23 van de 26
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
cx-tasy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-2011

- DS 7 Crossback 4x4 E-tense
- ID/DS ds 20 hydraulique
- CX 25 TRD Turbo 1
Gepost: 21 maart 2014 12:47 PM
  [ # 331 ]
demuywo schreef:

En nog een foto van de oude lekzak (let erop dat ie verkeerd gemonteerd werd!) en een sfeerfoto van de smalle maar droge ‘werkplaats’ Wink

Hoe was de lekzak dan gemonteerd ? Ziet er op het eerste zicht toch correct uit lijkt me

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 maart 2014 01:42 PM
  [ # 332 ]

De dunne kant van de lekzak moet als het ware binnenstebuiten worden gemonteerd en niet zoals je hier op de foto ziet. De ligarexverbinding zit dan binnen in de lekzak.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 maart 2014 01:42 PM
  [ # 333 ]
AZ schreef:

Jep, maar de rvs variant schijnt anders te zijn.

Er zit ook nog een hitteschild tussen de flexpijp en de bodem

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 mei 2014 08:47 PM
  [ # 334 ]

Kom je thuis van je werk en zie je in de verte blauwe zwaailichten en agenten/brandweermannen… oef, gelukkig, niet bij mijn huis??? maareuh, mijn DS! Twee wagens gebotst en tot stilstand gekomen 30cm van mijn DS Surprised Het glas ligt er nog onder, pffft

Afbeelding Bijlagen
4000630397759.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 mei 2014 09:28 PM
  [ # 335 ]

Dat scheelt zeker weinig! Confused

Voor jouw in elk geval goed afgelopen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 mei 2014 09:54 PM
  [ # 336 ]

Morgenavond maar eens met stoffer en blik het glas van rond de banden wegvegen. Maar goed, een auto is ook maar een auto, 1 van de bestuurders moest door de brandweer uit de wagen bevrijd worden en is met (zware?) verwondingen weggevoerd volgens de krant? Toen ik thuiskwam was die al weg.

Hoogtijd om plaats te maken in de garage Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 juni 2014 03:19 PM
  [ # 337 ]

Vandaag wou ik terug een aanhanger rommel wegbrengen naar containerpark, maareuh, DS wil niet aanslaan. Starten doet ie goed en lang, maar motor geeft geen krimp… benzinefiltertje dat gemonteerd zit net voor carb staat droog. Filtertje er volledig uitgehaald en nog eens gestart, niks benzine?? Pomp defect? En is dat dan de pomp die daar iets lager naast het blok zit?

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 28 juni 2014 04:32 PM
  [ # 338 ]

Ziet er naar uit dat je benzinepomp kapot is. Je kan het heel makkelijk testen door het slangetje wat van de benzinepomp komt, van je carburateur af te halen. Hang de slang in een potje en laat je startmotor draaien zonder contact. Goede straal? dan benzinepomp ok.

De benzinepomp herken je trouwens zo, hangt tegen je blok aan onder de carburateur (bij mij heeft ie een ronde bovenkant). Er zitten 2 slangen aan, ingaande slang (van je tank af) en 1 naar de carburateur. Pomp is niet duur en redelijk makkelijk te vervangen.

Succes ermee

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 28 juni 2014 04:38 PM
  [ # 339 ]

Wel even controleren of de pomp het wel doet indien de aanzuig in een los vat wordt gestoken. Dan sluit je uit dat in het circuit voor de pomp een probleem kan zitten.

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 juni 2014 09:36 PM
  [ # 340 ]

De leiding kan ook verstopt zijn door vuil in je tank. Dit is gemakkelijk te testen door je benzinepomp aan een jerry-kannetje aan te sluiten. Ik heb eventueel nog wel een goede pomp ergens liggen

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 juni 2014 09:56 PM
  [ # 341 ]

Moet ik alleen nog even zien of dat allemaal zo goed lukt van bovenaan, morgen geen tijd, maar in de loop van de week op een avond eens proberen. Ik moest vroeger ook altijd vrij lang ‘starten’ vooraleer de motor aansloeg, dusja, ofwel was de pomp stilletjesaan aan het gaan, ofwel leiding verstopt…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 juni 2014 07:16 PM
  [ # 342 ]

De meest voor de handliggende vraag : zit er nog voldoende benzine in ??

En een pomp “makkelijk te vervangen “

daar heb ik toch mijn bedenkingen bij   cheese

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43061
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 juni 2014 07:59 PM
  [ # 343 ]

Kom op! Het zijn twee moeren, meer niet! Max 15 min werk Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 juni 2014 10:02 PM
  [ # 344 ]

hehe, ja hoor benzine heeft ze nog Wink Iemand gaf me de tip voorzichtig met de compressor wat druk terug te steken in de pomp, schijnt soms ook te werken? Nuja, ik bestel sowieso een nieuwe, en dan kijken we wel waar het probleem juist zit.

Als ik het goed gezien heb zit die pomp vast aan de motor, ene moer is makkelijk te bereiken, andere zit een beetje weg, maar in vergelijking met mijn CX kan ik hier dansen onder de motorkap :p

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 juni 2014 10:18 PM
  [ # 345 ]

Een keer in de slang naar de tank blazen kan geen kwaad ,

dan is alle mogelijke vuil rond de aanzuigbuis ( even ) weg .

Als dit de oplossing is zal je eeen keer de filterringer er moeten uit halen , als je tank leeg is ....


Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
23 van de 26
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook