6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Weer geluiden over einde productie C6, requiem (p.4)
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 09 december 2012 08:36 PM
  [ # 76 ]

Dat ze dat AMVAR systeem nooit hebben doorgevoerd op meerdere productiemodellen om de prijs te drukken…

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 09 december 2012 08:46 PM
  [ # 77 ]

Hé Rens,

ik post hier niet vaak maar lees wel regelmatig mee, en ik wil wel meewerken aan zo’n vergelijking door mee te doen met mijn C6 zonder AMVAR, een 2.2 hdi met handbak. Yuri kent mijn auto wel, dus bel, sms, mail , text of pb mij maar en dan regelen we iets.

groetjes, Georges ( Brussel)

ps, ik heb bewust gekozen voor een C6 zonder AMVAR, het is gewoon veel meer een auto met het echte Citroën gevoel, bij het optrekken zakt die kont helemaal weg, neus in de lucht, ja, dat vind ik persoonlijk toch het betere glij- en zweefwerk, maar weet je, kom het gewoon zelf ervaren, en mocht ‘t je lukken Waterman ook over te halen langs te komen laat ‘t me maar weten, het is schandalig lang geleden dat we elkaar nog gezien hebben.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 09 december 2012 09:03 PM
  [ # 78 ]

oei, nu moet ik helemaal afzakken naar het zuiden om het vergelijkend warenonderzoek mee te maken?  gulp

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 09 december 2012 09:06 PM
  [ # 79 ]

De SM deint nog steeds als beste.
De CX gaat als beste rechtuit.
De XM neemt als beste de bochten.
De C6 combineert dit alles als beste met als vrijheid om het zelf te kiezen (AMVAR).
Gelukkig heb ik ze nog allemaal en verdwijnen ze nog niet.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 december 2012 10:01 PM
  [ # 80 ]

wat een zalige verzameling zeg! Surprised

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2012 10:13 PM
  [ # 81 ]

Idd prachtige verzameling!

Nog een TA en een DS erbij om het af te maken. Altijd blijven dromen toch? Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 december 2012 10:44 PM
  [ # 82 ]

hehe, mijn overbuur zegt dat een Traction precies een kruiwagen is om mee te rijden, in dat geval heb ik 2 Tractions Wink

nu nog de rest (SM, C6, ... ) Smile

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 10 december 2012 10:49 PM
  [ # 83 ]

Ik rij zelf met een C6 2.2 van 2008 en mijn ouders met een 2.7 van 2006. Merk eerlijk gezegd weinig verschil qua vering. Wat het meeste opvalt zijn kleine verschillen in afwerking tussen beide bouwjaren. Zo voelen bij het 2008 model de deuren en kofferdeksel robuuster, de navigatie en cruise control zijn verbeterd, er is meer chrome inleg, enz.

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 10 december 2012 11:28 PM
  [ # 84 ]

okay, ‘t blijft subjectief, maar ik heb de indruk dat op een hele slechte weg, bijvoorbeeld de havenlaan in Brussel, dat die Amvar dan een beetje de kluts kwijtraakt en gewoon heel stug word, maar een vergelijkende test zal uitsluitsel moeten brengen in deze “beklemmende” situatie Mr. Green

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 10 december 2012 11:40 PM
  [ # 85 ]
andre.smulders schreef:

De SM deint nog steeds als beste.
De CX gaat als beste rechtuit.
De XM neemt als beste de bochten.
De C6 combineert dit alles als beste met als vrijheid om het zelf te kiezen (AMVAR).
Gelukkig heb ik ze nog allemaal en verdwijnen ze nog niet.

Mijn 2e C6 3.0 zit gelukkig nog maar aan 33 000 km op 2 jaar. Dus ik blijf net zolang rijden totdat ik qua vering er op voouit ga (hopelijk DS9) Hydractive of niets voila zo simpel is dat voor mij.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 10 december 2012 11:41 PM
  [ # 86 ]

Ik woon in de buurt Smile

Alleszins, er is wel verschil, maar ik ervaar het niet als een echt groot verschil. Maar de beste test is inderdaad met 2 C6’n op hetzelfde stuk onder dezelfde omstandigheden en met meerder bestuurders.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 december 2012 11:50 PM
  [ # 87 ]
citroenist tot in de kist schreef:

Mijn 2e C6 3.0 zit gelukkig nog maar aan 33 000 km op 2 jaar. Dus ik blijf net zolang rijden totdat ik qua vering er op voouit ga (hopelijk DS9) Hydractive of niets voila zo simpel is dat voor mij.

Dan ben ik benieuwd als je van merk zou veranderen welk dat dan zal zijn? broken

Zie naar mij ik zei ook altijd een citroen zonder bollen dan hoeft niet meer en zit al aan mijn 5e citroen met stalen vering om nog maar te zwijgen van die zwarte leeuw die in mijn hof staat. cool smirk

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 12 december 2012 05:17 PM
  [ # 88 ]
Arjan Verkade schreef:

Idd prachtige verzameling!

Nog een TA en een DS erbij om het af te maken. Altijd blijven dromen toch? Wink

Vorig jaar stond er in de CitroExpert een stukje over een Zwitserse verzamelaar die dat rijtje écht compleet heeft. Allemaal de meest luxueuze uitvoering. En allemaal zwart. Eens kijken of ik dat plaatje nog kan vinden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
simplex
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010

- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Gepost: 15 december 2012 09:22 AM
  [ # 90 ]

Volgens mij is dit ook het einde van het veerbollen tijdperk of heeft de neuf ook veerbollen ik dacht zelf van niet ( ja de c5 ook maar die heeft ook niet het eeuwige produktieleven) jammer jammer

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook