1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Aan CX’en geen geBreak!
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 01 mei 2012 12:19 AM

De .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) heeft een zusje gekregen, tikje jonger, tikje groter.
Tsja zeg nou zelf, wat is er nou leuker dan één CX? Inderdaad 2 CX’en! Omdat er toch een goed excuus moet zijn om er één bij te kopen vond ik dat een berline toch wel een beetje onpraktisch is!

Dit is het geworden, Série 1 Réflex Break, 1981, 1e eigenaar, 146.000 km, erg gezond qua techniek en bodem, qua carosserie zit er wat werk aan gezien dat de vorige eigenaar waarschijnlijk een paar paaltjes gemist heeft. Franse deukjes dus, hier en daar, maar het instappen en rijden. Krijg er 2 jaar CT (en dus ook APK tegenwoordig) bij.
Gewoon zonder probleem terug kunnen rijden vanuit Frankrijk afgelopen weekend. Ojaa ook een heel handige imperiaal zit erop Smile

Vanaf nu dus hier te volgen, de avonturen deze Voiture!

Afbeelding Bijlagen
CX break.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 mei 2012 12:23 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 01 mei 2012 01:01 AM
  [ # 2 ]

Idem! S1 Breaks zijn meer dan welkom Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 01 mei 2012 01:02 AM
  [ # 3 ]

P.S. Register CX Club al aangevuld?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 01 mei 2012 10:58 AM
  [ # 4 ]

Dank je wel voor je schopje Nelis maar voordat Cee-iks’ Break een Nederlands kenteken heeft wil ik er NIETS van weten Smile

Cee-iks, van harte proficiat en veel praktische kilometers gewenst!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 01 mei 2012 06:11 PM
  [ # 5 ]

Dankje!!

Nou de afspraak voor het kentekenonderzoek is gemaakt, we gaan de 10e van deze maand op bezoek bij het RDW.
Dan krijgen we enkele dagen later het kenteken binnen!

Zo fijn dat er ook geen gezeur met APK is….

Nou maar hopen dat ze ook daadwerkelijk die APK datum overnemen. Iemand ervaring daarmee?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 01 mei 2012 06:17 PM
  [ # 6 ]

Leuke CX!

Veel plezier ervan. Krijgen we nog meer foto’s te zien?

Wat die APK betreft, er zijn er hier al een aantal (weet zo even niet meer wie..) die dat met succes hebben geregeld.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 01 mei 2012 10:15 PM
  [ # 7 ]

WAUWWW! Vet, hele mooie break, veel plezier er mee!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 01 mei 2012 11:16 PM
  [ # 8 ]

Mooi Mike! Ik kom d’r gauw een keer bekijken!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2012 11:26 PM
  [ # 9 ]
CEE-IKS schreef:

Nou maar hopen dat ze ook daadwerkelijk die APK datum overnemen. Iemand ervaring daarmee?

Ja, ik, recent nog, vorige maand!

Gewoon het originele CT-formulier meenemen en bij de balie al even melden dat je dat overgenomen wilt hebben.
Het formulier wordt door de RDW gescand, het origineel krijg je terug en moet je, gelijk aan het APK-formulier, bewaren zolang het nog geldig is.
Ook even bij de keurmeester het formulier laten zien, hij neemt de geldigheiddatum over.
In mijn geval nog even toelichting gegeven, het technische Frans van de keurmeester ging niet zover.

Daarna € 100,25 aftikken en dan ca. 1 week geduld.
In mijn geval, afspraak op de 13de, datum 1e toelating de 17de en kenteken in huis de 21ste.
Dan nog even platen laten maken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 mei 2012 01:39 AM
  [ # 10 ]

Nou dan gaat dat helemaal goedkomen daar bij de RDW Smile
Het was altijd al een genot dat je niet in het hol van de leeuw hoefde te keuren, maar gewoon bij je eigen APK boer de APK kon doen.
Nog leuker is het dat in het hol van de Leeuw ze nu gewoon de datum van de Contrôle Technique over moeten nemen. Papierboeren zijn het geworden, heeft niets meer te maken met het keurmeesterschap…...

Aangezien er op de Break een verfomfaaide achterbumper zit, en ik weinig Break ervaring heb, vraag ik me af of een achterbumper van een berline ook past? Op het eerste gezicht lijkt die hetzelfde namelijk!
Vast iemand hier die dit weet Wink

Dezelfde vraag heb ik ook voor de trekhaak, of is die ook anders? Lijkt me dat het achtersubframe namelijk niet anders is, het is gewoon verlengd als ik het zo zie. Ik wil namelijk wel een haak eronder hebben. Breaks zijn werkpaarden, dus bagage erin, bagage op het dak (er zit namelijk niet voor niets een enorme imperiaal op) en bagage erachter! Smile 

Daarbij nog een andere vraag, de toerenteller beweegt vrijwel niet meer, het lijkt erop dat die door het weinige gebruik vast is komen te zitten. Het is wel zo dat ie nog wel reageert op het toerentalsignaal. Iemand ervaring met het weer werkend krijgen van dit ding?

Ik zal binnenkort een paar extra fotootjes meer maken en die hier eens plaatsen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 02 mei 2012 09:46 AM
  [ # 11 ]

Breakbumpers hebben we liggen in het clubmagazijn (nieuw!), ben je al clublid?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 08 mei 2012 09:53 PM
  [ # 12 ]

Fijn dat bumpers nog beschikbaar zijn Wink Ik moet me toch echt maar eens aanmelden als lid Smile

Ondertussen ben ik onderdelen aan het verzamelen om de CX even recht te zetten. Wat ga ik doen?

*Rondje bollen + LHM
*Distributiesetje
*Beurt met filters
*Ombouw naar electronische ontsteking van een 20RE (weg met die contactpunten!!)
*Afstellen of vervangen carburateur
*Nokkenaskeering

Op termijn nog een grote radiateur en vers koelsap Smile

Nu ben ik me aan het oriënteren naar de juiste bollen, en kom erachter dat een Break nog “deelbare” bollen heeft gehad. Kan iemand vertellen wat het verschil maakt? IFHS heeft namelijk gewoon gelaste bollen voor een Break. Is de ervaring dat het de veerkarakterestiek hetzelfde is, of is er een merkbaar verschil met de zogenaamde deelbare bollen?

Overmorgen eerst even naar de RDW zodat we Neerlands wegen op kunnen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 mei 2012 10:45 PM
  [ # 13 ]

Volgens mij hebben de deelbare achterbollen een groter membraan.
Veerkarakteristiek wordt bepaald door de combinatie van membraanoppervlak, druk, boring van gat en dempingsplaatjes, voorzover ik het weet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 mei 2012 10:50 PM
  [ # 14 ]
CEE-IKS schreef:

Is de ervaring dat het de veerkarakterestiek hetzelfde is, of is er een merkbaar verschil met de zogenaamde deelbare bollen?

Er is zeer zeker een merkbaar verschil. Deelbare bollen rijden echt fijner op een break.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 16 mei 2012 05:45 PM
  [ # 15 ]

Zooo even een update.
Het is geworden de 50-XDF-6 Smile Papieren nog niet in huis, maar slim zoeken via die kentekenopvraagsystemen en ik had bingo!

Tevens een rondje bollen besteld (En achter lekker de deelbare genomen) die worden voor me gereviseerd en kan ik dinsdag gaan halen!!

Ik wacht alleen nog op een distributieset, en dan kunnen we aan de slag voor een grote beurt!
Ombouw naar electronische ontsteking en een LHM opfrisbeurt.

Binnenkort dus op ‘s lands te zien!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook