51 van de 51
« Eerste  < Vorige 49 50 51
   
Project ID(ylle)
IDealist
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1023
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 maart 2017 05:52 PM
  [ # 751 ]

In overleg met de -zeer ervaren- spuiter wordt de opbouw als volgt: daklaat -> laag epoxyprimer -> laag bodyschutz -> nog een laag epoxyprimer omdat deze niet met lijm reageert.
De vinyl hemelbekleding die ik bij CitroClassique heb gekocht is anders dan het schuimige spul van vroeger een motief (heel dun) op een geweefde kunstvezel (scheurbestendig). De onderzijde is ruw en bevat ‘bobbeltjes’. Dit geeft m.i. al een ideale basis om te verlijmen. Ik wil niet klooeien met de te dikke Bison Tix. Daarbij is die niet goed tegen hoge temperaturen bestand. Na lang lezen en een gestorneerde bestelling van 3M 8051 (prof lijm) die ineens niet meer geleverd kon worden ben ik gaan nadenken en overwegen kwam ik ineens op een idee: ik heb vorig jaar een carport gebouwd en daarop een EPDM-dak aangebracht. Aan lijm tbv EPDM op de meest uiteenlopende ondergronden is veel geschreven. Die lijm moet aan zeer hoge eisen voldoen: EPDM rekt en strekt sterk oiv warmte. Wordt zeer warm (zwart) in de zon. En moet aan hoge temperatuurwisselingen voldoen. En dus op allerlei oppervlakken en materialen lijmen. Plus snel en makkelijk over een groot oppervlak te verdelen zijn.
Stuk voor stuk eisen die je ook stelt aan lijm waarmee je je hemel aan je dak op hangt. Ik heb van het 4 liter blik (Bosscover, Mawupex) dat ik daarvoor had gekocht (en een aanzienlijk deel vd kosten vd carport betroffen…) nog een liter over. Hiermee ga ik de komende tijd een paar testen doen. Ik heb er alle vertrouwen in. Dat spul is heel mooi vloeibaar en laat zich daardoor heel snel en makkelijk verkwasten of rollen.

Wat je schrijft over die schuimlaag begrijp ik niet goed.Ik wil juist geen schuim in mn hemel hebben hangen. Die is meestal de veroorzaker van alle ellende. In mn andere breakhangt zo’n pallas schuimhemel. Stof op schuim. Ziet er leuk uit maar hoort niet op een break en die laag schuim… die laat zich moeilijk verlijmen (want poreus materiaal) en zal op den duur verkruimelen. Waar geen lijm tegen opgewassen is.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 633
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 19 maart 2017 11:11 PM
  [ # 752 ]

Besef wel dat vooral bij een break het dak een groot oppervlak is dat veel invloed heeft op de absorptie van geluid. Juist met een dikke schuimachtige bekleding word het stiller in de auto….

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
IDealist
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1023
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 maart 2017 12:34 PM
  [ # 753 ]

Ja, dat zou echter door de bodyschutz aanzienlijk gedempt moeten worden.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
douwewytske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 20 maart 2017 01:00 PM
  [ # 754 ]

Is er niet bekend hoe Citroclassique dit aanbrengt?
In een eerdere foto zag ik dat je de achter draagarmen in het grijs had en zou je vragen of deze niet groen zouden moeten maar in een later foto zijn ze inderdaad mooi groen. Bij een Berline zijn ze in ieder geval groen maar wist niet of dit bij een break ook het geval is.
Mooi om te zien hoe professioneel alles wordt aangepakt.

Profiel  
 
pavang
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 20 maart 2017 01:21 PM
  [ # 755 ]
Profiel  
 
IDealist
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1023
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 maart 2017 05:24 PM
  [ # 756 ]

Ad groene draagarmen: volgens Citroclassique verschilt dat per bouwjaar. De mijne horen in elk geval groen, zoals je ziet. Grijs was grondverf, zoals er in de toelichting bij stond Smile.

Saba spray gebruikt Citroclassique. Is echter voor mij een no go want niet in kleinere hoeveelheid dan 6 liter verkrijgbaar. Daarbij: ik durf er wat onder te verwedden dat de groene vloeibare Bosscover dezelfde chemische samenstelling heeft. Via Saba kwam ik daarbij.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
51 van de 51
« Eerste  < Vorige 49 50 51
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook