2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 prestige wil niet starten
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 23 mei 2012 06:21 PM
  [ # 16 ]
Redbird schreef:

ik heb ook wel eens gehad dat het stekkertje van de benzinepomp los was geschoten, dat zijn 2 gele draadjes in de buurt van de accu. Vaak gaan die los met het verwisselen van de accu.(ik doe er een tyrerapje omheen)

Tijdens het starten zou je de pomp moeten horen, evt het (kleine) stekkertje van de startmoter afhalen, zodat je makkelijker de pomp kan horen.

benzinepomp loopt keurig en voor bij rails komt de benzine er keurig uit, dus dat is het niet

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2012 07:13 PM
  [ # 17 ]
bastheije schreef:

vonkt met scroop 2x dan niet en dan na lange tijd weer wel


Dit snap ik niet helemaal. Wat is een scroop en hoeveel is “een lange tijd”?

Beide bobines moeten tegelijkertijd vonken. Dus in totaal vier vonken tegelijk, continu.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 23 mei 2012 07:18 PM
  [ # 18 ]
La Léo schreef:
bastheije schreef:

vonkt met scroop 2x dan niet en dan na lange tijd weer wel


Dit snap ik niet helemaal. Wat is een scroop en hoeveel is “een lange tijd”?

Beide bobines moeten tegelijkertijd vonken. Dus in totaal vier vonken tegelijk, continu.

scoop zet ik op bougiekabel en zie of ie vonkt eerst 2 vonken en dan 10 sec niets en dan weer wel

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2012 07:25 PM
  [ # 19 ]

Da’s fout. Ze moeten als een gek vonken. En allebei tegelijk.
Dus bobines kapot of je computer deugt niet.
Heb je er wel een van het juiste type?

Welk bouwjaar is die auto? Sommige hebben 2 sensoren en later kregen ze er maar één maar daar hoort een andere computer bij. Je kunt dus niet zonder meer alle componenten uitwisselen met een andere CX.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 08 juni 2012 07:27 PM
  [ # 20 ]

Bij gti loopt motor
bij prestige niet, niet vonken ik denk dat veo kapot is, kan deze doorgemeten worden?

bij gti zit een Thomson brandt LA8 LD4 EA85102 86k
bij prestige zit een Thomson brandt LA* LD4 20 165970 85k

ik denk dat de veo van pretige kapot is

Profiel  
 
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 11 juni 2012 12:32 PM
  [ # 21 ]
La Léo schreef:

Da’s fout. Ze moeten als een gek vonken. En allebei tegelijk.
Dus bobines kapot of je computer deugt niet.
Heb je er wel een van het juiste type?

Welk bouwjaar is die auto? Sommige hebben 2 sensoren en later kregen ze er maar één maar daar hoort een andere computer bij. Je kunt dus niet zonder meer alle componenten uitwisselen met een andere CX.

prestige is van 1986
gti is van 1987

prestige heeft dezelfde inj computer maar andere veo en heeft inderdaad 2 sensoren
gti heeft 1 sensor

lmm, inj computer uitgewisseld heeft geen resultaat gti loopt wel prestige niet
nieuwe bobine gemonteerd alleen de veo nog niets anders
is deze door te meten om te kijken of deze goed is?

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2012 12:38 PM
  [ # 22 ]

Jammer, de ontstekingscomputers kun je dus niet uitwisselen, die zijn anders.

Doormeten is mogelijk, maar dan heb je een speciaal meetkastje nodig van Thomson Brandt en die zijn erg schaars. Ik heb er eentje in bestelling maar nog niet binnen. Plus, je hebt de hele auto erbij nodig om het uit te lezen, niet alleen de VEO uiteraard.


Vermoeden rijst wel dat het aan de computer ligt inderdaad. Als je alle andere dingen al gewisseld hebt voor bewezen goede onderdelen.
Maar ja, dit is gewoon heel lastig te analyseren via een forum.  Want één stekkertje niet goed vast en daar ga je al. Stekkers kunnen soms ook vastzitten, maar dat het pinnetje van binnen teruggeschoven is. Ook dan: geen sjoege.


Mijn tip: Doe een oproep hier, en vind iemand met een 25IE CX met één BDP-sensor. Vraag of die naar jou toe wil komen (vergoed de brandstof, dat helpt!) en wissel dan samen even de computers uit. Loopt ‘ie dan wel, dan weet je in elk geval waarnaar je op zoek moet.
Loopt ‘ie dan nog niet, dan heb je dat in elk geval uitgesloten.

‘t Is de enige methode ben ik bang.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 15 juni 2012 10:04 AM
  [ # 23 ]

De Prestige loopt weer, dus bleek het toch de VEO te zijn, nu afstellen en apk en de rest

Profiel  
 
Gepost: 15 juni 2012 12:08 PM
  [ # 24 ]

Heb je een andere computer gevonden?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 18 juni 2012 11:00 AM
  [ # 25 ]

Lag ergens in nederland nog op de plank, maar ik denk dat deze zeer zeldzaam is, ga nu kijken wat de oude nog kan doen, maar eerst lekken in hydrauliek maken komen nu deze tevoorschijn komen met draaiende motor

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2012 11:01 AM
  [ # 26 ]

Wat is een VEO?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 juni 2012 11:03 AM
  [ # 27 ]

Volledig Electronisch Ontsteking (regelt zowel ontsteking als inspuiting)
En men bedoelt i.c. het electronische brein.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2012 11:26 AM
  [ # 28 ]

aaah! De ECU. of motor management.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 11:38 AM
  [ # 29 ]

Ja die computer begint inderdaad vrij zeldzaam te worden voor de types met 2 BDP-sensoren. 
De reden? Ze gaan allemaal kapot.  hmz

Een geluk dat je er dus nog eentje vond!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 juni 2012 11:53 AM
  [ # 30 ]

En wat gaat er dan aan kapot zo’n ding moet toch te maken zijn ? heb je een oude ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook