3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Aan CX’en geen geBreak!
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2012 12:38 AM
  [ # 31 ]

Bij mij kon ik ze er zo uit tikken.
Je bedoeld toch de pin wie zuiger en drijfstang verbind?

Kan je het gereedschap wel lenen.
Via mijn garage houder.

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 juni 2012 01:02 AM
  [ # 32 ]
F.SvM schreef:

Bij mij kon ik ze er zo uit tikken.
Je bedoeld toch de pin wie zuiger en drijfstang verbind?

Kan je het gereedschap wel lenen.
Via mijn garage houder.

Succes
VgF

Dat klopt, maar het schijnt dat ze gekrompen zitten bij een Douvrin motor (829) Dit in tegenstelling tot de andere motoren. Vandaar dat jij ze er zo in/uit kon tikken.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als je garagehouder over dit stuk gereedschap beschikt en er voor een dagje of wat afstand van wil doen -) Het zaakje moet verhit worden tot 250 graden en dan kun je de zuigerpennen monteren. je zult begrijpen dat het dus snel moet en dan moeten ze op dat moment wel ik de juiste steun zitten Smile

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2012 11:33 AM
  [ # 33 ]

Nu is den haag een best eindje rijden vanaf beltrum.
Maar nu weet ik toevallig dat tres beau dit stukje gereedschap ook heeft gekocht op de beurs
Lijkt me iets korter bij .
Maar als je de voorkeur hebt om het op te komen halen of hier de pennen eruit te halen en weer in te zetten ,vindt ik het prima

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 27 juni 2012 01:28 AM
  [ # 34 ]
F.SvM schreef:

Nu is den haag een best eindje rijden vanaf beltrum.
Maar nu weet ik toevallig dat tres beau dit stukje gereedschap ook heeft gekocht op de beurs
Lijkt me iets korter bij .
Maar als je de voorkeur hebt om het op te komen halen of hier de pennen eruit te halen en weer in te zetten ,vindt ik het prima

Vriendelijke groet frank

Ik heb je even een PM gestuurd Wink

Vandaag lekker bezig geweest om het blok verder te ontmantelen. Kop er af gehaald en de zuigers eruit gehaald. Wat ik al vermoedde is wel een beetje te zien. Het blok heeft een beetje last van kantelende zuigers. Het verklaart ook het geluid wat de motor maakte wanneer die koud is. Niet heel dramatisch, maar genoeg om de zuigers en bussen te vervangen.

de krukas ziet er echt netjes uit, maar voor alle zekerheid ga ik ook de drijfstanglagers vervangen. Nu ligt het open en kan ik alles gewoon lekker nieuw maken. Eigenlijk is dus straks de motor gewoon helemaal gereviseerd.
De kop ziet er netjes uit, die ga ik schoon maken, de geleiders controleren en de klepseals vervangen. Ik verwacht dat ik daar niet zo heel veel aan hoef te doen.

Wat fotootjes voor het beeld: Smile

Afbeelding Bijlagen
Afbeelding 3.jpgAfbeelding 1.jpgAfbeelding 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2012 02:09 PM
  [ # 35 ]

Heb je voor mij effe een foto ,
Want ik kan um nog niet vinden,
In welk wphb staat ie , ( welk deel )

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 27 juni 2012 02:13 PM
  [ # 36 ]

Lekker bezig! Waarom kantelt zo’n zuiger eigenlijk? Is dat door slijtage rondom dat ie te ruim in de cilinder zit?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2012 02:42 PM
  [ # 37 ]

Yep

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 27 juni 2012 04:24 PM
  [ # 38 ]

Als je dit klikt dan zie je het. Dit zelfde gereedschap wordt voor de 829 motor gebruikt

speciaal gereedschap 6021-T

Dan gaat het dus om de drijfstanggeleider en de steunbok.  Het vierkantje blokje met die klemveer eraan is volgens mij voldoende (2e optie)

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 10 juli 2012 11:10 AM
  [ # 39 ]

Zo de zuigerpennen zitten er weer in. Heb het uiteindelijk door het revisiebedrijf laten doen waar ik (lang geleden) ooit gewerkt heb. Het risico om het zelf te proberen zonder goed gereedschap en weinig ervaring was te groot. Gister de hele set opgehaald en ziet er prima uit! Alle lagers zijn ook binnen dus ik kan met recht zeggen dat er straks sprake is van een gereviseerde motor. Heel benieuwd hoe dat loopt!

Eerst maar eens verder met de opbouw van het blok!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 11 juli 2012 12:04 AM
  [ # 40 ]

Mooie break Michael!

Lees je relaas met plezier en blijf die fotootjes plaatsen.

Wat is nu eigenlijk de oorzaak van kantelende zuigers?
Ik hoor het vaker, ook bij moderne motoren. Is het door te laag invoeren rijden en dan belasten?

Succes met de revisie! Rijd lekker hè, zo’n break? Ik mis het zweven van de NOS bak best wel…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 juli 2012 02:22 PM
  [ # 41 ]

Ik denk dat het vooral komt door de leeftijd in combinatie met weinig kilometers en een oud baasje wat erin gereden heeft.
vermoedelijk zijn er veel korte stukken gereden.
Koud hoorde je duidelijk geklop, eenmaal op temperatuur was het geluid dan ook helemaal weg. Motor liep op zich echt prachtig.
Ik had het wel aangedurfd om er nog een tonnetje bij te zetten. Maar als je dan voor niet teveel ook nog de bussen en zuigers kunt vervangen zodat het echt goed is dan kan ik het natuurlijk niet laten.

Ik ben ook heel benieuwd naar het weggedrag van de Break, ik heb dus de nieuwe (deelbare) bollen al liggen en die gaan er meteen op. Ik ga er inderdaad vanuit dat dit ultiem zweven gaat worden zo’n Break.

[edit mod] quote verwijderd. Qoute op het laatse bericht is onzin! [/qoute]

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 juli 2012 11:25 PM
  [ # 42 ]

leuk topic!
vrgr,joost Wink

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 14 juli 2012 01:08 PM
  [ # 43 ]

Bedoelde te laag in toeren rijden en dan belasten.

ernst23 schreef:

Mooie break Michael!

Lees je relaas met plezier en blijf die fotootjes plaatsen.

Wat is nu eigenlijk de oorzaak van kantelende zuigers?
Ik hoor het vaker, ook bij moderne motoren. Is het door te laag invoeren rijden en dan belasten?

Succes met de revisie! Rijd lekker hè, zo’n break? Ik mis het zweven van de NOS bak best wel…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 juli 2012 01:12 AM
  [ # 44 ]

Vandaag weer verder gegaan met het blok. Verder ontmanteld en inmiddels ook aan de opbouw begonnen.
Bussen kwamen er goed uit en na wat gestoei met de twee buitenste hoofdlagerkappen met afdichtingen zijn die er ook uit.
Het geheel mooi schoon gemaakt en begonnen met het monteren van de nieuwe lagerschalen.
Krukas ziet er prima uit, dus hoeft verder niet gepolijst te worden.
Fijn is dat met de nieuwe aanlegschijven de axiale speling van de krukas zo goed als weg is.

Voor de sfeer maar weer 2 fotootjes Smile

Afbeelding Bijlagen
foto-18.jpgfoto-20.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 16 juli 2012 11:28 AM
  [ # 45 ]

goed bezig! very good

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook