3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Short’s BX Chic: Dringend vraagje dashboardverlichting - p.20
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 06 oktober 2011 09:21 AM
  [ # 31 ]

Volgens mij kan je ook een handverstelde spiegel ombouwen naar elektrisch, heb je natuurlijk wel een elektrische nodig, en dan moet je de glaasjes intikken.. Kortste omweg, die veel gepriegel zal kosten.

Ik zal binnenkort eens kijken voor het stickertje op de spiegelschakelaar (mijn huidige, aangepaste spiegelschakelaar in de BX is overleden, dus ik moet mijn kabelboom aanpassen en dan komt die originele spiegelschakelaar voor 2 spiegels erin), en ik zal even kijken voor die tweetertjes.. Die kosten overigens heel weinig als je ze koopt in de winkel.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 06 oktober 2011 10:55 AM
  [ # 32 ]

Ja, een andere forumgebruiker vertelde me al dat je spiegels kunt ombouwen. Wie weet… Ut heb geen haast. Ik hou de MP’s (ook in UK) in de gaten en allicht vind ik er ‘ns eentje. Of er wordt onverhoopt een keer een GTi gesloopt, dan zal ik ook vragen of ik de spiegel kan overnemen.

Ik zal eerst eens op zoek gaan naar nieuwe tweeters. Welke formaat moet ik naar vragen? 6cm dacht ik…?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 oktober 2011 12:54 PM
  [ # 33 ]

Je hoeft de spiegelglaasjes niet kapot te maken hoor, met een aardappelmesje en een föhn kan je de glaasjes er in een stuk afkrijgen. Als je dat wilt gaan doen wil ik je wel een keer uitleggen hoe.

Maar ben je echt op zoek naar een elektrische linkerspiegel? Misschien heb ik er nog wel een voor je liggen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 07 oktober 2011 01:06 AM
  [ # 34 ]

Ja, ik wil zeker een electrische spiegel links. Heeft alleen geen haast. Er staan nog wat technische dingen op de lijst die voorrang hebben. Maar mocht je d’r een hebben liggen dan wil ik die vast overnemen. Zeker als je de juiste schakelaar erbij hebt. Dankzij Deur weet ik waar ik op moet letten.

Ondertussen heb ik in de deuren nieuwe luidsprekers geplaatst. Setje pasklare twee-weg speakers van Pioneer. Tweeters komen ook nog wel. Montage-diameter is 74mm en volgens mij zijn die wel te vinden als inbouw-variant.

En zo kon de hoedenplank met “gaten” eruit en de nieuwe gave erin. Veel beter… Smile

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 oktober 2011 10:43 AM
  [ # 35 ]

Een schakelaar heb ik niet voor je, maar die kan je op de sloop uit een XM halen. Ik zal eens op zoek gaan naar een spiegel.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 08 oktober 2011 11:09 AM
  [ # 36 ]

Goede tip! Zelfde schakelaar zit bij de xm tussen de stoelen, meen ik.

Vanmorgen me op de vermiste antennekabel gestort. Bleek uiteindelijk verstopt onder de schacht van de vloerventilatie. De stekker aan het uiteinde was rot. En de antennekabel in BX-en is sowieso niet erg lang… Dus moest het middenconsole eraf om onder het dashboard een nieuwe stekker te kunnen monteren. Wat een gepriegel! Maar het is goed gelukt. Pasklaar verlengstuk erop en nu heb ik eindelijk weer volledige FM ontvangst.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 oktober 2011 02:15 PM
  [ # 37 ]

lekker bezig, klinken de speakers een beetje?

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 08 oktober 2011 05:10 PM
  [ # 38 ]

Ik ben gisteren even aan de Chic bezig geweest en even spiegelschakelaars gezocht. ik heb 2 schakelaars gevonden, eentje voor 1 spiegel, een voor 2 spiegels. Mijn schakelaar werkt ook weer, dus wat mij betreft kan je de schakelaar (de officiele voor 2 spiegels) overnemen. Moet wel eerlijk zeggen dat 1 van de 2 lampjes kapot is (bij mij zijn ze allebei stuk, haha).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 09 oktober 2011 09:38 AM
  [ # 39 ]

Wat leuk. Nou, die neem ik graag van je over. Overigens klopt ‘t wel precies, want in mijn huidige spiegelschakelaar is ook een van de twee lampjes kapot… I.h.k.v. alles zo origineel mogelijk houden. Wink

@Stan: speakers klinken prima. En ook in ‘t laag doen ze ‘t redelijk. Beetje bass-boost kunnen ze wel hebben zonder direct te vervormen. Nog zoiets: een vorige eigenaar had de luidsprekerkabels uit fase aangesloten. Nou hebben die originele draden geen - en + markering, en dan is de vergissing snel gemaakt. Maar nou vraag ik je: dat hoor je toch?

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 09 oktober 2011 11:17 PM
  [ # 40 ]

Uit fase is heel moeilijk te horen, maar is wel te horen. Sowieso hoor je het alleen bij hoge tonen, maar die dempen op hun beurt weer het snelste uit.. Ik denk dat het enkel opvalt als je er een getraind oor voor hebt, en er op let. Beide zaken doe je over het algemeen niet tijdens het autorijden Wink

Ik gebruik de schakelaar niet (en ben ik ook niet van plan), dus kan je gewoon overnemen. Ik moet eens kijken of ik mijn spiegelschakelaar kan voorzien van een stel LED’s, ik heb al 4 van die lampjes versleten..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 oktober 2011 08:30 AM
  [ # 41 ]

uit fase hoor je wel degelijk.

Je hoord dan helemaal geen bas tenzij je de balans van 2 naar 1 box draait want dan komt de bas ineens weer terug en zodra je de balans weer terug draaid zal de basklank weer duidelijk wegvallen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 11 oktober 2011 11:05 AM
  [ # 42 ]
deur63 schreef:

Ik denk dat het enkel opvalt als je er een getraind oor voor hebt, en er op let. Beide zaken doe je over het algemeen niet tijdens het autorijden Wink

Nou dat klopt wel, want speakers aansluiten doe ik niet tijdens het rijden… Wink En ik heb inderdaad het voordeel van een getraind gehoor.

Ik vind het tof dat je mij de schakelaar wilt overdoen. Maar weet je het zeker? Ze zijn niet zo moeilijk te vinden, heb ik ‘t idee. Maar anders graag natuurlijk!

@Stan: speakers uit fase klinken hol en slecht gedefinieerd. Een getraind oor hoort dat inderdaad meteen.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 11 oktober 2011 05:57 PM
  [ # 43 ]

Hier in Limburg worden BXen aardig schaars. Het is al lang geleden dat ik er een op de sloop heb zien staan. Dus schakelaars zal je hier op de sloop niet meer vinden, haha..

Maar, ik gebruik de schakelaar niet, hij ligt hier maar te liggen..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 15 oktober 2011 10:23 AM
  [ # 44 ]

Tja, dan mag ie wat mij betreft wel een keer deze kant op komen… Wink Je hebt een PB!

Eergisteren heb ik de rest bedrading achter de radio netjes afgewerkt, en meteen nog eens naar de faseverschillen van de luidsprekers geluisterd. Ik geef toe dat het verschil nog best lastig te horen is. Ik kan me voorstellen dat het voor een ongetraind gehoor helemaal moeilijk is. Ik heb dezelfde passage van een CD om en om twee of drie keer geluisterd en het verschil is klein. Deurspeakers in een BX hebben al niet veel bas van zichzelf, en het is juist de (slechte) definitie van de basfrequenties die verkeerde fase aan het licht kan brengen.

En nu de bedrading weer helemaal netjes is, stuit ik op hetzelfde probleem als Bossinkje in dit draadje. Soms valt toch de rechter luidspreker weg. Het volume opendraaien verhelpt telkens het euvel, wat me doet vermoeden dat of de kabel ergens beetje rot is, of de volumeknop van de radio zelf. Het is zo ‘n eindeloze draaiknop (alpha-dial.) Ik heb de radio opengeschroefd en helemaal schoongemaakt, met name de contacten. Dat verhelpt het wegvallen niet. Overigens heb ik nog een suggestie voor soortgelijke klusjes: gebruik nooit contactspray voor electronische en/of geluids- en muziekapparatuur. Uiteindelijk wordt het een kleverige boel die veel stof aantrekt en je contacten enkel slechter maakt. In het verleden hebben ervaringsdeskundigen me daar genoegzaam op gewezen en ik ben ze er dankbaar voor. Mogelijk dat het stekkertje in de luidspreker zelf niet helemaal goed is aangedrukt… Ik ga nog eens kijken. In het uiterste geval zal ik er een andere radio inzetten en kijken of die geen uitval heeft…

De garage mag binnenkort ook weer aan de slag met het eerstvolgende technische punt: vervanging van de stabilisatorstangen. Kan iemand mij vertellen wat dat mag kosten?

(Ga het automobielbedrijf ook vragen of ze de huidige Greuningsche kentekenplaathouder willen vervangen door een van henzelf… Smile )

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 15 oktober 2011 10:30 AM
  [ # 45 ]

Denk dat ook bij jou de speakerkabels in de deur geknikt zijn.. Wink

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
 
3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook