53 van de 73
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - Leboncoin(?)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 november 2019 06:30 PM
  [ # 781 ]

Die ABS gaten zijn echt veel groter Wink
Die gaatjes die ik hierboven op de foto zie heb ik dus niet…

Van mijn oude was dus niet veel meer over.

Degene die ik toen heb gevonden hadden een zwarte coating laag, dat slaat overigens wat blauwig uit.
Het gaat dan onder die laag roesten, dus verwijderd, stralen en uiteindelijk zwart laten spuiten met lak die wat meer steenslag kan hebben.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2019 07:49 PM
  [ # 782 ]

Dan heb ik geen idee waarvoor die kleinere gaten dan zijn.
In de mijne zitten helemaal geen gaten. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 november 2019 10:47 PM
  [ # 783 ]

Ik heb mijn oude scheppers al weggegooid dus ik kan ze niet meer vergelijken maar een gaatje is bedoeld om een oogje in te klemmen waar de draden voor het waarschuwingslampje voor versleten remblokken door heen gaan.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 november 2019 05:49 PM
  [ # 784 ]

Zo af en toe koop ik eens een onderdeel om die dan vervolgens op te knappen zodat ik een voorraadonderdeel heb.
Op MP zag ik een luchtmassameter (LMM) voor een GTI voor een paar euro.
Gekocht en ontvangen. Als ik het nummer wat erop staat echter check dan is het een LMM voor een Turbo 1. En die heb ik niet.
Vervolgens het ding maar eens in de trilbak gelegd en opengemaakt. Ziet er goed uit. De bekende weerstandbanen zien er prima uit.

IMG_20191117_155717

IMG_20191117_155726

Vervolgens eens vergeleken met een LMM die ik al had. Ziet er echt precies het zelfde uit van binnen.
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waar de verschillen in zitten afgezien van de bevestiging? In feite is het gewoon een meetapparaat die een waarde aan de computer doorgeeft. Waarom zou Bosch voor alle typen motor een ander apparaat maken? Uiteraard is de computer verschillend naar type auto, maar ik zie niet in waarom de LMM dan zou zijn.  Anderzijds kun je zie dat het plaatje waar de weerstandsbanen opzitten wel een los onderdeel is. Dat plaatje zou per auto verschillend kunnen zijn. Een ander verschil zou de veerspanning kunnen zijn.

Je zou ‘m eens door kunnen meten om te zien welke waardes de LMM afgeeft bij een bepaalde stand van de luchtklep.
Ik kan m ook gewoon eens monteren en kijken wat er gebeurt….. Wink

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 november 2019 09:17 PM
  [ # 785 ]

Interessant onderwerp!
Je kan de veer wel iets verstellen. Een slappere veer maakt het mengsel wat rijker.
Met kleine stapjes kan je daar wat mee spelen. (eerst markeren en oppassen dat de veer niet ineens een sprong maakt)

Heeft de inlaat dezelfde diameter?
Dan zou ik me kunnen voorstellen dat er een soort standaard LMM is waar de veer wat strakker staat voor de sterkere motoren, wat dan weer aangepast is in de ECU.

Theoretisch zou de Turbo uitvoering dan een te arm mengsel moeten geven in een ongeblazen GTI.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 november 2019 09:37 AM
  [ # 786 ]

Wat kan er eigenlijk kapot aan zo’n lmm…
Alleen de printplaat toch….
Kun je die niet nieuws laten maken…
Bedrijven genoeg wie print platen maken ..
Misschien een idee….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2019 10:06 AM
  [ # 787 ]

I heb hier nog een blauwe liggen. Iemand interesse?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 november 2019 12:51 PM
  [ # 788 ]

Wat kan er eigenlijk kapot aan zo’n lmm…
Alleen de printplaat toch….
Kun je die niet nieuws laten maken…
Bedrijven genoeg wie print platen maken ..
Misschien een idee….

De LMM is ook niet kapot. Het is alleen een typenummer tbv een Turbo 1 en ik vraag me af waarin deze anders is dan die van een (gewone) 25IE.

I heb hier nog een blauwe liggen. Iemand interesse?

Wat boedel je met een ‘blauwe’?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 november 2019 04:50 PM
  [ # 789 ]
F.SvM schreef:

Wat kan er eigenlijk kapot aan zo’n lmm…
Alleen de printplaat toch….
Kun je die niet nieuws laten maken…
Bedrijven genoeg wie print platen maken ..
Misschien een idee….

VgF

Er zit ook een temperatuur meter op, lijkt mij dat het ook stuk kan.

In de praktijk gaan de LMM’s ook wel stuk, geen idee waar het dan aan ligt en of dat altijd hetzelfde probleem is.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 november 2019 09:14 PM
  [ # 790 ]

Die weerstandbanen kunnen inslijten, ooit eens gezien dat iemand het sleepcontact een beetje verplaatste waardoor er een nieuw stuk weerstandbaan werd gebruikt.
En inderdaad, de temperatuurdraad kan ook kapot of vervuilen…

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 november 2019 11:34 PM
  [ # 791 ]

De CX LMM’s hebben geen hittedraad. Die zaten pas in het LH Jetronic systeem “Luftmasse-Hitzdraht”. Het L Jetronic van de CX heeft deze voorziening niet. De slijtage is inderdaad dat de printbaan verslijt door de sleepcontacten en inderdaad je kunt dat ‘verhelpen’ door het sleepcontact wat te verplaatsen.

Ik ben het boek aan het lezen van HPBooks over de Bosch Fuel Injection Systems (ISBN 1-55788-365-3). Staat erg veel info in.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 november 2019 12:05 AM
  [ # 792 ]

Overigens zit er in de LLM wel een temperatuurmeter, maar die is er om de temperatuur van de lucht te meten.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 november 2019 07:44 AM
  [ # 793 ]

Ik neem aan dat de sleepcontacten een soort van potmeter zijn.
Is de lmm daarom niet te voorzien van een potmeter
Met het zelfde berijk.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 november 2019 08:58 AM
  [ # 794 ]

Untitled[removed][removed]

In het boek kwam ik deze grafiek tegen die betrekking heeft op het L Jetronic systeem. Ik snap nog niet helemaal wat er bedoelt wordt maar het gaat om een correlatie tussen de ‘sensor flap angle’ en de ‘voltage at the potentiometer’.
Blijkbaar is er bij alle(?) LMM’s de verhouding tussen de weerstand en de hoek van de ‘flap’ hetzelfde??

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 november 2019 10:31 AM
  [ # 795 ]
Profiel  
 
 
53 van de 73
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook