2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Aan CX’en geen geBreak!
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 mei 2012 06:00 PM
  [ # 16 ]

Nice!

Profiel  
 
Gepost: 17 mei 2012 10:58 PM
  [ # 17 ]

Hee Mike, leuk man een Break!! Kun je lekker veel zooi verslepen. Cool Ik zou niet meer zonder willen haha (ook al is de Berline mooier van model, natuurlijk)

Wanneer mogen we op ‘kraamvisite’ ?  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 19 mei 2012 02:01 AM
  [ # 18 ]
La Léo schreef:

Hee Mike, leuk man een Break!! Kun je lekker veel zooi verslepen. Cool Ik zou niet meer zonder willen haha (ook al is de Berline mooier van model, natuurlijk)

Wanneer mogen we op ‘kraamvisite’ ?  Laughing

Kom maar snel eens op kraamvisite hier in het Berkelse!

Gisteren en vandaag maar weer eens aan de de Break geknutseld en een beetje gepoetst.
Inmiddels zit er elektronische ontsteking op (van een 20RE), nieuwe olie, zijn de kleppen gesteld en natuurlijk filters.

Het loopt meteen stukken beter, slaat sneller aan en loopt ook rustiger.

Nog wat fotootjes voor de liefhebbers!

Afbeelding Bijlagen
foto-9.jpgfoto-10.jpgfoto-12.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 19 mei 2012 02:06 AM
  [ # 19 ]

en nog een paar….

Nou vertekenen deze foto’s wel een beetje, want aan de zijkant zitten best wel een paar flinke beschadigingen, en onder aan de deuren zit her en der wel wat roest, allemaal niet schokkend, zeker niet voor een break die meer dan 30 jaar oud is.

Tevens is de bekleding van de bestuurdersstoel gescheurd en is het bestuurdersdeurpaneel niet zo heel mooi meer, en de achterbumper is verfomfaaid….
Gelukkig is de bodem van de auto echt heel mooi. kortom met niet al te veel werk heb ik straks gewoon een harde break voor een leuk bedrag.
Ik hoop dus dat ik nog een keer een voorstoel en bijpassend deurpaneel tegen het lijf loop, of heeft iemand een idee of deze bekleding nog ergens te krijgen is zodat ik de stoel opnieuw kan laten bekleden?

Reflex bekleding is namelijk niet de meest stevige ooit geleverd….

De papieren zijn binnen dus morgen met de Gele Banaan even de papieren ophalen en dan kan ik legaal met franse contrôle technique door het land.

Afbeelding Bijlagen
foto-11.jpgfoto-13.jpgfoto-7.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 mei 2012 10:41 AM
  [ # 20 ]

gefeliciteerd Michael met die leuke break.
kom m graag bewonderen in combie met (luisterdag hahaha)
vriendelijke groet, joost

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 22 mei 2012 11:28 PM
  [ # 21 ]

Nou vandaag was me het CX dagje wel….
Gister Madame voorzien van een nieuwe distributieriem en V-snaar.
Ook even de handrem gesteld.
Natuurlijk ook gezien dat ook deze Douvrin een beetje zweet, maar welke doet dat niet?

Vanochtend vol goede moed naar het werk gereden, en ineens zomaar uit het niets, kapte madame ermee…..
Hup vluchtstrook op, en even kap open, niets te zien.
Gestart en het liep weer, maar na 50 meter was het weer afgelopen.

Collega’s gebeld en binnen de kortste keren stond er een berger voor m’n neus, want ik stond niet echt op een fijne plek. Allerlei rode kruizen werden op de A13 in werking gesteld. Omdat madame natuurlijk gewoon startte toen de berger er was, CX de bergingsauto opgereden.
Het leek me in ieder geval geen goed plan om met deze ” doet ie het of doet ie het niet show” het Prins Clausplein te trotseren.

Aangekomen op het wegenwacht station madame weer van de bergingsauto afgehaald en het bleef maar lopen. Dan maar een rondje! Tel nr van de wegenwachter op zak. Niets aan de hand.  Sta ik midden op een kruising, en natuurlijk ja hoor, geen leven meer te bespeuren. Wegenwachter gebeld, die was er binnen een minuut. Nogmaals geprobeerd, tikken en lopen! En niet meer uit te krijgen. Na een paar rondjes achter de wegenwacht aangereden te hebben leek er niets anders op te zitten dan het ontstekingsmoduul als schuldige aan te wijzen. Meten had weinig zin, want voordat je een je gereedschap gevonden had, liep het kreng weer, maar voor hoelang?

Aangezien ik niet meer de snelweg op wilde, binnendoor naar de automaterialenzaak gereden, moduul gescoord en gemonteerd. Tikken lopen!

Vol goede een aantal uren later op pad. Ik moest ik toch nog naar Almere. Aldaar lag een setje mooie veerbollen op me te wachten. Deelbaar, gereviseerd en nieuwe voor de voorkant. Heerlijk strak weer zweven in een CX die het weer doet, een fijn vooruitzicht!

Maar voordat ik er bijna was kwamen er toch wel redelijk blauwe walmen onder de auto vandaan, ook de geur van verbrande olie was niet van de lucht. Nouja ik was toch bijna bij een garage, dus maar even kijken dan, alle rode lampen bleven uit, dus so far so good.
Aangekomen bij de desbetreffende garage een blik onder de auto, en tsja daar was duidelijk te zien dat de olie onder de auto vandaan sijpelde. Motorolie welteverstaan. Auto de brug op, oliefilter was droog, maar duidelijk is dat de carterpakking na 31 jaar zo lek als een mandje is. 5 jaar stilstaan eis z’n tol en de 3000 kilometer van de afgelopen 8 jaar waarvan de laatste 1000 de afgelopen weken waren net iets te veel. in 150 kilometer ben ik zo’n anderhalve liter olie kwijt.

Kortom ik kan natuurlijk het hele forum volschrijven en vragen wat jullie zouden doen, maar het antwoord weet ik natuurlijk zelf ook wel!
Zoals ik al vaker heb geroepen hier, koop je per definitie met een CX eigenlijk altijd andermans ellende, dus moet je die ellende eerst zelf opruimen. Dan kan het grote (en probleemloze genieten) beginnen. Half werk blijven halve oplossingen, dus tijd voor de grote schoonmaak!

Plan de campagne: motor eruit en droogmaken. Meteen eens kijken hoe de koppeling erbij staat. Het koppelt nu perfect, maar straks ligt de boel wel lekker open. Het kan zijn dat ie met deze kilometerstand al ooit vervangen is, maar is dat niet het geval dan moet er een andere in. Kortom een operatie die niet de eerste keer op de rol staat. Kan ik de LHM doen, de bollen vervangen, de grote radiateur die ik erin wil erin hangen en het zaakje mooi schoon maken.
Doen we ook meteen de aandrijfaskeerringen, want ook daar zag ik al leksporen….Tsja het rubber is gewoon meer dan 30 jaar oud en dus gewoon op. Pakkingset heb ik al liggen. Oja ik heb ook al een gare motorsteun ontdekt, ook die is uitgedroogd.

Ik was natuurlijk liever met de Break komend weekend lekker naar de Ardennen gegaan, maar we hebben de Banaan nog. Gelukkig heb ik weten te voorkomen dat ik veroordeeld ga worden tot een weekend Opel Astra!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 juni 2012 12:55 AM
  [ # 22 ]

Zo de motor ligt er weer uit….
Vandaag even de bak eraf gehaald, en motor in een motorsteun geplaatst.
Komende week verder met demontage van het blok.

Even wat sfeerplaatjes Wink

Afbeelding Bijlagen
fotobreak1.jpgfotobreak2.jpgfotobreak3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 11 juni 2012 01:17 PM
  [ # 23 ]

Ach, routineklusje voor jou… Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 11 juni 2012 11:38 PM
  [ # 24 ]

Voor een echt sfeerplaatje had ik zelf de vuilniszakken even opzij gezet, maar goed Smile.

Overigens: toch knap dat Banaans zusje in zo’n korte tijd al wel gespot is:
CX gespot

Aan de andere kant: wat wil je met “galerie géante” op het dak Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 17 juni 2012 02:01 AM
  [ # 25 ]

Die Galerie géante is nu vooral handig voor de hoeveelheid onderdelen die ik er af aan het slopen ben Wink
Vandaag het blok kaal en schoon gemaakt.
De kop gaat er een dezer dagen af en dan ga ik eens kijken hoe het er uitziet. Er zou sprake kunnen zijn van een kantelende zuiger dus nu mooi de mogelijkheid dit op te lossen.

Er waren duidelijk oliesporen te zien die van de koppakking afkwamen, dus daar gaan we mooi een nieuwe voor monteren. Meteen de mogelijkheid om de kop na te kijken en de seals te vervangen. Dit soort operaties kun je mijns inziens maar beter grondig doen. Dn kun je mooi weer even zonder gedoe vooruit.

Een setje zuigers en bussen zijn onderweg, dus die kan ik altijd vervangen. Alles komt prima los en nog niets raars tegengekomen.

Ik zal snel weer eens foto’s maken.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 juni 2012 02:08 AM
  [ # 26 ]

Is het geen optie om een 22 te monteren?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 17 juni 2012 02:44 AM
  [ # 27 ]

Nee lijkt me geen optie, dan moet er eigenlijk ook een andere bak in om de verhoudingen lekker te houden. De bak die ik nu heb is gewoon prima, dus die blijft.
een 2 liter bak is wat korter, en ik heb geen zin in een hoogtoerige 2.2
Het zal geen dagelijks vervoer worden, maar een vakantie/kampeer/uitjes/gepland sjouw-werk-auto.

In de Athena is een 2 liter genoeg om toch een beetje vlotjes woon-werk-verkeer te kunnen doen, die break is meer voor het relaxte werk. Een 2.2 vind ik dan niet echt nodig, en de Pk winst is toch niet echt significant.

Gewoon lekker relaxt cruisen. Als ie 160 loopt vind ik het meer dan genoeg, die 829 motoren kennende is dat geen enkel probleem als je ze wakker houdt….....

Het apparaat moet gewoon bedrijfszeker soepel te rijden zijn.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 juni 2012 11:50 AM
  [ # 28 ]

Respect voor zulke operaties hoor! Smile Hoeveel tijd trek je nu - onverhoopte meeruren daargelaten - uit voor deze grondige klussen? Dagje of twee?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 17 juni 2012 03:13 PM
  [ # 29 ]
Nelis Infra schreef:

Respect voor zulke operaties hoor! Smile Hoeveel tijd trek je nu - onverhoopte meeruren daargelaten - uit voor deze grondige klussen? Dagje of twee?

Ik hang mezelf maar niet op aan een tijd waarbinnen dit klaar moet zijn. Als er nu meer aan de hand blijkt te zijn wil ik het meteen onderhanden kunnen nemen en dan kan het zijn dat ik op zoek moet naar de onderdelen.

Een dagje of 2 is dus wel heel erg krap. Daarnaast maak ik alles graag grondig schoon. Vaak zie je dat een garage hier de tijd niet voor heeft/neemt/krijgt, daarom is het fijn dit soort dingen gewoon zelf te doen. Daarnaast haal ik het motorblok helemaal open en weet ik niet wat ik allemaal ga tegenkomen.

Ik reken dat ik (tussen de bedrijven door) ongeveer een maand bezig ben. Zou ik gewoon door kunnen werken dan ben ik met een dag of 4/5 wel klaar. Zeker een 2-liter Douvrin is niet een bijzonder ingewikkelde motor.
Eigenlijk is het schoonmaken van alle delen nog het meeste werk.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 juni 2012 12:34 AM
  [ # 30 ]

Deze week nog wat uurtjes aan de Break gefröbeld. Het subframe ontdaan van een hoop vette troep en de accu er even uitgehaald. Na inspectie moet er een klein beetje gelast worden aan de accubak. nu de motor eruit ligt kan ik er mooi bij. Het is niet heel erg rot maar het behoeft gewoon even aandacht.

Het setje zuigers en bussen is onderweg vanuit Frankrijk en kan elk moment aankomen.

Dan heb ik nog de volgende vraag: Is er hier toevallig iemand die beschikt over gereedschapset 6021-T en dit een paar dagen kan missen of wellicht iemand die het heeft maar het wil verkopen??

Zuigerpennen zitten gekrompen en moeten er dus ingezet worden nadat de drijfstangen en zuigers verhit zijn. Het is dan wel handig om over de juiste steun en stempel te beschikken.

Mocht iemand een tip hebben, dan hoor ik het graag!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook