2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Willekeurige startproblemen
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 23 oktober 2011 09:25 PM
  [ # 16 ]

Of de bekabeling vanaf het contactslot. Kun je checken bij het bewuste/beruchte stekkertje bij de accu: toen ik die loshaalde en startte stond daar maar 8-9V op, oepsss daarvan is het startrelais niet altijd onder de indruk. Extra relais ertussen gezet (middels digitale hulp zie HIER en naar beneden op die pagina.

Sindsdien heb ík geen weigerende startmotor gehad, dus hopelijk kost dit jou ook enkele euri voor een relais en een half uurtje prutsen met draadjes en stekkertjes.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 oktober 2011 07:41 PM
  [ # 17 ]

Vanavond even het draadje getest en 5x met draadje en 5x met contactslot gestart….. U raadt het al!

10x Succes! Grrrr

Morgen zelfde riedeltje nog maar eens….. Om nu zomaar het contactslot te vervangen…

@Rogier, het voltage dat bij het draadje voorbij komt kan ik nog even nameten, tnx voor de tip!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2011 07:52 PM
  [ # 18 ]

Tja, meneer Murphy…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 oktober 2011 10:10 PM
  [ # 19 ]

Ik had hetzelfde probleem, maar dat trad alleen op bij warme motor. In dat geval werkte het draadje op de startmotor wel altijd. Startmotor is nu vervangen (sowieso een aanrader) en de massakabels zijn verbeterd, en het is niet meer gebeurd tot dusver…

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 oktober 2011 10:13 PM
  [ # 20 ]

‘Met warme motor’ klinkt herkenbaar als in dat had mijn oude blauwe TRD2 ook….. Daar idd startmotor vervangen en het probleem was weg. Dit is anders, dit gebeurt ook met koude of amper warme motor, daarom denk ik eerder aan een electrisch probleem. Maar goed, we gaan morgen weer even testen!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2011 01:01 AM
  [ # 21 ]

Als je startmotor (of het startrelais dat er bovenop zit) op z’n eind loopt, geeft dat eigenlijk in den beginne alleen bij een warme motor problemen. Na verloopt van tijd zal de boel vaker dienst weigeren, maar het beginsymptoom is vrijwel altijd: “niet starten of alleen ‘klak’ bij een warme motor.”

Ik verdenk in dit geval dus ook eerder je bedrading. Hetzij je contactslot zelf (gare contactjes binnenin), hetzij slechte massa of wat ook al genoemd werd: slecht contact op de accupolen/kabels.

Er kan ook een draad niet goed zitten op de startmotor zelf trouwens. Dan wordt de + daar niet doorverbonden en doet het relais ook nix. (slaat niet uit)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook