7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Weer geluiden over einde productie C6, requiem (p.4)
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 december 2012 09:35 AM
  [ # 91 ]

De bollen zijn inderdaad ook niet het eeuwige leven beschoren, de DS5 heeft er gene meer, C6 stopt, das wat blijft er nog over, de C5 in meest luxe uitvoering kan ze nog hebben (in BE toch). Ze gaan heus geen bollen blijven maken voor een gedeelte van 1 model. Waar is de tijd dat bijna alle Citroêsn bollen hadden, (BX, CX, XM, Xantia,...)

Ik vrees dat je daarmee ook gelijk hebt, en we binnenkort een requieum mogen schrijven voor 1 van DE kenmerken van Citroën, les boules.

Amen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 december 2012 10:58 AM
  [ # 92 ]
demuywo schreef:

Ze gaan heus geen bollen blijven maken voor een gedeelte van 1 model.

Toen de XM uit productie ging tot de C6 op de markt kwam was de C5 de enige met veerbollen, dus dat is al eens gedaan. Maar bij deze C5 had wel elke uitvoering veerbollen natuurlijk.

Verder ben ik het met je eens dat het er niet goed uit ziet voor de bollen toekomst…

Profiel  
 
Gepost: 15 december 2012 12:39 PM
  [ # 93 ]

Volgens Auto-Journal krijgt de volgende versie C5 III geplanned voor 2016 ook hydro-pneumatiek.
Ik heb vooralsnog mijn C6 maar ge-upgrade met een Hi-RES scherm NAVI RT5.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 december 2012 01:08 PM
  [ # 94 ]

Oké dus de berichten dat de nieuwe C5 op een Opel onderstel zou staan zonder bollen kloppen niet?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 december 2012 03:25 PM
  [ # 95 ]

Die kloppen wel.

Profiel  
 
simplex
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010

- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Gepost: 15 december 2012 06:40 PM
  [ # 96 ]

opel onderstel!!!! Dan hoop ik dat mijn xm het nog lang mee gaat of de cezes nog wat in prijs zakt.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 december 2012 08:31 PM
  [ # 97 ]

Het gebeurt me anders regelmatig dat ik in het donker een C5 break voor een Insignia Kombi aanzie en omgekeerd. Maar goed, we dwalen af…

De C6 is toch niet helemaal in stilte gegaan. Er is zoiets als een “final edition” van ongeveer 800 stuks die over het Franse dealernetwerk verspreid zijn. Het zijn allemaal 3.0d Exclusive in gris fulminator met zwart lederen interieur. De dealers hebben ze begin december op kenteken gezet, zodat Citroën bij voorbaat weet wanneer de garantieperiode afloopt. De prijs is €30.900 incl. BTW, wat een behoorlijke korting betekent ten opzichte van de catalogusprijs van €57.450.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 december 2012 08:36 PM
  [ # 98 ]

Dat is idd een scherp prijsje Wink
Jammer dat ze daar in Nederland niet voor te koop zijn…

Maar ja, voor dat scherpe prijsje heb je dus ook geen keuze in kleur en interieur natuurlijk.

Profiel  
 
Gepost: 16 december 2012 01:21 AM
  [ # 99 ]
simplex schreef:

opel onderstel!!!! Dan hoop ik dat mijn xm het nog lang mee gaat of de cezes nog wat in prijs zakt.

Voor wat ik begrepen heb in de autobladen krijgt de volgende generatie C5 geen bollen meer.
Met de moderne ondersteltechnieken van magnetische dempers is via programmering het zelfde effect te verkrijgen als mat de bollen, maar dan technisch een heel stuk simpeler, onderhoudsvriendelijker en vooral goedkoper. De bollen zijn en blijven geweldig, maar ik kan me de redenering van Citroën ook goed voorstellen.

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 16 december 2012 01:25 AM
  [ # 100 ]
RensKorevaar schreef:

we dwalen af…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 december 2012 11:16 PM
  [ # 101 ]

Toen ik zaterdag bij die Franse garage was om de ‘final edition’ te bekijken en daarvoor een offerte te laten maken, zat ik met de verkoper aan zijn bureau naast een nieuwe C8. Ik probeerde wat van dit requiem op hem uit. Hoe onrechtvaardig het was dat die C8 wel nieuwe chevrons gekregen had, maar de C6 niet. Omdat daarop geen reactie kwam, bestookte ik hem met nog een paar van dergelijke tranentrekkers. Het lukte me niet om die stalen verkopersgrijns van zijn gezicht weg te krijgen. Waarschijnlijk verkocht hij veel liever DS3 dan C6 en geef hem daarin eens ongelijk. Vervolgens was het zijn beurt om mij een lesje te leren. “Ik kan u verklaren waarom de C6 nooit goed verkocht is”, zei hij. “Oh ja?” vroeg ik zo neutraal mogelijk. “Golftassen!” kwam er nogal parmantig uit. “Golftassen?” herhaalde ik met slecht verborgen ongeloof. “Ja, golftassen! Zodra duidelijk werd dat er geen golftas achterin de C6 past, waren zijn commerciële kansen verkeken!” Hij glunderde tevreden over zijn eigen wijsheid. Ik vouwde de offerte op en verliet in stilte de toonzaal. Requiem…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 december 2012 10:07 AM
  [ # 102 ]

;-(

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2012 07:23 PM
  [ # 103 ]

Als ik de kofferbak van een C6 wel eens gezien heb is deze toch best nog ruim, kan me niet voorstellen dat van de voorgangs zoals een DS en CX de kofferbak veel groter is. Van een XM durf ik het niet te zeggen want deze is vrij fors formaat en gaat het raam mee omhoog…

Zo belangrijk zijn golftassen in de geschiedenis van grote Citroëns dus nooit geweest.

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 19 december 2012 01:02 AM
  [ # 104 ]

Een C6 zie je toch ook niet op de golfbaan als golfkarretje…. Very Happy

Profiel  
 
William1208
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 12-05-2012

- DS 3 So Chic E-HDI
Gepost: 19 december 2012 08:24 PM
  [ # 105 ]
RensKorevaar schreef:

Toen ik zaterdag bij die Franse garage was om de ‘final edition’ te bekijken en daarvoor een offerte te laten maken, zat ik met de verkoper aan zijn bureau naast een nieuwe C8. Ik probeerde wat van dit requiem op hem uit. Hoe onrechtvaardig het was dat die C8 wel nieuwe chevrons gekregen had, maar de C6 niet. Omdat daarop geen reactie kwam, bestookte ik hem met nog een paar van dergelijke tranentrekkers. Het lukte me niet om die stalen verkopersgrijns van zijn gezicht weg te krijgen. Waarschijnlijk verkocht hij veel liever DS3 dan C6 en geef hem daarin eens ongelijk. Vervolgens was het zijn beurt om mij een lesje te leren. “Ik kan u verklaren waarom de C6 nooit goed verkocht is”, zei hij. “Oh ja?” vroeg ik zo neutraal mogelijk. “Golftassen!” kwam er nogal parmantig uit. “Golftassen?” herhaalde ik met slecht verborgen ongeloof. “Ja, golftassen! Zodra duidelijk werd dat er geen golftas achterin de C6 past, waren zijn commerciële kansen verkeken!” Hij glunderde tevreden over zijn eigen wijsheid. Ik vouwde de offerte op en verliet in stilte de toonzaal. Requiem…

Dat noemt men provocatieve gespreksvoering.. hij had ook kunnen zeggen dat het ligt aan ” stokbrood” ... je kan er van alles van maken…

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook