4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
CX 25 prestige wil niet starten
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 juni 2012 10:10 PM
  [ # 46 ]

bespaart ook nog eens flink op de brandstofkosten.

Je hebt de investering er dus zó weer uit. Wink

De laatste keer dat ik informeerde inzake VEMS moest het hele motorblok eruit…..
Ik heb overigens geen problemen met ‘de oude troep’.

Even relativeren; er zij maar een aantal zwakke plekken:
- luchtmassameter
- luchtbalg die scheurt
- bdp sensors die kapot gaan (maar via een Ford truc weer na te maken zijn)
- Blauw relais dat er de brui aan geeft
- ECU die kapot gaat
- bobines die je beter kunt vervangen
- aansluitingen connectoren die slecht contact maken

Kortom, waar hebben we het over Laughing

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2012 11:16 PM
  [ # 47 ]

een ECU is een Elektronic Control Unit. dat kan van alles betekenen.
De DS had een analoge ECU. ging/gaat nooit kapot.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 18 juni 2012 11:43 PM
  [ # 48 ]

Tijdens de eerste proefrit met mijn huidige CX 25RI in februari j.l. wilde deze niet starten of soms een paar seconden en viel daarna uit de verkoper is na lang zoeken er achter gekomen dat de ECU de boosdoener was.
Volgens zeggen heeft het inderdaad nogal wat moeite gekost om een andere ECU op de kop te tikken.

Ik heb de defecte ECU mee gekregen met de mededeling misschien is deze nog te repareren.

Het is een Thomson-Brandt LA8 LD4 20165648 met een stempel 8840 is dit 1988 week 40???? Wel gek eigenlijk de CX is geproduceerd in 1984 of hij is al eens eerder vervangen.

Ik heb de ECU opengemaakt en zag al direct dat een varistor in de voeding ontploft was, dat het een varistor is was een kwestie van Google’en op V27ZA4.

Mogelijk is die varistor nog ergens verkrijgbaar en werkt de ECU weer, als ik wat meer tijd heb ga ik wel eens een poging wagen.

Mijn vermoeden van de oorzaak is een defecte alternator (dynamo) daar was vreselijk mee gerommeld en is door mij recent vervangen voor een nieuwe, de laadspanning liep soms op tot bijna 20 Volt ook alle dashboard lampjes heb ik moeten vervangen.

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2012 12:25 AM
  [ # 49 ]

Lieve help, 20 Volt?!
Leeft je accu dan nog vraag ik mij af Henk? Laughing

En over die AEI+.... daar staat bij mijn weten geen duidelijke productiedatum op (zoals bij banden wel jet geval is), maar dat lange nummer geeft wel aan of het eentje voor een oud of een nieuw type is (twee of één sensor).

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2012 12:27 AM
  [ # 50 ]
harry45 schreef:

Ahum, beste forummers er is een oplossing voor de problemen waar steeds meer van jullie in de naaste toekomste mee te maken krijgen, VEMS

Hahahaha! Ik dacht al: wat duurt het lang eer Harry weer over VEMS begint. Laughing

Inderdaad een heel effectief systeem! Vergt wel een investering van ca. € 2750,- meer dan ben je dus van alle bovengenoemde problemen af.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2012 12:29 AM
  [ # 51 ]

Oeps, dubbel!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2012 12:30 AM
  [ # 52 ]

Nouja, zeg… is er een bug ofzo?? Hij plaats hem er telkens weer onder!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 19 juni 2012 01:11 AM
  [ # 53 ]

Hahahaha! Ik dacht al: wat duurt het lang eer Harry weer over VEMS begint.

haha, ja daar was ie al! Goed hoor harry, maar is het echt zo duur??

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 19 juni 2012 08:27 AM
  [ # 54 ]
La Léo schreef:

Lieve help, 20 Volt?!
Leeft je accu dan nog vraag ik mij af Henk? Laughing

En over die AEI+.... daar staat bij mijn weten geen duidelijke productiedatum op (zoals bij banden wel jet geval is), maar dat lange nummer geeft wel aan of het eentje voor een oud of een nieuw type is (twee of één sensor).

Wonderwel heeft de accu het overleeft omdat het telkens maar heel korte periodes waren van de veel te hoge spanning.


Waar kan ik wat meer te weten komen over VEMS in onze CX’n?

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juni 2012 11:33 AM
  [ # 55 ]

Bij VanderLaan in Abbenes!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 juni 2012 11:56 AM
  [ # 56 ]

Als er zoveel interesse is in VEMS kun je een ‘standaardpakket’ maken. Standaardiseren zal zeker schelen in de prijs.  Ik vraag me overigens nog steeds af waarom het blok eruit moet.

Ik zie nog wel een zwak punt. Er zit een sensor in de luchtbalg. Zie
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214475/#1553013
Zoals bekend scheuren deze balgen en die zijn haast ook niet meer te vinden.

Wil Untiteld eens een update geven over zijn ervaringen….?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2012 07:58 PM
  [ # 57 ]

Dat zou ik maar eens goed navragen, ik kan me ergens voorstellen dat het blok er niet uit gaat. Lijkt me ook niet in de prijs van 2750 euro passen, want uit en inbouwen is alleen al een uur of 16 werk…

Bij de turbo modellen zit die balg overigens niet, dus dat scheelt weer, maar daar heb je zelf denk ik niet zoveel aan Wink

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 19 juni 2012 09:23 PM
  [ # 58 ]

Ik weet vrij zeker dat mijn blok er niet uit is geweest voor de installatie van VEMS. Het apparaat is vrij duur en de inbouw kost wel wat tijd. Ik heb inderdaad een sensor in het rubberen deel tussen open luchtfilter en inlaatspruitstuk zitten. Het lijkt mij niet ingewikkeld om daar een aftermarket bochtje van silicone o.i.d. voor in de plaats te maken. 

Verder rijd ik er nu weer een tijd mee, waaronder op wintersport in Oostenrijk in januari en heb er geen enkel probleem mee gehad tot nu toe. Het loopt erg goed.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 juni 2012 10:43 AM
  [ # 59 ]

aftermarket bochtje van silicone o.i.d. voor in de plaats te maken.

Ik heb voor 40 euro een balgje laten maken, althans het flexibele deel.
Probleem is dat de ene zijde een andere diameter heeft dan de andere zijde. Dus maatwerk.
Ik zit nog te bedenken hoe ik de bocht monteer aan dit balgje.
Ik zal wel een foto maken van het ding, dan is het meteen duidelijk.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 20 juni 2012 11:08 PM
  [ # 60 ]
PieterT schreef:

Hahahaha! Ik dacht al: wat duurt het lang eer Harry weer over VEMS begint.

haha, ja daar was ie al! Goed hoor harry, maar is het echt zo duur??

@Pieter:De indicatie van 2750,00 Eur zit aardig in de buurt, het ligt eraan wat je extra wil voor een T1 heb je een intercooler nodig een T2 heeft die al, m.a.w er zijn wat verschillen.
Voor een VEMS inbouw kun je eerst beter met Garage v.d Laan in Abbenes contact opnemen voor een prijsindicatie.

@Prestige: De motor hoeft er echt niet uit hoor!

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook