14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 augustus 2013 12:17 AM
  [ # 196 ]

Donderdag gaat de reis naar zuid Frankrijk beginnen, gaan in een ruk die kant op 1250km, met de trailer achter de CX verwacht ik met stops 15 uur over te doen. Gaat een mooie trip worden, verheug mij!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 augustus 2013 12:17 AM
  [ # 197 ]

Succes!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2013 09:28 AM
  [ # 198 ]
mbender schreef:

zeker weten Rens, hier al een voorproefje met wat foto’s van de CX en de visa die wij gaan halen in zuid Frankrijk

Vert Reinette!!  Jaloers!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 augustus 2013 10:46 AM
  [ # 199 ]

Jaloers! Vert Reinette is een droomkleur.

Ze ziet er zo te zien ook nog goed uit! Met wat poetswerk moet het een glimmend varkentje worden Very Happy

 

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2013 12:04 PM
  [ # 200 ]

Samen met Jaune Mimosa de fijnste kleuren voor een varkentje…

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2013 12:42 PM
  [ # 201 ]
Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 augustus 2013 12:52 PM
  [ # 202 ]
CitroenAZU schreef:

Samen met Jaune Mimosa de fijnste kleuren voor een varkentje…

Mee eens vandaag dat ik zo vertrek en in een lang weekend 2600km ga afleggen met de CX diesel

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 september 2013 12:19 AM
  [ # 203 ]

terug uit Frankrijk met een prachtig verhaal, over het ophalen van de visa. Later deze week krijgen jullie een mooi reis verslag met foto’s

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 04 september 2013 07:34 AM
  [ # 204 ]

We zijn benieuwd. zal beslist weer een mooi verhaal zijn. very good

Groetjes Harry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 september 2013 09:01 AM
  [ # 205 ]

En de cx? Zeker geen krimp gegeven.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 september 2013 11:24 AM
  [ # 206 ]

Leuk man. Ik ben benieuwd naar het verhaal.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 05 september 2013 01:53 AM
  [ # 207 ]

Zaterdag 24/08 CX wakker maken
Vanuit Amsterdam de trein naar Friesland genomen, na 3uur met het ov eindelijk aangekomen bij familie van mij waar de CX al 5 maanden staat. Mijn oom had de dag ervoor de accu van de CX al op de lader gezet zodat ik daar in ieder geval geen start problemen mee zou hebben. Zoals jullie al hebben kunnen lezen was het 30seconden voor gloeien en de diesel kwam direct tot leven, nog geen minuut later en ze stond al op rij hoogte. Wat een heerlijke auto, dat gaf vertrouwen voor de toch die komen gaat. Helaas was de lak van de CX wel beschadigd, allemaal witte kalk kringen op de motorkap en op het dag, net de plekken waar de blanke lak was slecht is. Voordat ik CX weg had gezet had ik de banden op 3 bar gezet om vierkante banden te voorkomen, deze gelijk weer op goede druk gebracht en deel 1 van de reis kon beginnen. Twee dorpen verder mocht ik een grote auto ambulance lenen van een vriend om de visa mee op te halen. Daar bleek helaas dat de stekkerdoos op de CX niet meer helemaal fris was dus gelijk een nieuwe stekkerdoos gemonteerd. Ook maar de sigaretten aansteker gemaakt (voor de tom tom) en zag tot mijn schrik dat in mijn linker voorband een schroef zat. De schroef eruit gehaald en een prop in de band gestopt. Met de aanhanger achter de CX naar Amsterdam gereden en wist direct weer waarom ik zo van CXen houd.
Donderdag 29/08 dag van vertrek
We vertrokken pas ’s avond richting Frankrijk, hierdoor kon ik overdag de CX klaar maken voor vertrek. Met redelijk succes de witte kalk vlekken kunnen weg poetsen verder de sapjes gecontroleerd en gereedschap uitgezocht voor onderweg.
Om 20:00 verzameld, alle tassen en slaapzakken in de achterbak weten te krijgen en daar gingen we met z’n drieën Bas, Jasper en ik op weg naar zuid Frankrijk naar Lectoure, 1249km vanaf Amsterdam volgens de Tom Tom. Om 21:00 reden wij uiteindelijk Amsterdam uit, richting Utrecht/Breda/Antwerpen/Gent/Lille en toen Frankrijk in. De eerste koffie/tank stop en chauffeur wissel na 2,5 uur rijden kreeg direct commentaar van een vriendelijke Belg bij het tankstation dat die CX zulke geweldige reiswagens zijn, altijd leuk om te horen! Vervolgens de hele nacht doorgereden en elke 2.5 uur weer stoppen en chauffeurs wisselen en zo kwamen wij om 11:00 op de plaats van bestemming. 1249km zonder een krimp en daarbij heb je zelfs nauwelijks in de gaten dat er een grote dubbel-asser achter de CX hangt, alleen bij hele steile hellingen moest ik soms terug naar de vierde versnelling, dat was het.
Vrijdag 30/08 verder de hele dag bij het zwembad gelegen op de camping waar wij een huisje voor het weekend hadden gehuurd. Beetje bijkomen van de lange reis en de overgeslagen nacht. Een vierde vriend, Wilfried van ons was op Toulouse gevlogen om ook het weekend in zuid Frankrijk te zijn.
Zaterdag 31/08 rond het middag uur vertrokken wij vanaf de camping in Lectour naar een heel klein gehucht waar de Visa van Bas stond op 60km rijden. De Tom Tom begeleide ons via de aller kleinste en ook de mooiste wegen naar de plaats van bestemming was een pracht rit was dat dwars door de zonnebloem velden heen. Wij waren van plan om onderweg nog een kopje koffie te drinken in een van de dorpje waar wij doorheen kwamen. Je raad het al, de dorpjes waren allemaal zo klein dat er zelfs geen lokaal cafe meer was, geen koffie dus grrrr. Uiteindelijk kwamen wij iets te vroeg aan en daar in de buurt even gewacht tot dat wij met de eigenaar van de Visa hadden afgesproken. Echter op het moment dat wij de eigenaar wilde bellen voor laatste richting aanwijzingen kwam ze toevallig langs rijden, bleek dat wij nog geen 50meter van het huis 15 minuten hadden gewacht. Jasper spreek vloeiend Frans en deed het woord. De Visa was van de opa van deze Française, die had de auto in 1990 gekocht van de eerste eigenaar. Opa is nu 96 en heeft een paar maanden geleden een deuk in de rechter achterdeur van de Visa gereden, dat was voor hem het besluit om de auto weg te doen. De Visa is verder kei en kei hard, zelfs de onderkant is nog helemaal groen. De Française wilde nu eigenlijk wel weten waarom Bas nu juist deze Visa wilde, natuurlijk gaat het Bas om de kleur en dat het een hele vroege varkensneus is. Dat kon ze niet begrijpen, zij vond de kleur juist verschillelijk en schaamde altijd als opa haar van school van halen met dat groene geval. Ze vertelde ook dat er een hoop interesse was geweest maar aangezien wij uit Nederland kwamen moest Bas wel een echte liefhebber zijn en daarom had ze het Bas gegund. De Visa goed op de aanhanger gebonden en terug naar de camping, onderweg alsnog een terrasje tegen gekomen met koffie dus snel gestopt. Op het dorpsplein had de combinatie CX/Visa veel bekijks en zag je dat er over ons gepraat werd. Via de kleine wegen weer terug rijden en plotseling zag ik dat de spanbanden niet meer strak stonden, hoe kon dat nou!! Ik had de spanbanden aan de velgen vast gemaakt naar elke hoek van de aanhanger, waar ik met mijn stomme kop niet over heb nagedacht is dat een citroen de handrem op de voorwielen heeft. Op het slecht wegdek waren de achterwiel iets gaan draaien waardoor de spanbanden niet meer strak stonden. Na wat vertraging goed aangekomen op de camping. Die avond hebben wij Bas ook niet meer gezien, die was de visa gelijk aan het poetsen en alles tot in de puntjes aan het bekijken, zelfs om 23:00 zat hij met de zaklamp nog onder de motorkap.

Afbeelding Bijlagen
aug 2013 059.jpgaug 2013 072.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 05 september 2013 01:56 AM
  [ # 208 ]

Zondag 01/09 natuurlijk wat proef gereden met de Visa en nu wel heel strak op de aanhanger vastgebonden, klaar voor vertrek de volgende morgen.
Maandag 02/09 om 07:00 reden Bas en ik van de camping af. Wilfried en Jasper vlogen terug. De reis ging heel voorspoedig en de CX had nergens problemen mee. Rond 15:00 en 700km kwamen wij Parijs binnen rijden. Natuurlijk file te pakken en na 30 min zag ik stoom onder de rechter hoek van de motorkap komen k#%^&*t. Gelukkig was er net een grote inham waar ik de CX aan de kant kon zetten. Gelijk de motorkap en open en zag het water koken bij het expansie vat. Ik zag ook gelijk wat het probleem was, een van de stekkertjes van de ventilator was los. Hierdoor waren ze niet aangeslagen en was de boel over verhit geraakt. Na een tijdje gewacht te hebben het expansie vat met een doek langzaam open gedraaid, de CX bleek net geen liter water verloren te hebben. Blok was verder mooi droog en geen mayonaise aan de olie dop. De ventilator deed het ook weer dus ik durfde wel door te rijden. De CX wilde niet meer starten, alleen tik tik en verder niks meer, lege accu. Hebben toen de accu uit de visa gehaald om met startkabels de CX weer aan de praat te krijgen, niks, helemaal niks! Toen toch maar de ANWB gebeld voor hulp, na 1,5 uur was de Franse ANWB te plaatse, startkabels op de accu en de CX liep gelijk weer mooi rond grrr. Met een multimeter getest of de dynamo werkte en die werkte prima Toch besloten om de reis maar door te zetten. Halver wegen de ring van Parijs moest ik boven op mijn rem trappen omdat een sukkel van een Fransman voor mij dook en het verkeer daarvoor stil stond. Met als gevolg dat de sleeprem van de aanhanger z’n werk goed deed en mooie strepen op het wegdek achter liet. Op de middelste baan moest Bas snel uitstappen om de hand/sleeprem van de aanhanger weer los te maken, levens gevaarlijk maar geen keuze. De voorste spanbanden van de Visa waren ook weer was los gaan zitten dus de eerste de beste inham gezocht en toen de spanbanden weer goed vast gezet.
Uiteindelijk om 19:30 waren wij was aan de noordkant van Parijs, uitgeput en vies. Bij de eerste benzinepomp gestopt voor wat diesel en een snel hapje eten. Je raad het al, de CX wilde weer niet starten. Conclusie accu stuk, bij de benzinepomp een extra zet startkabel gekocht en met twee sets en een zware andere auto kwam de CX nog steeds niet tot leven. Ik was te trots om de ANW weer te bellen. Eerst nog proberen om de CX aan te duwen, aanhanger losgekoppeld en duwen maar. Na drie meter liep de CX weer. Visa er achter en gaan. De eerst volgende bestemming was Heerlen waar de ouders van Bas wonen, daar komt de Visa de komende maanden te staan. Dat ging weer zonder problemen en om 23:30 kwamen wij uitgeput aan.
Dinsdag 03/09. Laatste stukje van Heerlen naar Amsterdam. Natuurlijk startte de CX niet maar van een bevriende garage mochten mij de start boost lenen en ze kwam direct tot leven. Met lege aanhanger naar huis, wederom zonder problemen, ook het oververhitten van de dag ervoor heeft geen schade opgeleverd. In Amsterdam heb ik nog een extra accu staan dus die kon ik mooi wisselen om het probleem te verhelpen. Thuis aangekomen de accu gelijk maar uit de CX halen, wat zie ik tot mijn grote schrik, de plus pool zit niet goed vast en er zit ook was corrosie tussen. De pool en de stekker wat opgeschuurd en goed vast gezet en de CX start weer gelijk schaam schaam schaam!!! Gelukkig werkt alles weer en kan ik terug denken aan een prachtig avontuur!

Afbeelding Bijlagen
1229946_523887374352187_405670035_n.jpgaug 2013 066.jpgvisa 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 05 september 2013 07:39 AM
  [ # 209 ]

Mooi verhaal en avontuur en een hele mooie visa

Groetjes Harry

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 september 2013 10:19 AM
  [ # 210 ]

Leuk! En je linker stadslicht is stuk Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook