5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Dsuper5 ontsteking
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 oktober 2011 09:12 PM
  [ # 61 ]
jantje1948 schreef:

Als de punten elkaar altijd raken zou ik beginnen met afstellen volgens wphb. Nok van verdeler onder kunststof nokje van het contactpunt. Dan moet een voelermaat van 0,4 mm net tussen de punten doorgaan. Zonodig bijstellen. Pas als dit goed is het tijdstip afstellen, eerst statisch, liefst daarna lopend met een stroboscoop.

het is een cassette. dat zit echt irritant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 28 oktober 2011 09:09 PM
  [ # 62 ]

Er komt maandag eerst een Ducellier op , pas gereviseerd, eens kijken wat dat al geeft ...

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 november 2011 05:08 PM
  [ # 63 ]

Zo, gereviseerde Ducellier erop, wat bekabeling vernieuwd en het werkt weer terug.
We hebben net de voorontsteking afgesteld met de stroboscoop.  Ik ben dan voldaan en zeer blij naar huis gereden.

Toen dacht ik er ineens aan dat we de auto zomaar gestart hebben , en dan afgesteld op 12° ...
Nu lees ik dat dit bij 2000 toeren zo moet zijn; moet ik opnieuw beginnen ?
Bij stationair stond het haarscherp op 12°, en dat was toen voor de gelegenheid een slordige 1200 toeren.

Ik zeg voor de gelegenheid, omdat op gas het vooralsnog moeilijk blijkt een “vaste” stationaire waarde te krijgen.

Dsuper5 uit 1973 by the way, ofwel 1974 !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2011 05:17 PM
  [ # 64 ]
jef scholliers schreef:

Nu lees ik dat dit bij 2000 toeren zo moet zijn; moet ik opnieuw beginnen ?

Ja. Hij staat nu dus te vroeg!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 november 2011 05:40 PM
  [ # 65 ]

Veel te vroeg ?  Zodat het kwaad kan ?  Anders rij ik er direct mee terug .

De laatst “draai” die ik hem had gegeven was één tegen de klok in.  Verder die kant uit, of weer de andere kant op nu ?

(ik heb ook net de stelschroef vervangen van de koppeling, boven op de bak daar.  De bout die eruit kwam was een stuk korter dan het mooie nieuwe exemplaar)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2011 05:44 PM
  [ # 66 ]

De andere kant op! rotor draait met de klok mee!

Te vroeg levert gepingel op en dat kan in het ergste geval een gat in je zuiger veroorzaken.

Hij staat nu zo’n 8 graden (4 op de poelie) te vroeg. Dat is wel veel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 02 november 2011 07:09 PM
  [ # 67 ]

opgelost !  Het bleek bijna niets uit maken ...

In verband met die stelschroef voor de koppeling: is het bekend dat er een lange en korte versie van bestaat ?
Ander type bak misschien ? 
In ieder geval heb ik dankzij de langere bout veel meer stelmogelijkheid.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 03 november 2011 03:25 PM
  [ # 68 ]

Bon, het vervolg van dit verhaal:

tweemaal op en neer naar Antwerpen en prijs !  De verdamper die weer dreigt te gaan bevriezen en de kvs die langs de overloop van de radiator een uitweg zoekt.
Ik zou echt willen dat iemand me zei dat dit duidelijk een kapotte koppakking is, dan weet ik tenminste wat gedaan.

De ontsteking doet z’n werk voortreffelijk, maar het gekende stotteren ontstaat dus uit een combinatie van opgebouwde druk in de radiator, op die manier verdwijnende ( en schuimende) kvs, en een daardoor bijna bevroren verdamper die ook dienst begint te weigeren.

Let wel: geen mengsel van olie en kvs te zien onder het kleppendeksel.

Heb ik teveel met oude citroëns gereden, of houdt deze redenering nog ergens steek ?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2011 03:31 PM
  [ # 69 ]

Zit je verdamper niet te hoog?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2011 03:31 PM
  [ # 70 ]

Wat je kunt proberen: kvs toevoer naar de verdamper blokkeren en dan kijken of de koeling normaal gedrag vertoont als je op benzine rijdt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 november 2011 03:34 PM
  [ # 71 ]

radiator niet veel te vol?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 03 november 2011 03:35 PM
  [ # 72 ]

Kan de verdamper de spelbreker zijn ? Uiteraard kan dat. Maar waarom dan 60km 140/u rijden en dan pas lastig beginnen doen ?

Veel te vol ?  Tot waar mag de kvs komen ?

De verdamper zit op goede hoogte denk ik , wel ligt al lang de verwarmingsunit er tussenuit (voor reparatie).  Maar de slangen lopen nu rechtstreeks doorverbonden en dat zal toch geen invloed hebben ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 november 2011 03:47 PM
  [ # 73 ]

tot halverwege de ruimte boven de dunne buisjes in de radiator.

Als de verdamper te hoog zit krijgt ie geen of te weinig water. Dan bevriest ie.

Mischien heeft het 1 niet met het ander te maken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 03 november 2011 04:28 PM
  [ # 74 ]

Nee, de verdamper zit laag genoeg, maar waar kan die schuim vandaan komen ?
Echt mooie witte schuim bovenin de radiator.  De schuim zit tevens ook in dat overloop buisje dat ernaast hangt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 november 2011 04:47 PM
  [ # 75 ]

Olie…. Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook