers en dan de bovenkant er weer boven op? Dit om te voorkomen dat ik mijn nieuwe pakking ook sloop, want een sproeier wilde niet los, en daardoor ging de pakking stuk bij het van elkaar halen van de twee delen.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 11 september 2011 01:23 AM
  [ # 36 ]

Hopelijk zitten jullie niet allemaal in Parijs,...

Vandaag van alles aan mijn dame toegevoegd(accu, brandstofslang, koelvloeistof, carburateur, brandstoffilter) en een poging gedaan haar na tien jaar te starten. Eerst laten lopen zonder de bougies, en dat ging redelijk ok. Maar daarna bleken de bougies geen vonk af te geven…

Dus vanaf de verdelerkap teruggezocht en het eerste punt waar spanning te vinden is, was bij de ingang van de bobine. Dus daartussen gaat het ergens fout. Nu lijkt er op de bobine een snoertje te missen, want er zit een leeg lipje(aan de lampkant), weet iemand of daar een draadje aan moet en zo ja waar die heen gaat of vandaan komt. (Er zijn drie draadjes, twee gaan in een bundel richting de diagnosestekker, de andere gaat in een bundel die voor/boven de radiateur langs loopt) 

En als dat niet zo is, heeft iemand een idee waar het anders van kan komen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 september 2011 10:17 AM
  [ # 37 ]

even snel een foto voor je gemaakt,

uit de kabelboom van de radiateur komen bij mij een groen en een grijze en er gaan een rode en een witte richting diagnose. in totaal 4 dus. De grijze zit via de voorschakelweerstand op de bobine.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 11 september 2011 11:29 AM
  [ # 38 ]

Heel erg bedankt, nu weet ik iig zeker dat er een draadje mist, degene die bij jou groen is op de foto. Ik had de kabelbundel al gesloopt, hopelijk zit daar de goede groene ook bij. Weet je toevallig waar die groene heen gaat, want op de foto lijkt die zich niet bij de bundel te voegen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 september 2011 05:55 PM
  [ # 39 ]

Ik heb eens even in het schema gekeken en de grijze of de groene (ligt aan het bouwjaar) is een geschakelde plus, de witte komt van je onderbreken uit de verdeler en hiermee moet het werken.

van die andere 2 gaat er een naar je diagnosestekker en eentje naar je toerenteller, mits je die hebt.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 11 september 2011 06:52 PM
  [ # 40 ]

Dan is, denk ik, de bobine stuk…

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 september 2011 07:03 PM
  [ # 41 ]

Nog ff terugkomen op de vorige post,

Denken is niet weten, er is ook een grote kans dat er iets met je onderbreker is.

je moet aan een kant dus 12 volt hebben als je contact aanzet en de andere kant is doorverbonden met de onderbreker. Als hier geen signaal komt kun je de kabel ff doormeten en ff kijken of je onderbreker wel werkt, maar let op deze is massa geschakeld.

Dit betekent dus dat je tussen de plus en het onderbrekercontact 12 volt moet meten, haal ook de verdelerkap er ff van dan zie je wanneer die contact moet maken. En over de onderbreker zit een condensator, maakt deze geen sluiting, haal hem eventueel ff ervan en kijk of ie dan start maar let op hij moet wel erop hij zorgt namelijk ervoor dat de vonk van de onderbreker gedempt wordt waardoor het contact niet weg brand.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2011 12:18 AM
  [ # 42 ]

Toch nog even een checklijstje:

- Heb je de condensator vervangen door een nieuwe?
- Zijn de contactpuntjes goed/nieuw? (niet ingebrand)
- Staan de contactpuntjes juist afgesteld?

Bobine stuk zou kunnen, maar is niet erg waarschijnlijk, de symptomen van kapotte bobine uiten zich meestal eerst als hij uitvalt als ‘ie warm wordt namelijk, en dat was hij niet.

Niet alle pinnentjes op een bobine hoeven persé bezet te zijn, er zit er ook weleens eentje teveel op, omdat er op sommige draadjes twee stekkers zitten bijvoorbeeld. Wink


Ter info: ‘BAT’ op de bobine moet aangesloten worden op de + draad (daar staat + op als contact aanstaat) en de ‘RUP’ kant in elk geval op de ontsteking.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 12 september 2011 01:00 PM
  [ # 43 ]

De condensator is niet vervangen, waar is die te vinden in de auto?

Contactpuntjes heb ik niet naar gekeken omdat de HT-kabel uit de bobine ook geen vonk gaf.

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2011 01:14 PM
  [ # 44 ]

Slechte of verkeerd afgestelde contactpuntjes = geen vonk bij de bobine!
Condensator is dat cilindertje dat op de zijkant van de ontsteking zit.

Het beste in dit geval is: puntjes en condensatortje vervangen door nieuw en juist afstellen. Daarna kabels nogmaals checken en opnieuw proberen.

Bobine moet wel goed massa maken natuurlijk, anders werkt het evenmin.


Contactsetje eerst demonteren en daarmee naar de automaterialenhandel, want er zijn meerdere types in omloop. Zoeken in een database op merk + type levert meestal verkeerde spullen op.  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 12 september 2011 11:07 PM
  [ # 45 ]

foto’s van mijn voiture

Afbeelding Bijlagen
auto1.jpgauto3.jpgauto5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook