11 van de 73
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - Leboncoin(?)
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 december 2011 02:53 PM
  [ # 151 ]

Ja bij mijn honda SS50 brommer ging dat ook prima omdat die kabel redelijk massief is. De bougiecord kabels hebben een soort grafiet kern…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 december 2011 03:12 PM
  [ # 152 ]

Je zou natuurlijk een hele nieuwe set kunnen maken. Ik heb het vroeger wel eens gedaan. De kern was een soort ‘touw’. Vreemd spul.
Wat is er eigenlijk op tegen om gewoon een kabel met een koperen kern te gebruiken?

http://www.rdae.nl/draad-en-kabel/bougiekabels/index.php/cPath/33_130

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9894
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 december 2011 07:29 PM
  [ # 153 ]

Met een gewone koperen kern storen de radio’s (AM). Maar ja, wie luistert daar nog naar?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43058
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 december 2011 07:34 PM
  [ # 154 ]

Koperkernkabels is wat men af-fabriek tot ca 1982 gebruikte op de cx 2400.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 december 2011 12:35 AM
  [ # 155 ]
jantje1948 schreef:

Met een gewone koperen kern storen de radio’s (AM). Maar ja, wie luistert daar nog naar?

En daar waren dan weer ontstoringssetjes voor. Maar man, wat kon je radio toen knetteren als er een brommer naast je stond bij het verkeerslicht Mad In m’n DS was de eigen ontsteking de oorzaak - maar toen luisterde ik intussen toch al wel naar de FM-band (jawel - ook ik ga met m’n tijd mee Wink )
Koperkernbougiekabels zijn een voorwaarde voor die radiostoring - maar er was wel nog wat meer voor nodig.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 december 2011 10:25 AM
  [ # 156 ]

het schijnt dat koperkernkabel ook de electronica in injectiemodellen kan storen…

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 december 2011 10:53 AM
  [ # 157 ]

klopt. een koperdraad bovenop een spoel met een condensator er parallel aan is een basis zender! Als je de spoel dan een wisselspanning geeft gaat de koperdraad stralen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 januari 2012 11:05 AM
  [ # 158 ]

Beste mensen,

Een tijdje geleden kwam hier voorbij dat we de BPD sensor van de IE modellen wegens uitsterven kunnen vervangen door eentje van Ford.
Ik heb zo’n ding besteld en ben ermee aan de slag gegaan.
Wat opvalt:
Die sensor van de Ford heeft een bevestigingsoog dat op een andere plaats zit en ook de schacht is korter (ongeveer 2mm)

Je moet dus wat gaan verbouwen. Ik heb een bevestigingsplaatje gemaakt er op de sensor geplakt. Ook heb ik gevijld om de sensor dieper in het motorblok te krijgen.
Zie bijgaande foto’s:




Ik heb het ding nog niet geprobeerd.Ik hoop m.n. dat door het afvijlen de bevestiging niet te zwak is geworden.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 17 januari 2012 12:04 PM
  [ # 159 ]

Onder de orginele die ik hier heb liggen zit een rood ringetje!
Het hoogte verschil is dan een haartje. Ik heb hem er zo ingezet en starten en lopen. De berijder denkt zelfs dat hij mooier loopt.Hij rijdt er nu zo’n 2 maand mee rond.
Overgens zijn er op de oude sensor duidelijk sleepsporen te zien, dus ze zitten al erg kort op de krans.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 januari 2012 02:29 PM
  [ # 160 ]

@ Valk, je bedoelt dat er al iemand anders mee rond rijdt, zonder problemen ? en daar was die vijl-aanpassing dus niet nodig ?

@ Maartens:
ik dacht dat de lengte niet anders was bij de Ford versie….
staat er bij jouw op de bovenkant van die sensor:  6C315AC 89BF-AC ??
die had dezelfde lengte.

nu nog proberen !

mbt lijmen, die sensor hoeft niet veel te houden, alleen hij moet niet los gaan.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 17 januari 2012 03:22 PM
  [ # 161 ]

Klopt!
Er rijdt een 25GTI met zo’n sensor!
10 minuten werk, ik heb alleen een plaatje gemaakt om de sensor op z’n plek te houden.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 maart 2012 12:19 PM
  [ # 162 ]

Vandaag is de CX getaxeerd. Blijkbaar valt deze in de smaak gezien een waarde van 11,5k

Reden om ‘m maar eens mee op pad te nemen. Mijn laatste rit was op 15 december. Dus het werd tijd.
Voor alle watjes onder ons die alleen met mooi/droog weer rijden (zoals ik): Happy Voorjaar!!

Dit jaar is het voorjaar begonnen op 20 maart om 6.14 (een van de vroegste voorjaren ooit)

Nu nog 4 nieuwe Michelins scoren ter vervanging van de MXL’s. Kwik Fit vraag 160 euri’s per band…

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2012 12:42 PM
  [ # 163 ]
Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2012 12:50 PM
  [ # 164 ]
maartens schreef:

Beste mensen,

Een tijdje geleden kwam hier voorbij dat we de BPD sensor van de IE modellen wegens uitsterven kunnen vervangen door eentje van Ford.
Ik heb zo’n ding besteld en ben ermee aan de slag gegaan.


Elegante oplossing Maarten.
Helpt mij eraan herinneren dat ik dat ook eens moet gaan proberen hier. Gelijk even zo’n ding bestellen!

Ik ga het echter toch zo aanpakken denk ik:

Wink


Overigens: zoals Falk al schreef, hij moet (en hoeft) er niet te diep in, daarom zit/hoort er op jouw CX ook een vulplaatje onder één van de 2 (originele) senors.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43058
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 maart 2012 01:06 PM
  [ # 165 ]

kan dat nou echt niet anders?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
11 van de 73
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook