7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Dsuper5 ontsteking
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2011 10:31 AM
  [ # 91 ]

Yep de vervroeging die vast zit geeft ook dat je geen vermogen hebt.

Verdamper bestaat uit twee regel eenheden die het LPG verdampen en de druk terugbrengen van een bar of 12 nar iets boven de 1 bar.

Er zitten klepjes in en membranen. Elke verdamper is anders van binnen!  Een nieuwe bij GMS in alkmaar kost een euro of 90…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 november 2011 02:26 PM
  [ # 92 ]

Hallo iedereen,  wat was er gebeurd:  tijdens de rit naar Antwerpen is er stilaan iets beginnen veranderen.
Ik had de Ducellier verdeler heel goed nagekeken, en afgesteld op 0.4mm.  Nu heb ik hier thuis gemerkt dat sinds gisterenavond al de opening 0.0 mm bedraagt !!!
Niet vast genoeg gezet dus, of is er nog een andere oorzaak mogelijk dat dit verloopt ?

Nu werkt het dus weer terug als bij toverslag.  Ik blijf me wel zorgen maken over het schuim in de radiator, maar kan een slechte afstelling dan weer niet zorgen voor een veel te warme motor enz ... ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2011 02:33 PM
  [ # 93 ]

Hoeveel schuim Jef?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 november 2011 02:35 PM
  [ # 94 ]

Een halve centimeter bovenin de radiator.
Ik stuur een pb.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 november 2011 07:00 PM
  [ # 95 ]

Mijn auto is zoals het belgische weer. Wisselvallig dus. Maar in het geval van de auto ligt dat meestal aan mezelf.

Alles is is weer in orde.  Wel verbazingwekkend hoeveel neveneffecten de ontsteking kan veroorzaken eens ontregeld ...
Nog een met de stroboscoop gekeken, en nu echt perfect gezet. 

Heerlijk !

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2011 07:10 PM
  [ # 96 ]

Mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 21 november 2011 09:37 PM
  [ # 97 ]

Even tussen haakjes, is een 12V bobine met weerstand van een GS geschikt voor in en DS ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2011 11:49 AM
  [ # 98 ]

ja.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 januari 2012 08:27 PM
  [ # 99 ]

Hallo iedereen,

deze vraag staat in het item “problemen op LPG” omdat ze gaat over het LPG verbruik.
Mijn massakabel was gebroken, en daardoor liep de auto heel slecht.  Ik dacht dat dit het verbruik erg negatief beïnvloedde.
Maar nu heb ik een nieuwe kabel gestoken, en het is nog net hetzelfde.

Wat ik me nu afvraag: kunnen ingebrande contactpunten voor een hoger verbruik zorgen ?  Of rijdt iedereen in een winter als deze maar 400km met 80 liter lpg ?

Of is er een andere evidente oorzaak die ik over het hoofd zie ?

Merci,

  Jef

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2012 08:29 PM
  [ # 100 ]

Je afstelling deugd gewoon niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 januari 2012 08:32 PM
  [ # 101 ]

Hoe herstel ik de afstelling vanaf nul ?  Het is een raadsel voor mij waarom die afstelling dan toch weer niet meer in orde is.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 januari 2012 09:08 PM
  [ # 102 ]
jef scholliers schreef:

Of rijdt iedereen in een winter als deze maar 400km met 80 liter lpg ?

Of is er een andere evidente oorzaak die ik over het hoofd zie ?

in mijn nieuwe DS op LPG zit een tank van 80 liter, dus er kan een dikke 60 liter LPG in, en volgens de aanwijzingen van de vorige eigenaar doe je daar een 400km mee, aangeraden te tanken bij 360km

voor de rest loopt de motor wel heel mooi zowel op benzine als LPG. dus ik denk dat ze inderdaad nog wat gulziger zijn op LPG…

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 04 januari 2012 09:13 PM
  [ # 103 ]

Ik heb ook een tank van 80 liter, en daar tank ik toch 80 liter lpg in.  Vervolgens rijdt hij tegenwoordig 400km en kan ik weer gaan tanken.  Nog niet zo lang geleden reed ik gerust 600km met dezelfde tank !

Ik vraag me af waar ik moet beginnen met het “weer deugdelijk afstellen” !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2012 09:16 PM
  [ # 104 ]

- klepspeling
- contactpunten (wie rijdt daar nog mee trouwens…...)
- ontstekingstijdstip
- CO-afstelling stationair (op de meter dus en niet op de neus!)
- CO afstelling op toeren ( 2500 toeren, onbelast, wederom op de meter en niet op de neus!)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 04 januari 2012 10:03 PM
  [ # 105 ]

welke waarden moet je aanhouden voor de CO-waarde op gas? 4,5% of lager?
en voor stationair en 2500 toeren dezelfde afstelling?

grt Arjan

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook