28 van de 36
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2013 06:16 PM
  [ # 406 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Gisteren eens de veershotels vergeleken met elkaar.

Conclusie:

-V6 heeft smalle veerpoten.
-TCT (vroege type 2) heeft dikke veerpoten.


Vreemd dan heeft de V6 dus veerpoten van een:

- 8V
- 16V
- En de ongeblazen diesel.

Ligt dat ook niet gewoon aan het bouwjaar?
Je ben nu dus een nieuwere TCT aan het vergelijken met je oudere V6… Iets met Appels en Peren?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 juli 2013 09:17 PM
  [ # 407 ]

Wat is het verschil in rijgedrag tussen de 2 afmetingen dan? De dikkere versies passen die onaangepast op bijvoorbeeld een 16v ? Ben benieuwd of je dat kan merken tijdens het rijden.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 juli 2013 12:29 AM
  [ # 408 ]
eXpelliarMus schreef:

Zoek er de juiste veer cylinders bij en je hebt een superieure update voor je V6.

Mmm zou ook een optie zijn mits behalve de veerschotels niet andere aanpassingen vereist.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 juli 2013 05:39 AM
  [ # 409 ]

Geen enkele Gert, gewoon er even uit en in beunen uurtje per kant als het mee zit misschien nog wel sneller en het is een leuk en leerzaam klusje.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 juli 2013 08:16 AM
  [ # 410 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Mmm zou ook een optie zijn mits behalve de veerschotels niet andere aanpassingen vereist.

Geen enkele inderdaad. Ik weet dat uit ervaring omdat mijn TCT toen ik ‘m kocht 2 verschillende veerpoten had. Het reed overigens niet fijn: links een andere hoogte als rechts en niet rechtuit willen rijden. confused

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 juli 2013 08:55 AM
  [ # 411 ]

Oké, ik ben om.. Effe zoeken naar de dikkere veerpoten

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 19 juli 2013 11:44 PM
  [ # 412 ]

Mocht je ze niet kunnen vinden dan heb ik ze voor je.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 20 juli 2013 10:58 AM
  [ # 413 ]

Trouwens: Als je in service.citroen.com je VIN invoert dan kan je precies zien welke er in horen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 juli 2013 12:10 PM
  [ # 414 ]

Diegene die er in zitten zullen er wel in horen, Gert wil dikker Jan

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 augustus 2013 07:54 PM
  [ # 415 ]

Zo, het project veerschotels komt wel goed!

Nu eerst een andere project wat irritatie ging geven, maar niet zo extreem als met een computer werken( don’t ask… Rolling Eyes )!


Vorige week wat voorbereiden gedaan voor een omleiding van het contactslotdraad naar de bendix van de startmotor.


Ik begon met het maken van een opstelling voor de relais en zekeringhouder:


Deze gemonteerd in de motorruimte van de Xm:



En tja mijn kennende uit elkaar gehaald om de scherpe randen weg te halen en een kleurtje te geven.. Het oog wilt ook wat!

 



Daarna kon de omleiding beginnen (lijk wel een operatie als ik het zo lees)... De plaats van de startmotor is indd voorin bij de uitlaatspruitstuk van het motorblok.. Wat een slechte plaats voor zoiets….

Affijn hitteschild erafhalen om te kabels te bekijken die naar de bendix gaat van de startmotor.

Na een hoop gevonk (een les voor later, méteen de stroom erafhalen), kwam ik erachter dat de omhulsel van de olieniveausensor (?) kabel weg was..



Meteen dit in orde gemaakt:


Hoppa krimpkous en isolatietape maken het weer netjes…

 

 

Daarna de kabel naar de bendix toe losgemaakt, en gezien de staat snap ik wel dat ze onder hete omstandigheden niet meer wilt starten! De hele ommantel van de kabel verpulverde in mijn handen:


Daar zit de kabel van contactslot naar de bendix toe..

 



 

Daarna via de kleur van de kabels bepaalt hoe alles gaat lopen via de relais:


#Zwart (voeding via het contactslot) gaat naar contactpunt nrtje 85 (2)

#Bruin gaat via contactpunt nrtje 86 ( 1) naar de massa (min) toe van de accu

#Rood gaat via de accu/zekeringhouder (10amp) naar contactpunt nrtje 87 (5)
Rood gaat via de contactpunt nrtje 30 (3) naar de bendix toe van de startmotor


ik heb de kabelboom via de ophangpunt van de motor onderlangs aangelegd. Dit leek mij de beste plek dan bovenlangs (de orginele weg van de kabelboom). De beweging van de motorblok is bij de motorsteun minimaal, aangezien dit de schanierpunt is.

De kabelboom kan vrij bewegen doordat ze via een kabelgoot lopen. Zo hangt het niet direct in beeld en is het redelijk afgeschermt.

 

 

De Foto’s van de kabelboom:

 


De keuze van de nieuwe accuklemmen, is een vergissing. De kabels liggen niet goed afgeschermt. Morgen komen de nieuwe binnen en zet ik ze erop.

 


En zo als alles opgebouwd is:


 

De kabels zitten mooi uit het zicht dus redelijk beschermt.

 



Ben redelijk tevreden over het resultaat, hoewel ik de relaishouder niet echt netjes vind hangen..

 

Maar wel redelijk uit het zicht:

 

 

En werkt het?


#Heb al wat boodschappen gedaan, en het lijkt te werken! We kijken het aan, maar de omleiding lijkt een succes!

#Het enigste wat ik me af vraag of de nieuwe kabelboom niet te veel hinder krijgt van de spruitstuk, ondanks hij afgeschermt wordt van de hitteschild..


Maar, ik ben tevreden met deze klusprojectje! alleen de accuklemmen overnieuw doen..


Wordt vervolgt (sneller dan jullie denken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 augustus 2013 10:08 PM
  [ # 416 ]

Heel netjes opgelost Gert! Maar wist je dat er ook relais te koop zijn met de zekering ingebouwd? Daar steek je die zekering zo in het relais zelf. Neemt niet weg dat je dit netjes gedaan hebt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 augustus 2013 10:23 PM
  [ # 417 ]

Nice, dan kan die dus zonder startproblemen mee op vakantie.  Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 augustus 2013 11:15 PM
  [ # 418 ]

@Dankje Yuri, dat van die zekering in de relais is een goeie om te onthouden! Dat scheelt veel extra ruimte.


@ Ik zou het niet erg vinden Coen, alleen de rest is niet zo overtuigd.. Rolling Eyes

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 07 augustus 2013 12:42 AM
  [ # 419 ]

En leuk dat uitgebreide fotoverslag ook! Voor leken zoals ik altijd leuk om te zien en te lezen! Smile Ga zo door !

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 augustus 2013 02:41 PM
  [ # 420 ]

Zo, inmiddels zitten de accuklemmen die voor mij gevoel goed zijn erop.

 

 


Indd zelfde exemplaar als bij de Digit maar niet verguld (zorgen voor een langdurige corrosievrije vermogensoverdracht en betere geleiding van de stroom). Was niet meer leverbaar, anders waren deze ook mooi van goude look voorzien..

 


Afgelopen vrijdag ben ik naar Chyparse geweest om het hydraulische systeem eens na te laten kijken. Ook omdat er positieve reactie zijn op het manier van werken aldaar..

 


Kreeg daar uitleg van hoe het precies de werking is van de veerbollen, en het verschil tussen de veerbol types en hoe je de bollen, aan past voor meer zweverige comfort.. Erg leuk erg vriendelijke mensen daarzo.


Maar goed, de veerbollen voor als achter zijn gevuld, hoefde niet veel bij, maar voor zal er op ten duur nieuwe op moeten komen, hij vond dat er veel uit was na 2jaar (meende dat het 2jaar geleden was dat deze gevuld was?).

Achter zat overigens niet meer de orginele V6 bollen erop, hierdoor veerde ze minder stugger.

Voor de rest was het systeem intern erg vuil, hoewel de LHM in de vat groen uit zag, kwam uit het vat groen en zwarte/blauwachtige vloeistof eruit…

En de filters waren behoorlijk zwart:

 

Dus alles is schoongemaakt en ik rij nu met hydraulische spoelolie rond. Dit moet ik na 4000km of voor de dat ze op stal gaat vervesen.


Hoe rijdt ze nu?


Beter veel beter en de Diravi gaat veel lichter. Terwijl ik niet daarvoor naar Chyparse ging! Het was geen overbodige luxe om effe naar Chyparse te gaan. Veel geleerd aldaar..

Profiel  
 
 
28 van de 36
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook