4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Short’s BX Chic: Dringend vraagje dashboardverlichting - p.20
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 15 oktober 2011 11:00 AM
  [ # 46 ]

de gele stekker kan ook een boosdoener zijn.
was bij mijn xantia ook.
haal de stekker uit elkaar en draai met een punttang de lipjes een klein beetje en zet de stekker dan er weer terug erin zo krijg je een betere verbinding.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 15 oktober 2011 01:54 PM
  [ # 47 ]
stan schreef:

de gele stekker kan ook een boosdoener zijn.
was bij mijn xantia ook.
haal de stekker uit elkaar en draai met een punttang de lipjes een klein beetje en zet de stekker dan er weer terug erin zo krijg je een betere verbinding.

Sluit ik me volledig bij aan, enkel een toevoeging: de stekkerverbindingen bij BXen zijn over het algemeen knudde van kwaliteit. Als je ze eens los hebt gehaald, vertonen ze erg vaak slechte contacten (ja, zo ook de mijne). Ik had laatst mijn kentekenplaatverlichtingsstekkertje (scrabble 14x woordwaarde!) los gehaald, en die doet het nu dus ook niet meer.. Mijn rechter speaker heeft trouwens ook het probleem dat ie af en toe uitvalt. Als ik het volume opendraai, werkt ie weer..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 15 oktober 2011 08:23 PM
  [ # 48 ]

Hier dus precies hetzelfde! En wanneer je het volume opendraait werkt ‘ie weer…  Ik zal zeker nog de stekker controleren.

Heb ‘r trouwens ook maar eens een blik Commandant tegenaan gegooid. Dan blijven straks de regendruppels zo mooi erop liggen.

Afbeelding Bijlagen
DB-RL-93 20111015fSMALL.jpgDB-RL-93 20111015ccSMALL.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 15 oktober 2011 11:36 PM
  [ # 49 ]

Netjes joh. Hele mooie Chic! Ik zie de deuk van het blik helemaal niet zitten Razz

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 16 oktober 2011 10:38 AM
  [ # 50 ]

Dank je! Maar ehm… Wellukke deuk doel je op?? In deze wagen zit geen deuk, hoor. Ben je misschien in de war met m’n vorige BX? Die heb ik ooit met lichte deuk in RA portier gekocht. Zie dit draadje Wink

Er zit wel een krasje op de achterklep, daar waar eerst een wel heul leeeeelijke NL sticker zat. Die heb ik dus weggehaald, en daaronder zat de kras. Gelukkig alleen zichtbaar van dichtbij. Ook het logo maar eens schoongemaakt…

Situatie tijdens weghalen:

Situatie nu:

Afbeelding Bijlagen
BX DBRL93 achterzijde1SMALL.jpgBX DBRL93 achterzijde2SMALL.jpgBX DBRL93 achterzijdeLogo2 SMALL.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 16 oktober 2011 10:49 AM
  [ # 51 ]

ik bedoelde uiteraard spottend de deuk die achter was gebleven omdat je een blik commandant ertegen had gegooid!

Grappig, jouw spoiler had hetzelfde probleem als die van mij: doorgebogen. Mij mij drukte ie zo hard op de achterwisser dat mijn achterruit helemaal bekrast is..

Wat vind je zelf van die donkere achterlichten? Ik heb bij mij van die lichtere (groenige) erop gezet..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 16 oktober 2011 11:06 AM
  [ # 52 ]

Haha, had ‘m niet door! Smile

Dat staat best fraai, die lichtere groenige achterlichten. Ik sluit niet uit dat ik die ook eens zal monteren. Heb nog een set liggen, maar weet niet of die van het lichtere type zijn. Goede tip! Valt me nu op dat je ook GTi wieldoppen erop hebt zitten. Mooie Chic ook!

Over de wieldoppen gesproken: ik zoek nog één ventielklepje voor de standaard grijze doppen die ik erop heb zitten. Die zijn alle vier nog behoorlijk gaaf. Alleen dat ene klepje nog… Wink

En dan de kromme spoiler: die staat natuurlijk ook m’n puntenlijstje. Hoe heb jij die weer recht gekregen? Ik heb elders op het forum gelezen dat ze te herstellen/recht te buigen zijn? Of kan ik beter op zoek naar een gaaf exemplaar?

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 16 oktober 2011 11:43 AM
  [ # 53 ]

Het zijn geen GTi doppen Wink

Ik had het geluk dat mijn originele Chic doppen compleet waren, met kapjes dus. Ik had zelfs een reserve kapje (sloop), maar ik heb die handel eens verkocht, dus kan je daar helaas niet verder mee helpen.

Betreffende de spoiler: er zijn 2 types spoilers. Exemplaren met en zonder metaal erin verwerkt. Standaard zijn de chic uitgerust met spoilers zonder metaal, die dus niet echt vormvast zijn. Mijn orginele spoiler had enorme lakschade, ik heb die spoiler dus vervangen door een nieuw exemplaar met metaal erin (ik liep er toevallig tegenaan, in de juiste kleur!). Je kan het herkennen aan de onderzijde van de spoiler. De een heeft een uitsnede over de hele breedte van de spoiler, de ander niet (met uitsnede = met metaal).

Ik heb geprobeerd mijn spoiler recht te krijgen, dat is ook in zekere zin gelukt. Demonteren, op de kop leggen en aan de buitenzijde ondersteunen, en iets zwaars in het midden leggen. Hij bleef een paar dagen recht, toen ben ik op onderzoek uitgegaan en zat dat de spoiler te smal was, waardoor er een flinke kracht op stond waardoor ie krom trok. Vrij hopeloos dus..De huidige spoiler die ik heb is eigenlijk te breed, waardoor ie een heel klein beetje krom naar boven staat, maar dit is niet te zien..

Als je spoiler er nog goed uitziet zou ik hem er eens afhalen en kijken of ie vanzelf weer recht wordt. Je kan de gaten in de achterklep iets uitvijlen waardoor ie minder vervormt bij het monteren. Bij jou is het zo te zien een stuk minder erg dan hoe het bij mij was..

Ik vond die donkere achterlichten nogal nors staan eigenlijk. Dat groene is wat vrolijker..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 16 oktober 2011 08:03 PM
  [ # 54 ]
shortwave schreef:

Haha, had ‘m niet door! Smile


En dan de kromme spoiler: die staat natuurlijk ook m’n puntenlijstje. Hoe heb jij die weer recht gekregen? Ik heb elders op het forum gelezen dat ze te herstellen/recht te buigen zijn? Of kan ik beter op zoek naar een gaaf exemplaar?

Ik denk dat ik nog wel aan de juiste spoiler kan komen voor je gewoon een orginele gti.
Recht buigen is ondoenlijk.
Een aftermarkt spoiler (zo noem ik deze) moet onder hoge druk gemonteerd worden zodat ie bij montage bol naar boven sttat en dan komt ie naar verloop van tijd recht te staan, dit is in veel gevallen niet gedaan waardoor de meeste zijn doorgezakt.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 17 oktober 2011 10:12 PM
  [ # 55 ]

@Stan: In de juiste kleur? Zou wel te gek zijn. Ik houd me aanbevolen.

deur63 schreef:

Ik vond die donkere achterlichten nogal nors staan eigenlijk. Dat groene is wat vrolijker..

En het kleurt mooi bij het groen getinte glas…

Bedankt voor de uitleg. Op zich kan ik proberen ‘m recht te buigen, maar ik opteer dan liever voor een andere die ook recht blijft, zullen we maar zeggen. De schroefgaten bijvijlen is ook geen 100% zekere oplossing, denk ik. Maar er moet wel een keer wat aan gebeuren, want de ruitenwisser wordt gehinderd zo. En het staat een beetje “armoedig.” Rechte spoiler ziet er véél beter uit.


Hoe bedoel je… dat zijn geen GTi doppen? Ik ben geloof ik even het spoor bijster ben… Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 oktober 2011 10:29 PM
  [ # 56 ]

Volgens mij bedoelt deur63 dat het echte GTi-velgen zijn, geen stalen velgen met doppen Smile

Mocht de spoiler van stan niet in kleur zijn dan heb ik er nog wel een liggen die in kleur is. Sterker nog, ik heb een hele Chic staan die gesloopt wordt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 17 oktober 2011 10:58 PM
  [ # 57 ]

@knäckor: Wat is de staat van die Chic?

@Simon: Het zijn inderdaad GTi velgen, geen doppen. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan wieldoppen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 17 oktober 2011 11:53 PM
  [ # 58 ]

Oh ja, excusez moi le mot... Dat zijn GTi velgen, natuurlijk. Smile

@Knackör: en is de spoiler van die sloop Chic niet krom dan? Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 oktober 2011 08:00 AM
  [ # 59 ]

@deur63: De Chic is van binnen kaalgeplukt, de motor incompleet enz, een echte sloper dus.

@shortwave: De spoiler is voor zover ik weet niet krom, maar ik zal het eens checken voor je, zal ik meteen voor de spiegel kijken Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 18 oktober 2011 08:41 AM
  [ # 60 ]

Als je dat zou willen doen… Graag! Voor bij de spiegel heb ik inmiddels een kandidaat-schakelaar gevonden. Smile

Wat betreft de spoiler zou ik er liefst een vinden zoals deur63 beschrijft: eentje met metalen plaat. Of stel dat ik er eentje vind zonder metalen plaat, maar die wel nog recht is? Hoe voorkom je dan dat ie weer krom zal trekken?

Profiel  
 
 
4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook