36 van de 73
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - Leboncoin(?)
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 maart 2017 01:13 PM
  [ # 526 ]

Dit schema vond ik op internet:

Zo ingewikkeld is het nu ook weer niet….


Als je het contact aanzet komt er stroom op punt 15 van het relais te staan wat daardoor sluit. Dan gaat er stroom lopen van punt 30 naar 87b waar de benzinepomp op zit.
Er komt bij mij geen stroom op punt 15. Maar wat nog gekker is dat als ik daar wel stroom op zet (via de Power Probe) niets gebeurt. je zou dan verwachten dat het relais zich sluit en de pomp gaat werken. Dat gebeurt niet.
Zet ik stroom op 87b rechtstreeks dan werkt de pomp wel.

Als ik de pomp een tijdje heb laten werken en er dus voldoende benzinedruk op het systeem komt te staan dan zou je toch moeten denken dat de motor in ieder geval even aanslaat. Dat gebeurt niet.
De bobines krijgen overigens wel stroom als ik het contact aanzet maar het relais dus niet….
Punt 31 is goed geaard.
De startmotor werkt, dus ik ga er van uit dat op 50 op dat moment ook stroom komt.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 maart 2017 01:28 PM
  [ # 527 ]

Ik kwam op een ander forum deze tekst tegen

Yeah,

that is strange. There will be 4connections to the injectors. The relay mounted next to big blue (at least I hope it is mounted next to big blue on your car) is the fuel injection relay. Big blue switches this relay on. This relay supplies 12volts to all of your injectors.

With the ignition on you should be able to measure 12volts at each injected. The injection computer earths the negative side of the injectors to get them to fire (ie: it doesn’t supply 12volts to get them to squirt).

What exactly are the problems your having   If your after technical details on the ECU there really is none to be found. I think Bosch must destroy all documentation as soon as they have built the computers to prevent it getting into anyone elses hands

seeya,
Shane L.

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 30 maart 2017 01:31 PM
  [ # 528 ]

Een relais NAAST big blue .... ik zie daar in mijn schema niets van.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 30 maart 2017 11:10 PM
  [ # 529 ]
maartens schreef:

Als je het contact aanzet komt er stroom op punt 15 van het relais te staan wat daardoor sluit. Dan gaat er stroom lopen van punt 30 naar 87b waar de benzinepomp op zit.
Er komt bij mij geen stroom op punt 15. Maar wat nog gekker is dat als ik daar wel stroom op zet (via de Power Probe) niets gebeurt. je zou dan verwachten dat het relais zich sluit en de pomp gaat werken. Dat gebeurt niet.
Zet ik stroom op 87b rechtstreeks dan werkt de pomp wel.

Maarten, de startmotor is hierbij essentieel. Immers, de beveiliging van het systeem zorgt ervoor dat die pomp alleen gaat draaien wanneer ook de startmotor draait. Wink
Dus het zou kunnen dat je bij het wisselen van de accu (toch?) twee draden hebt omgewisseld. Ik kan je niet zo zeggen welke kleur want dit verschilt, maar er zijn dan meestal twee enkele stekkertjes (denk ik) omgewisseld in de buurt van de startmotor. Nu krijgt de startmotor wel stroom als jij het contact omdraait, maar het relais niet. Andersom, als jij met je probe het relais bedient, draait de startmotor niet, DUS geen spanning op de pomp. Snap je? Dát is nu juist waar onder andere dat blauwe relais voor is!


Oh en die tweede relais naast de blauwe die zit meen ik alleen op de Turbo 1, maar dat kan ik mis hebben.

 

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 31 maart 2017 12:16 AM
  [ # 530 ]

Als ik het goed begrijp heb je een 2.5 ie automaat ( BVA) met een 3HP22 bak?
Uit welk jaar?  Dan kunnen we eens in het goede schema kijken, want die je van het internet hebt is anders dan je eerste schema, een van beide of beide zijn dus niet correct.
Dat “relais” is een veiligheidsrelais met meerdere functies: Het zorgt er voornamelijk voor dat de benzinepomp niet kan draaien als de motor niet loopt. Als de motor loopt krijgt het relais een signaal van of de bobine ( vroege modellen) of van de ontstekingsmodule/computer.
Als je de startmotor bedient wordt het relais automatisch bekrachtigd, dat is nodig omdat de motor nog niet loopt..  Normaliter laat dat relais de benzinepomp ook zo’n 5 seconden lopen als jet het contact aan zet. Er zit dus “electronica” in dat relais!. 
Dan is er nog een extra schakeling di ervoor zorgt dat je niet kunt starten als de bak niet in P staat….en dan loopt de pomp ook niet. 
Gissen is missen in deze. Ik denk inderdaad dat er een draad los zit, maar dat komen we pas te weten als we in het goede schema kunnen kijken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 31 maart 2017 08:47 AM
  [ # 531 ]

Dank voor jullie meedenken.
Het is inderdaad een 25ie met automaat van 1984. Gisteren helaas geen tijd gehad het schema in te scannen. Ik probeer dit zsm te doen.

@Leontien: met jouw opmerking ga ik verder. Erg goede opmerking. Het kan natuurlijk best zijn dat ik twee draden heb verwisseld.

Overigens jouw tip over de Power Probe in LCER is echt geweldig. Ik kan niet meer zonder!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 31 maart 2017 06:18 PM
  [ # 532 ]

Gevonden!

Inderdaad een stekkerverbinding die gebroken was in de fitting. Bij de accu zit een stekkerverbinding die dus gebroken was.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 maart 2017 06:25 PM
  [ # 533 ]

clap

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2017 08:40 PM
  [ # 534 ]

Ha fijn dat het gelukt is Maarten!! Ja als hij los/gebroken is, werkt het ook niet natuurlijk. Laughing
Ik lees trouwens dat ik schreef; “in de buurt van de startmotor” maar dat moest natuurlijk zijn “in de buurt van de accu” (hoewel dat ook redelijk in de buurt van de startmotor is).

Anyway: opgelost, heel goed!!

En ja: die Probe is goud hè!! Ik kreeg die tip ooit van een klant. Moet je nagaan: wij kenden het niet en die klant (fervent zelfsleutelaar) had het gewoon in z’n kofferbak liggen! Een van de best tips ooit inderdaad!!! gooi

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 april 2017 01:05 PM
  [ # 535 ]

Beste mensen,

Als ik mijn tank helemaal afvul lekt er wat benzine weg via de aansluiting van de benzinestandmeter.
Ik heb een tank met twee verschillende aansluitingen, een voor de aan en afvoer van de benzine richting de pomp en een aansluiting voor de electra draden naar en van de benzinepeilmeter.
Deze beide aansluitingen zijn via de kofferbak te bereiken.
Ik heb ooit de benzinevlotter eruit gehad en ik denk dat ie daar nu lekt.

Ik kan uiteraard deze aansluiting uiteraard opnieuw vastzetten en zonodig wat afkitten maar ik vroeg me af of het veel werk is om de tank er onderuit te halen. Ik neem aan dat je dan eerst de diverse aansluitingen losmaakt, de benzine aftapt en dan de tank bevrijdt uit het harnas.
Vraag is of die tank ook weer makkelijk valt terug te plaatsen en de aansluitingen weer zijn te maken.Zijn er nog bijzonderheden?

DSC_4436[removed][removed]

NB: is zo’n vlotter nog ergens te krijgen? Ik heb ‘m de vorige keer uit elkaar gehaald (bad idea), kreeg ‘m niet meer in elkaar en heb toen de zaak aan elkaar geplakt….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 april 2017 01:34 PM
  [ # 536 ]

Zou zo’n ding passen (afgezien vand e electrische aansluitingen). Deze is voor een BX/205 etc

https://www.rexbo.nl/bosch/sensor-brandstofvoorraad-986580238?c=100268

Origineel:
DSC_4435[removed][removed]

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 april 2017 10:27 PM
  [ # 537 ]

Als de lengte en de dikte het zelfde is past hij Wink
Maar zitten er ook drie aansluitingen op .
2 om het niveau te bepalen en de “je hebt nog 5 liter aansluiting”
Als dit alles correct is dan past hij.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 13 april 2017 09:21 AM
  [ # 538 ]

Heb dit zelf ook eenmaal bij de hand gehad, bij mij was er een haarscheurtje ontstaan bij een van de aansluitpolen. Had gelukkig nog een complete tank met pomp en meter liggen en die vlotter terug geplaatst. In dit verhaal mis ik alleen de rubber ring die onder de vlottereenheid hoort te zitten. Daar heb ik later nog een keer lekkage bij gehad. Lastig om een passende ring te vinden maar is toch gelukt. Nu is de tank gelukkig weer dicht.

Succes met de reparatie.Wink

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 april 2017 05:28 PM
  [ # 539 ]

Inderdaad de lek zit ‘m in de rubber afsluiting die dus niet mee goed afsluit. Door de benzine ook aangetast dus het rubber is erg week. Ik zal uit een plaatje rubber een nieuwe snijden. Maar eerst eens afwachten of de vlottereenheid die ik heb besteld gaat passen. Anders moet ik de oude hergebruiken of ergens een andere op de kop tikken. CX Basis heeft deze vlotters in ieder geval niet op voorraad.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 april 2017 07:32 PM
  [ # 540 ]

Het kunststof van de vlotters is soms ook gewoon stuk.

Bij mij was een nieuwe rubberen ring niet voldoende om het te fixen…

Profiel  
 
 
36 van de 73
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook