2 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Short’s BX Chic: Dringend vraagje dashboardverlichting - p.20
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 29 september 2011 10:46 AM
  [ # 16 ]

Valt reuze mee met het aantal problemen hoor, ouderdom is gewoon de oorzaak van veel. Dat inhouden was een gescheurd slangetje naar de MAP sensor.. de hydraulieklekkage is een vergaan T-stukje (weet iemand waar ik dat nieuw kan krijgen??). Die olielekkage’s zijn pakkingen die vergaan zijn.. 20 jaar oud.. Gebreken komen met de jaren.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 29 september 2011 01:48 PM
  [ # 17 ]

Nou gelukkig! Smile

Hier heb ik ook een lijstje met punten. Mijn doel is om de auto komend jaar op het punt te brengen dat het onderhoud helemaal bij is, en op alle zwakke punten tevens preventief onderhoud is gepleegd.

Daarnaast heb ik nog een roestplek linksachter bij de kofferbak en bevestigingsplaat voor het linker achterlicht. Dat wil ik met behulp van een goede lasser aanpakken. Voor nu met Owatrol de zaak gepreserveerd. De ophanging van de uitlaat is wel al gelast, dus die is al okay.

Succes in ieder geval met de overwintering! Ik zie op de foto dat jouw exemplaar ook (originele ?) mistlampen heeft. Die zou ik zeker ook monteren mocht ik ooit een geschikte (sloop)bumper en onderdelen vinden.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 29 september 2011 08:46 PM
  [ # 18 ]
shortwave schreef:
deur63 schreef:

Chic-e chic! Smile

Grappig, de mijne was 17 september 20 geworden. Helaas op bokken in de garage.. Geen grootst feest dus..


@thomas: mooie wagen ook die donkerblauwe. Mis de deurverklikker in jouw exemplaar. Wel hetzelfde mooie zwarte interieur (met rood streepje.) Succes met opknappen, ben heel benieuwd naar het resultaat straks. Mijne heeft ook nog veel aandacht nodig. Roest valt mee, behalve bij de kofferbak linksachter. Daar zal ik wat laswerk aan hebben.

Het is mij ook al opgevallen dat ik de deur verklikker niet heb, vind het zelf ook vreemd. Het is inderdaad een heel mooi interieur. Met de kofferbak zal je waarschijnlijk nog wel wat werk hebben, ik heb aan de mijne 4u geschuurd om al het roest er af te krijgen, maar bij mij was het dan ook wel heel extreem.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 29 september 2011 09:55 PM
  [ # 19 ]

De mistlampen zijn niet standaard, en de bumperlip (volgens mij niet gemonteerd op mijn avatar foto) ook niet. Ik heb ze er beide later opgezet, vond het wel iets chic-er staan dan zo’n saaie bumper.. Mistlampen erin zetten is een klusje van niks, dito voor de bumperlip.

Trouwens, ik heb ook een elektrische linker buitenspiegel erin gezet (alleen rechts is standaard)..

Goed bezig met de roestbehandeling!

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 29 september 2011 10:52 PM
  [ # 20 ]

Goed om te weten. Maakt het plaatje wel af, die mistlampen (en evt. bumperlip.) En links een electrische spiegel monteren zal ook niet al te moeilijk zijn, denk ik. Of moet ik daar nog ergens op letten?

Heb je voor dat T-stukje de dealer al geprobeerd?

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 30 september 2011 02:49 PM
  [ # 21 ]

Dealer heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is wel een heel goed idee..

De mistlampen erin zetten is heel simpel, een paar spijltjes wegzagen in de bumper, en je klikt ze er gewoon in, kind kan de was doen.

Voor de bumperlip moet je gewoon wat gaatjes boren en vastschroeven, of eventueel met popnagels (blindklinknagels heten die officieel) vastzetten. Let wel dan je je sleepoog afdekt met een bumperlip!

Voor de spiegel ben je wel iets langer bezig. De draadboom is bij de Chic wel doorgetrokken naar het portier, maar deze is 1 op 1 aangesloten op de rechterspiegel. Als je dus een elektrische spiegel monteert in plaats van een handbediende, werkt ie gelijktijdig met je rechter, wat dus vrij zinloos is. Ik heb de draadboom ervoor aangepast, en een spiegelschakelaar uit een 16v gebruikt (de spiegelschakelaar van de chic is niet bruikbaar, daar het tuimelknopje geen functie heeft).

Overigens is er enkel op een 16v een elektrische linkerspiegel geleverd. Ik heb hem ooit kunnen bestellen voor 195 euro (Jan van Gompel in eindhoven), maar kwam een op marktplaats tegen voor 25 euro. Een elektrisch verstelbare, verwarmde spiegel, maar de verwarming was defect.. misschien een idee om in Groot Britanie te kijken, daar zijn elektrische linker spiegels in overvloed, omdat dat daar de passagierszijde is..

Ik heb foto’s van de chic met bumperlip op m’n site staan. Even wat klikken, en je komt er tegen. Onder het kopje ‘velgen’ staan er sowieso.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
AXracer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 26-09-2011

Gepost: 30 september 2011 04:21 PM
  [ # 22 ]

Echt respect voor deze BX. Ik hoop werkelijk dat je er nog lang van mag genieten. Ik heb er een beetje jaloers op Razz

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 05 oktober 2011 05:36 PM
  [ # 23 ]
deur63 schreef:

Voor de spiegel ben je wel iets langer bezig. De draadboom is bij de Chic wel doorgetrokken naar het portier, maar deze is 1 op 1 aangesloten op de rechterspiegel. Als je dus een elektrische spiegel monteert in plaats van een handbediende, werkt ie gelijktijdig met je rechter, wat dus vrij zinloos is. Ik heb de draadboom ervoor aangepast, en een spiegelschakelaar uit een 16v gebruikt (de spiegelschakelaar van de chic is niet bruikbaar, daar het tuimelknopje geen functie heeft).

Overigens is er enkel op een 16v een elektrische linkerspiegel geleverd. Ik heb hem ooit kunnen bestellen voor 195 euro (Jan van Gompel in eindhoven), maar kwam een op marktplaats tegen voor 25 euro. Een elektrisch verstelbare, verwarmde spiegel, maar de verwarming was defect.. misschien een idee om in Groot Britanie te kijken, daar zijn elektrische linker spiegels in overvloed, omdat dat daar de passagierszijde is…

@deur:  Ik heb naar foto’s gekeken, en denk dat ik geen bumperlip wil plaatsen. Vin’ik toch niet helemaal passen. Als ik echter een setje originele BX-mistlampen kan vinden, gaan die er natuurlijk wel op! Verder veel dank voor de uitleg over het aanbrengen van een electrische spiegel links. Weet ik ongeveer wat me te wachten staat. Weet je echter wel zeker dat de tuimelschakelaar die er nu inzit niet gebruikt kan worden? Bij mij heeft ie namelijk wel een functie: in de midden stand staat ie uit. Als je de speigel wilt stellen moet de schakelaar eerst in de links of rechts positie staan. Lijkt mij dat je dan enkel de bedrading op de schakelaar wat moet aanpassen? Ipv hele nieuwe schakelaar aanbrengen?

Ondertussen ben ik in de (onderhouds)historie van de wagen gedoken. Die is tot het begin te herleiden. De eerste tien jaar is de auto bij de eerste eigenaar in Groningen gebleven en volgens het boekje onderhouden t/m de 120.000km beurt.  Daarna is de auto ca. 7 jaar als tweede auto bij een gezin geweest.  Vervolgens is de auto in handen gekomen van een Citroën-liefhebber, die naar het schijnt ook wel eens op dit forum actief te zijn. Dat betreft ene Mark die vooral een liefhebber van de CX is. Kent iemand hem? Hij zou namelijk volgens de overlevering bij ca. 187.000km de distributieriem hebben vervangen. Interessant voor mij om te weten met oog op aankomend onderhoud. Daarna heeft de Chic nog een jaar bij een liefhebber in Rotterdam gestaan, totdat ik haar eind augustus heb overgenomen.

Via het forum heb ik inmiddels verschillende onderdelen verzameld voor enige herstelwerkzaamheden aan het interieur, en dan met name de kofferbak. Ten eerste de hoedenplank: daar zitten grote dikke speakers die ik niet wil. Dus ik heb een andere plank gevonden, in nette staat, en zonder gaten erin! Tegelijk heb ik nieuwe (Pioneer) speakers gevonden voor in de deur. Eventueel kan ik dan nog tweeters in het dashboard aansluiten.

In de kofferruimte heeft een vorige eigenaar nog meer aanpassingen gedaan die ik ga terugdraaien. Zo zijn onder bij de c-stijlen de speaker-roostertjes gemonteerd uit een BX Break. Best netjes gedaan, en het was me eerst niet eens opgevallen. Totdat Vermond er een blik op wierp. Voor de aanpassing zijn de binnenschermen van de kofferruimte en die van de c-stijlen namelijk verzaagd. Jammer, want dat zorgt voor extra windgeluid bij hoge snelheden. Binnenschermen voor de kofferruimte heb ik al gevonden, met dank aan Vermond. Nu de c-stijlen nog.

Wie o wie helpt mij aan een nieuw setje zwarte binnenschermen voor de c-stijlen?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 05 oktober 2011 07:33 PM
  [ # 24 ]

Heb ik dus een unicum met mijn linker-elektrische-spiegel en nog verwarmd ook in mijn GTi 8v?

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 05 oktober 2011 07:38 PM
  [ # 25 ]

In die zin uniek dat, zover mij bekend, alleen GTi’s standaard met twee electrische spiegels werden geleverd. Uniek voor de BX, niet uniek voor de GTi. Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 oktober 2011 07:43 PM
  [ # 26 ]

Volgens mij alleen de gti 16v mk2? In de gti 16v mk1’s die ik heb gehad zaten ze niet.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 05 oktober 2011 08:02 PM
  [ # 27 ]

autofan dat komt omdat de jouwe een scandinaaf is!

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 06 oktober 2011 12:23 AM
  [ # 28 ]

Als het waar is wat Vermond zegt, dan is die van Autofan wel ønik

Maar daarmee ben ik nog niet aan schermen voor de c-stijlen geholpen, natuulk… Wink

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 06 oktober 2011 12:39 AM
  [ # 29 ]

Ik heb ook mijn originele spiegelschakelaar gebruikt, maar ik heb de printplaat in de schakelaar aan moeten passen. Het is makkelijker om een ‘goede’ schakelaar te zoeken. Er zijn dus 2 soorten schakelaars, en ik meen dat op een schakelaar voor 2 spiegels (niet die jij hebt dus), een stickertje geplakt zit. Ik weet het niet 100% zeker meer. Ik moet eens zoeken, ik heb er hier nog eentje liggen.

Tweeters aanbrengen heb ik ook gedaan. Ik heb dat met een touwtje, een moer en zwaartekracht gedaan. Dan is het vrij simpel om de kabeltjes van de tweeterruimte naar de radio te krijgen.. Ik heb de tweeters aan de deurspeakers gekoppeld.. Ook weer prima te doen. Ik heb nog ergens een setje tweeters liggen, prima geluid.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 06 oktober 2011 01:10 AM
  [ # 30 ]

Bedrading voor tweeters zit er al in. Er zitten zelfs al (onaangesloten) tweeters onder de roostertjes. Maar dat zijn van die gekke bolletjes die er los in liggen. Ik wil graag tweeters die je in de daarvoor bestemde gaatjes vast kunt schroeven. Mocht jij dat setje kwijt willen, en het zijn zulke, dan houd ik me aanbevolen. Smile

En er zijn dus wel twee varianten van de spiegelschakelaar. Duidelijk. Weet ik wat ik moet zoeken. Heb al eens rondgekeken en denk al zes elec. spiegels voor rechts te koop gezien, maar voor links… Confused

Profiel  
 
 
2 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook