7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Noorwegen, Sambalbij
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 03 augustus 2016 09:57 AM
  [ # 91 ]

Na trugkomst van de vakantie is het scheefremmen nu zo erg dat er niet normaal mee te rijden valt.

Voor de pas gekochte rode 71-er had ik alle remdelen in NL gekocht en voor de zekerheid maar een remcylinder extra meegenomen.

Gisteren avond die maar ff gemonteerd , de boel wederom ontvet en Sambal remt weer als een tierelier zonder scheeftrekken.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 12 september 2016 10:30 AM
  [ # 92 ]

Het bijna everlasting scheefremmen heeft wederom een vervolgwant het kwam weer terug.

Nu de linker voorrem maar eens opengemaakt en ja hoor , remolie-lekkage uit de remcylinder. Deze zitten er pas 3 jaar in…

Vervangen en de schoenen schoongemaakt met brake-cleaner. Ik zou er liever nieuwe schoenen inzetten maar die heb ik niet op voorraad. Dus maar eens kijken hoe dit verder gaat. Remt nu in ieder geval weer recht en kan beide voorwielen weer blokkeren.

Denk dat ik een denkfout heb gemaakt door te denken dat 1 kant met lekkage de rem abrubt liet blokkeren terwijl de kant met lekkage juist veel slechter remde waardoor de andere kant alle remvertaging moest verzorgen en daardoor abrubt blokkeerde.

Achteraf bleken beide remcylinders dus te lekken, links erg en rechts minder erg.
Ik ben blijk dat ik voor de rode 2CV de beste kwaliteit remcylinders heb gekozen.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 10 november 2016 11:15 AM
  [ # 93 ]

vorige week de linker schoenen vervangen en nu hopenlijk eindelijk van dat scheefremmen af.hij dded het weliswaar alleen nog bij de eerte keer remmen smorgens maar ook maakte de rem een raar geluid bij bijna stilstaan. De schoenen waren dus niet langer bruikbaar.

moet in mrt weer APK maar tot die tijd wordt Sambal niet zo veel gebruikt en staat lekker binnen, op spijkerbanden dat dan weer wel.


HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 07 december 2016 09:00 AM
  [ # 94 ]

was gisterenavond druk in de weer met mn slijptol in de rode 2CV en dus ook gelijk maar Sambals kontje verder aangepakt.
Bleek overigens niet zo slecht als eerst gedacht. Ik moet een stuk van ca 7 cm van de onderste plaat vervangen boven de bumpersteun aan de linkerkant en dan een strip van 2cm in de lengte er weer op op het conform origineel te maken.
Voor het lassen moeten de achterlichten er nog wel even af.


HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 23 december 2016 08:22 AM
  [ # 95 ]

afgelopen weken hier en daar een beetje aan sambals kontje gewerkt, de boel gelast, afgebraamd,in de menie gezet en geplamuurd, geschuurd en weer in de menie.

na deze foto nog weer geschuurd en een klein beetje geplamuurd en wederom in de menie, inmiddels ook al weer gekit en vandaag even zwart spuiten.

het is best netjes geworden al ontbreekt het typische naar buiten omgekrulde randje maar een kniesoor die daar op let.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 23 december 2016 08:25 AM
  [ # 96 ]

Netjes geworden weer. Het is erg dicht bij het origineel gebleven. En ach dat gekrulde stukje gaat niemand opvallen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- BX 1.6 RS
- 2CV AZU
Gepost: 23 december 2016 09:31 PM
  [ # 97 ]

Netjes, enne, volgens mij zijn er in de jaren 70 Eenden uit Voorst gekomen die dat randje ook niet omgekruld hadden Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 24 december 2016 10:07 PM
  [ # 98 ]

Nooit van gehoord maar past mooi. Sambal is van 73 en heeft een Voorst productieplaatje op het schutboard. Wel niet origineel van hem maar doen we maar net of het een Voorst eend is.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 05 januari 2017 08:54 AM
  [ # 99 ]

zo het kontje is weer klaar
Gisterenavond de voorruit er maar weer eens uitgehaald omdat ik een nieuwe gekocht heb. De ouse had zoveel krassen dat het met name in de regen erg irritant was. de boel eerst nog even een keer extra in de verf gezet en dat moet nog wel even een paar dagen drogen voordat ik de nieuwe ruit erin zet.

Ook een olievulpijp gereviseerd met een setje van Burton. Mooi spul. Daarna deze op Sambal gemonteerd.
heb nu weer onderdruk in het carter ipv overdruk.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
IDealist
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1138
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 januari 2017 01:38 PM
  [ # 100 ]

Dat setje van Burton werkt dus goed, conform instructievideo (die ik zag)? Het setje is nog steeds niet echt goedkoop maar beter dan de vanaf prijzen van 90 euro.

Heb je de oude gecontroleerd op onderdruk of zat er gewoon olie in je luchtfilter (en zo ja: is dat dan veel?). Bij mij mehari lag er een drupje olie voor de caterontluchtingspijp in het filter. Omdat ik het blok er al deels uit had heb ik de onderdruk niet met lopende motor kunnen controleren. Ik heb de oliepijp er nu maar gewoon weer opgezet en zal hem tot controleren als de boel weer loopt.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 06 januari 2017 02:53 PM
  [ # 101 ]

het luchtfilter was vettig en ik heb olielekkage. Krukaskeerringen en brilrubbers zijn nieuw.
setje vond ik ook prijzig maar ga ervan uit dat de rubbers van de juiste kwaliteit zijn. Die jongens weten we wat ze doen.
Ik ben zelf 20 jaar geleden als magazijnman van het Eendeei al eens bezig geweest om deze rubbers nieuw te laten maken maar dat was toen te kostbaar.

Bij openmaken van een oude vulpijp die ik had liggen was ik verbaasd hoe hard en broos de rubbers waren. Ik heb echter niet de vulpijp die op het blok zat opengemaakt.

Ik hoop nu met de goede onderdruk van de olielekkage af te zijn.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
IDealist
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1138
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 januari 2017 03:06 PM
  [ # 102 ]

Ok, Gert-Jan. Ga je de gereviseerde vulpijp nu na-meten? Ja, ik ben ook erg content over de producten van Burton. Jammer dat ze niet alles hebben voor Mehari, dus Citroparts (MCC) achter de hand als back-up.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 02 februari 2017 09:25 AM
  [ # 103 ]

zo Sambal zn nieuwe voorruit er gisterenavond ingezet. Kreeg het alleen niet voorelkaar omdat ik de boel ingevet had was het zo slipperig dat ik een handje hulp nodig had.maar hij zit.


ook heb ik 5 nieuwe bandjes besteld voor Sambal , Maxxis 135/80/15 all season . Kostten me hier zon 60 euro per stuk. In nederland geloof ik 45 euro.

Het reservewiel moet nog wel ff geel

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 17 februari 2017 10:30 AM
  [ # 104 ]

en Sambal vanmorgen weer goedgekeurd voor 2 jaar!

Uitlaatsigaar lekt een beetje op de naad maar dat was verder geen probleem ,ik het maar een keer fiks. Heb dat ding al eerder eens gelast. Kzal kijken of ik het las of dat ik er een ander onder hang, ik heb er nog wel een liggen.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1123
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6
- HY HY78
- Xantia 1.816v Exclusive break
- Xantia 2.0 16v break
- Xantia 1.9 TD break
Gepost: 21 april 2017 09:05 PM
  [ # 105 ]

En de spijkerbanden weer de opslag in. Sambal staat nu op zn nieuwe Maxxis all season banden. Staan erg mooi.Ben ik blij mee want vandaag sneeuwde het zowaar weer ineens

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1.9TD break 1996

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia nieuw, 1x Xantia 2.0i 16v 1996 ,1x Xsara Picasso nieuw.

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook