9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
Dsuper5 ontsteking
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 18 januari 2012 05:10 PM
  [ # 121 ]

Ik had 10 jaar en 100.000 km’s terug speling op de as van de Ducellier-onsteking en hikte ook toen al tegen de prijs van een 123 aan. Maar geen zin in constant afstellen en backfires op LPG. Met een Ignitor-setje van zeven tientjes heb ik de contactpunten en condensater vervangen. Dit werkt met een magneetje onder de rotor en een ‘opnemer’ ipv de contactpunten. Geen externe kastjes, alleen twee draden naar de bobine ipv 1. Eén keer afstellen en 10 jaar lang perfect rijden. Deze zomer heb ik deze gepimpte Ducellier vervangen voor een Nition-volectronische ontsteking omdat het beeld met de stroboscooplamp nu wel erg zwabberde. Die Nition werkt (na goed afstellen, opletten of het statische punt BDP of onstekingstijdstip is) ook perfect: mooi oppakken uit lage toeren, goed doortrekken in hoge toeren en snel starten koud en warm. En het ziet er ook weer origineel uit.

Ik denk dat de Ignitor-setjes de beste prijs/kwaliteit-verhouding hebben. Maar of ze nog verkocht worden?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 januari 2012 09:21 PM
  [ # 122 ]

Die Nition lijkt erg op een iets goedkopere immitatie van de 123.
Ben benieuwd of Nition de zelfde service gaat leveren in de loop der jaren als 123. Toen mijn ik geloof 6 jr oude 123 laatst defect was door vocht schade hebben ze er gratis een nwe print in gezet bij mij.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2012 09:26 PM
  [ # 123 ]

Het is inderdaad een soort (chinese) kopie van de 123. Ik heb er al één stuk gehad, in een 62’er ID19. Garantie was niet van toepassing. Gelijk een 123 gekocht dus en de hokypoky-unit in de bak gesmeten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 19 januari 2012 12:22 PM
  [ # 124 ]

Ach met dat spul is het altijd een beetje waar-naar-geld. Die Nition kost minder, mag ik gerust minder service van verwachten. Tot nu toe werkt het perfect. Van 123 lees ik hier ook wel eens negatieve verhalen, terwijl we bijna allemaal blij zijn met zo’n vinding. Ik denk dat het voor ons als DS-consument goed is dat er meerdere aanbieders van dit soort goodies zijn. DAt houd de fabrikanten scherp voor wat betreft prijs en kwaliteit. Met de leverancier (CTA) heb ik overingens nooit gezeik wanneer iets niet goed is of kapot gaat. Ik houd gewoon moed!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 19 januari 2012 05:55 PM
  [ # 125 ]

Ok, de puntjes staan weer waar ze moeten staan.  Wat ik merk is dat de afstand steeds weer verkleind na een aantal dagen.  Trillingen ?  Ik heb nu ook het schroefje wat kapot gedraaid, geforceerd door het té vast te willen zetten.
Zit daar normaal nog een vulringetje tussen of iets dergelijks ?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2012 06:59 PM
  [ # 126 ]

Hoe voelen de nokjes aan die de puntjes opendrukken? Ik had een 21ie waarbij die ruw aanvoelden en dan slijt het fiber nokje erg snel. Likje vet hoort ook wel op die nokjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 19 januari 2012 07:13 PM
  [ # 127 ]

Dat vet zit er intussen op.  Maar dat stukje blijft niet mooi op z’n plaats, ik bedoel het stukje dat vastgeschroefd zit in de verdeler. voor de rest is het weer feest !  Eigenlijk schrik ik er nog dagelijks van dat die DX2 toch wel wat power heeft, zelfs op LPG !

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook