3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
revisie lek stuurhuis DIRAVI
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 maart 2013 07:36 PM
  [ # 31 ]

Als het niet ver is, is dat verreweg het beste.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 maart 2013 07:52 PM
  [ # 32 ]
atak schreef:

Het wordt me allemaal te moeilijk, ik denk dat langs la leo gaan het beste is. Die laten rijden en eens horen wat die er van vind. Als ik dan iets nodig heb kan ik het direct daar aanschaffen.

Ad

Snap dat je dit laat controleren(snap het zelf ook effe niet.)
Maar kun je eens proberen wat jantje zegt,Auto starten en kijken of het stuur terug komt.
Ben wel benieuwd,want ik denk zelf meer in de richting van mark.
Naar mijn mening geeft het bolletje alleen meer of minder weerstand bij hogere of lage snelheid.
Dus ik ben zeer benieuwd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 14 maart 2013 08:16 PM
  [ # 33 ]

Bij stuur loslaten na een bocht of na parkeren gaat het stuur perfect in middenstand.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 maart 2013 09:18 PM
  [ # 34 ]

Dat klinkt goed. Ik heb dat een keer gecontroleerd door de aandrijfkabel uit het bolletje te halen. Bizar. Bij uitkomen van de bocht moet je hem zelf helemaal terugdraaien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2013 10:45 PM
  [ # 35 ]

Dat lijkt me dan nog wel een mooie en eenvoudige test om zelf eerst nog te doen Ad.
Kabel van het bolletje los en da kijken of er veel verschil is. Niet dat je het dan 100% uitsluit natuurlijk, maar toch.

In een ander geval kan ook de Diravi zelf kapot zijn….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 18 maart 2013 10:33 AM
  [ # 36 ]

je moet vooral heel goed markeren hoe de montageplaat van het stuurhuis op jouw auto zit. Zet je hem scheef terug dan klopt er niets meer van de stuurhuispositie en daar ga je flink van balen. Stuurstangen maak je los met een trekker.

Wat word hier bedoeld met montageplaat? Heeft iemand hier toevallig ook een plaatje van?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2013 10:36 AM
  [ # 37 ]

Het stuurhuis zit zelf op een plaat gemonteerd. Die plaat zit weer op het subframe vast. Het is écht HEEL ERG BELANGRIJK dat die plaat weer perfect terug gezet wordt anders klopt de stuurgeometrie niet meer en is je auto niet op de weg te houden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 maart 2013 11:40 AM
  [ # 38 ]

Plaat laten zitten,gewoon de vier boutjes loshalen wie aan de onderkant en bovenkant zitten zijn er ook vier.
Anders is het net wat Yuri zegt een heel karwei om deze weer goed te krijgen,en je hebt er speciaal gereedschap voor nodig.

https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/photo/5620030125736393218

Hier zie je het stuurhuis op de plaat.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 18 maart 2013 05:23 PM
  [ # 39 ]

Dank heeren voor de toevoeging. Vooral foto’s zijn we blij mee. Maar om even zeker te zijn: gaat om die koper(kleurige) plaat?

En uit nieuwsgierigheid: wat loopt daar dan onder van links naar rechts, ook met die rubber hoezen aan de uiteinden?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 maart 2013 05:44 PM
  [ # 40 ]

Volgens mij de stabilisatorstang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 maart 2013 07:21 PM
  [ # 41 ]
PieterT schreef:

Dank heeren voor de toevoeging. Vooral foto’s zijn we blij mee. Maar om even zeker te zijn: gaat om die koper(kleurige) plaat?


En uit nieuwsgierigheid: wat loopt daar dan onder van links naar rechts, ook met die rubber hoezen aan de uiteinden?

1 https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/photo/5619683840436010562
hier zie je de plaat aleen wie je moet laten zitten

 

2/De stabelisatorstang

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 11 juli 2013 11:49 PM
  [ # 42 ]

ik ben mij nog steeds aan het inlezen over het demonteren van het stuurhuis.

Zo lees ik (ook in Haynes) dat je een pen van 6mm moet installeren in het stuurcommando: waar gaat die pen in? Via het stuur, omdat je hiervoor ook het stuur moet demonteren?

En hoe scheidt je precies het stuurcommando van het stuurhuis? Weet niet precies waar je dit moet losmaken van elkaar. Een foto ter illustratie word beloond met eeuwige dankbaarheid!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 juli 2013 12:01 AM
  [ # 43 ]

Stuur eraf,en je ziet dan de “pen/ draad eind ” waar je stuur op zit zat.
Daaronder zit een gaatje waar de pen in moet.
Als deze erin zit ga je onder je reservewiel ,en daar zie het rondsel,daar draai je twee m8 boutjes uit en je mechanische verbinding is verbroken.
Daarna je leidingen nog,zitten midden op het stuurhuis .
En de rest weet je al?

VgF.
Ps als je bepaalde foto’s nodig hebt vraag het maar zal ik ze morgen maken voor je.
.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 juli 2013 12:51 AM
  [ # 44 ]

Je moet niet te moeilijk denken.

Gewoon uitbouwen, stuurstangen op excact de oude lengte weer monteren.
Alles weer monteren op de schijf tussen diravi en stuurhuis na.
Dan starten en de diravi in zijn ruststand laten lopen, wielen recht en de schijf monteren.

Daarna uitlijnen.

Het is trouwens best wel een klusje Smile

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 12 juli 2013 01:48 AM
  [ # 45 ]

Stuur eraf,en je ziet dan de “pen/ draad eind ” waar je stuur op zit zat.
Daaronder zit een gaatje waar de pen in moet.
Als deze erin zit ga je onder je reservewiel ,en daar zie het rondsel,daar draai je twee m8 boutjes uit en je mechanische verbinding is verbroken.
Daarna je leidingen nog,zitten midden op het stuurhuis .
En de rest weet je al?

Dank hiervoor. het klinkt niet heel lastig allemaal, maar of dat ik de praktijk ook zo is?! Er is me al verteld dat het een aardige klus is, daarom heb ik er nu een paar dagen voor Wink En of ik de rest weet…? Weet ik niet!

Zo lees ik ook dat de excentische moeren gecentraliseerd terug geplaatst moeten worden, en dit is waarom? En die plaat waar erik ik het over heeft? Ik zal hem iedergeval gauw genoeg tegen komen.

Ach zie wel, maar hoor graag nog wat tips en trucks, of echte aandachtspunten waarop ik moet letten

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook