25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 24 april 2014 08:30 PM
  [ # 361 ]

Nee hoor, dit is het nieuwe lager. Ik was er wel van doordrongen dat het oude lager het niet meer ging redden.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 25 mei 2014 08:50 PM
  [ # 362 ]

Vandaag toch nog even met de Ami kunnen rijden, privé zijn er nog al wat zaken die de aandacht vergen. En ik was opeen bijna in Frankrijk zelfs de pompiers waren in de buurt. Nou ja, Rhoon is toch ook leuk. En het schakelen gaat nu meestal goed. Althans, deze zomer zal zij het wel volhouden. Van de winter weer eens uit elkaar halen.

Afbeelding Bijlagen
Albrandswaard-20140525-00170.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 02 juni 2014 11:13 PM
  [ # 363 ]

Afgelopen weekeinde met de Ami even er tussenuit geweest naar het kampeerweekeinde van de DS-club, regio west, bij Rochefort in de Belgische Ardennen. Voor het geval dat ik zou stranden had ik een fles water en een creditcard bij me. Beiden niet nodig gehad, er was bier genoeg en da Ami heeft prima gereden. Op de tomtom 90 km per uur aangehouden, en de wagen trok goed tegen de meeste hellingen. Het benzineverbruik was ca 1 op 15,5 dus dat valt weer mee. Op de camping was de mening dat het vermoedelijk het toplager was wat je soms hoorde gillen bij het schakelen. Dat moet dan van de winter maar ook worden vervangen want de motor moet echt droog worden gelegd. Doordat het toplager niet helemaal zuiver was zou ook het druklager het wat zwaarder krijgen was het idee. We zullen het wel zien. Eerst maar weer rijden en wat vaker olie pijlen.

Afbeelding Bijlagen
Tellin-20140531-00173.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 18 juli 2014 10:20 PM
  [ # 364 ]

Gespot door Arjen Varkade, die geelgroene Ami woensdag 16-7 was ik, op weg naar Zeeland. Dat het een bijzondere kleur is klopt wel. Het is “lavas” van Histor en niet de vert absinthe van Citroen. Veder loopt de wagen steeds beter en is het gegil bij het intrappen van de koppeling nagenoeg voorbij. En als je dan op wat mindere wegen rijdt doet een Ami niet veel onder voor een DS.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 14 september 2014 09:57 PM
  [ # 365 ]

Deze zomer een aantal lekkere ritjes gemaakt. Sinds vorige week rijdt de wagen niet zo lekker meer, de trekkracht lijkt minder en ze maakt meer en een donkerder geluid. Eerst verdacht ik de bobine omdat na een stop de wagen niet meer wilde starten. Ik heb de bobine vervangen door een nieuwe die ik bij mij had maar dat bracht geen verbetering. Het olieverbruik of liever de lekkage loopt nu ook de spuigaten uit, ca 1 op 5-600. Volgens mij komt het oa van de brilrubbers vandaan.

Wat nu te doen? Ik heb geprobeerd een cursus motorrevisie bij het Eendeei te volgen maar die was vol en nog een jaar zo rijden lijkt me niet handig. Zonder back-up het blok openen lukt wel maar in elkaar krijgen lijkt mij lastig en dan vooral het beoordelen of iets nog mee kan of dat het moet worden vervangen. Wat is wijsheid?

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 15 september 2014 08:40 AM
  [ # 366 ]

Als je lid bent; schakel de hulp in van de Amivereniging! De technische mannen kunnen je zeker helpen.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 september 2014 08:31 PM
  [ # 367 ]

Zoveel olie, dan moet ie het ook verbruiken. Want een liter lekken op 600km is, dat geeft giga bende!
Dat is dan meer dan wat drupjes.
Klinkt of het motortje op is.
En warm slecht starten is vaak ook de klep spelling.
Blok er uit halen en uit elkaar halen is niet zo moeilijk.
Maar om het goed te krijgen, is de vraag of het lukt. Cilinderkoppen kun je zelf beperkt wat mee.

Snelst en meestal goedkoopst, goed gebruik blok. In deze ami zit al de 602cc gewone eend motor??

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 16 september 2014 10:18 PM
  [ # 368 ]

De wagen lekt niet een beetje en de onderzijde van het chassis is, laat ik maar zeggen, erg goed tegen roest beschermd. Maar op de oprit moet ik er snel een plaat o.i.d. onder leggen om geen ruzie thuis te krijgen. Het warm starten gaat op zich prima met de nieuwe bobine. Het uit elkaar halen is op zich jammer want het liep 1500 km geleden nog zo lekker en het begon zelfs wat soepeler te lopen bij weinig toeren. Ik heb gelukkig een aanbod gekregen van een ervaren sleutelaar om te helpen bij het beoordelen en in elkaar zetten van het blok. Ik ga eerst beginnen het blok uit elkaar te trekken mbv de video’s op internet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 september 2014 11:05 AM
  [ # 369 ]
verkuilm schreef:

Zoveel olie, dan moet ie het ook verbruiken. Want een liter lekken op 600km is, dat geeft giga bende!
Dat is dan meer dan wat drupjes.
Klinkt of het motortje op is.
En warm slecht starten is vaak ook de klep spelling.
Blok er uit halen en uit elkaar halen is niet zo moeilijk.
Maar om het goed te krijgen, is de vraag of het lukt. Cilinderkoppen kun je zelf beperkt wat mee.

Snelst en meestal goedkoopst, goed gebruik blok. In deze ami zit al de 602cc gewone eend motor??

Ik heb nog een blok staan. Zouden we kunnen starten om te kijken hoe hij is…

Lekkage is vaak de oliekoeler…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 september 2014 11:08 AM
  [ # 370 ]

Kan het zijn dat ie zo lekt omdat het klepje in de olievulpijp wat de carterdruk regelt stuk is?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 17 september 2014 08:07 PM
  [ # 371 ]

@verkuilm ja er zit een 602 cc eendblok in
@waterman Het klepje in de olievulpijp zou kunnen, moet ik nog controleren. Blijft echter dat de wagen erg lekt en niet meer zo lekker loopt. Het blijft natuurlijk een oud blok dat met bak en al door de vorige eigenaar erbij is gekocht omdat het originele blok vast zat.
@bogaard bedankt voor het aanbod maar, de versnellingsbak heb ik al moeten vervangen en ik wil deze winter gebruiken om de motor goed aan te pakken zodat ik niet weer halverwege het seizoen moet twijfelen aan de inzetbaarheid van de Ami.

alles overziend en met het aanbod dat ik word geholpen met de montage ga ik het blok toch uit elkaar trekken. Lijkt me ook leuk om eens te doen. Bedankt voor het meedenken.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 september 2014 07:50 PM
  [ # 372 ]

Gaan we doen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 20 september 2014 03:09 PM
  [ # 373 ]

Vanmiddag even een het vacuüm in het blok van mijn ami gemeten met een simpele doe-het-zelf meter. Er is helemaal geen vacuüm aanwezig. Stationair een overdruk van 1.5 cm en met meer gas loopt dat op naar 6/7 cm of meer. Hierbij geldt dan wel dat ik nog geen slang heb van de olievulpijp naar het luchtfilter. maar of dat veel uitmaakt weet ik niet. Volgens mij moet de olievulpijp dus worden vervangen en da door één van een ami. Kan je hier verder de conclusie aan verbinden dat de zuigerveren een beetje gaar zijn. Verder hoorde ik bij geopende peilstokopening wat gereutel. Is dat normaal?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 11 oktober 2014 02:30 PM
  [ # 374 ]

Het voordeel van het regelmatig eruit halen van een motor is dat je er handig in wordt. Het lukt nu in net iets meer dan 2 uur. Morgen komt mijn vader met een C4 picasso en dan halen we het blok even naar huis. Het blok achter in een C3 leggen met zo’n hoge drempel vind ik geen succes. Misschien nog even langs een autowasplaats met motorreinigingsfunctie. Ook de Dasty mee, dat spul werkt toch wel erg goed.

Afbeelding Bijlagen
Halderberge-20141011-00231.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 12 oktober 2014 11:39 AM
  [ # 375 ]

die slang naar het luchtfilter is van groot belang als je de onder/overdruk wilt meten in de motor.
Bij mijn Dyane heb ik dat gisteren gedaan. stationair 3cm onderdruk, bij 5500 toeren 14cm overdruk. Duidelijk een kapotte vulpijp.

Profiel  
 
 
25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook