5 van de 31
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 25 mei 2012 12:58 PM
  [ # 61 ]

Owatrol laat de lak inderdaad mooier vloeien. Ik heb goede ervaringen met Wijzonol en Owatrol gemengd. Ik had oa. het spatbord van mijn LNA op die manier gespoten.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 25 mei 2012 01:03 PM
  [ # 62 ]

Het eruit halen van de achterruit is gelukt. Van buiten naar binnen. Ik heb veel bandenlichters gebruikt en na een paar stevige ... was het in een half uurtje gepiept. Vanmiddag de koets in de primer zetten en hopelijk dit weekeinde in de lak. Bedankt voor de hulp.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 25 mei 2012 08:29 PM
  [ # 63 ]

De carrosserie staat in de primer, net zoals de meeste andere delen. Alles gespoten met spuitbussen van Spraymax. Die spuiten fantastisch met voldoende druk en geven een mooi egaal resultaat. Morgen maar eens kijken of het lakken lukt. Het meeste zal wel met de kwast moeten want er zit bijna geen recht deel aan.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1826.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 25 mei 2012 08:46 PM
  [ # 64 ]

combineer de kwast met een goede foam roller met twee ronde kanten. Dat werkt erg goed, en de kans op druipers verminderd erdoor.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 26 mei 2012 05:39 PM
  [ # 65 ]

Vandaag de Ami geschilderd met de kwast. Ik ben ongeveer 3 uur bezig geweest maar het resultaat is boven verwachting. Ik snap trouwens wel waarom ze de auto´s spuiten, wat een werk. En dan moet ik de plaatwerkdelen nog doen. Wijzonol industrielak met 3-4 % Owatrol werkt trouwens fantastisch maar de huidige temperaturen zullen ook wel meewerken.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1828.jpgIMG_1833.jpgIMG_1830.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 26 mei 2012 07:20 PM
  [ # 66 ]

Schitterend!
Plaatwerk is minder werk dan al die randjes gelukkig! Very Happy

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 mei 2012 12:19 AM
  [ # 67 ]

Dat doe je netjes zeg.  very good

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 27 mei 2012 12:45 PM
  [ # 68 ]

Dat ziet er zeker strak uit.

Kan het eindresultaat haast niet afwachten!

Ik heb ook eerst aan kwasten gedacht en iedereen keek me aan of ik gek geworden was, maar nu ik dit zie denk ik, dat het heel mooi kan worden, je hebt ook lekker de ruimte.

Veel succes,

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 27 mei 2012 11:35 PM
  [ # 69 ]

Het resultaat is inderdaad goed. Er zijn echter wel wat plekjes met een zakker erin, ik heb bewust vol geschilderd. Die zal ik over een tijdje wel met een 3M poetsschijf eruit halen, net zoals het stof. Ik heb al mijn spullen bij JP Car Colour uit Roosendaal gekocht, altijd goede adviezen gekregen en goed materiaal voor een redelijke prijs. Nu bood hij aan de dure 3M bussen met polijstmiddel in kleinere porties mee te geven. Je hebt geen hele bus nodig en het is duur spul. Handig zo´n meedenker.
Ik heb nog wel een vraag, als ik de deurrubbers terugmonteer zal ik dan de sponning van de rubbers met dinitrol inspuiten om roest tegen te gaan of moet ik ze kitten?

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 28 mei 2012 12:34 AM
  [ # 70 ]

in spuiten met ml! dat moet je ook even doen als je je vooruit weer monteert, roestwerend en hij lekt niet!
Goed werk overgens!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 28 mei 2012 02:58 PM
  [ # 71 ]

In verband met het stof het plaatwerk vandaag in de kamer gerold met de schuifdeur open. Een groot zeil neergelegd om de vrede te bewaren. Ik ben redelijk tevreden, het is geen spuitwerk. Maar wel veel beter dan mijn spuitwerk op mijn vroegere fiat 127 en daar ging het om. Plus een grotere laagdikte. Ik heb gewoon een goede Anza platinum vachtroller gebruikt. Op advies van de leverancier de rollers eerst in water uitgewassen , laten drogen en daarna met verfplakband omwikkeld en daarna de tape weer losgetrokken. Het resultaat is ernaar, geen enkel pluisje van de roller. Nu nog het voorfront, de achterspatborden, de binnenkant van de deuren en achterklep, de binnenspatborden en de motorkap.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1837.jpgIMG_1838.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 mei 2012 05:16 PM
  [ # 72 ]

Dat ziet er goed uit maar waarom schilder je niet eerst de binnenkanten?
Zo zou ik het doen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 mei 2012 07:49 PM
  [ # 73 ]

Schiet lekker op! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 29 mei 2012 09:47 PM
  [ # 74 ]

@ paso Het was erg mooi weer zodat de verf mooi kon vloeien en ik had voldoende tijd. De binnenkant kan ik makkelijker tussendoor per stuk doen met de kwast.

Ik heb vanavond geprobeerd de deurrubbers te monteren. Ik doe blijkbaar iets fout want het lukt echt niet help . Wie heeft hier ervaring mee?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 03 juni 2012 02:13 PM
  [ # 75 ]

De deurrubbers en het kofferbakrubber zijn geplaatst. Wat een takkewerk Sad  is dat maar goed het zit. Verder zijn ook de deuren en het kofferdeksel geplaatst en ben ik bezig aan het opbouwen van het dashboard. Gisteren nog een gebruikte hoofdremcilinder bij de club gehaald, de vorige zat vast. Er waren alleen nog maar nieuwe met iets grotere bevestigingsgaten voor de pedalen, dus deze maar eens proberen. Verder blijken sommige kooimoren onder de wagen te zijn beschadigd of opengebogen. Wat zal ik daarmee doen, vervangen door nieuwe nylock moeren?

Afbeelding Bijlagen
IMG_1861.jpgIMG_1862.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
5 van de 31
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook