3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
CX 25 prestige wil niet starten
Gepost: 18 juni 2012 12:02 PM
  [ # 31 ]

Tuurlijk, alles is te maken. Er zitten honderden weerstandjes en printplaatjes in zo’n ECU en daar brandt er vermoedelijk eentje van door.
Maar ik heb er weleens eentje opengemaakt en je kunt eigenlijk niet zijn wat of welke. Maar goed, ik ben dan ook geen elektro-wizzard. Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 juni 2012 12:44 PM
  [ # 32 ]

Ja die computer begint inderdaad vrij zeldzaam te worden voor de types met 2 BDP-sensoren. 
De reden? Ze gaan allemaal kapot

Moet ik er eentje in voorraad nemen?

Ps. Ik weet dat de ECU’s op 2 verschillende plaatsen zijn gemonteerd: achter het dasboardkastje of in de motorruimte.
Zijn de ECU’s tbv 2 sensors ook wel in de motorruimte geplaatst? En zo ja, kan dit dan er voor zorgen dat ze kapot gaat (te warm of andere vervelende leefomstandigheden)?
Mijn ECU zit veilig opgebrogen achter het dasboardkastje.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 01:08 PM
  [ # 33 ]

Ja en juist die gaan altijd kapot!! 
Je zou zeggen dat het andersom was, maar de types met één sensor hebben het meest kwetsbare systeem. De versie met 1 sensor was wat dat betreft werkelijk een verbetering. Veel minder (vage) storingen met die auto’s!

Waarom ze toen de computer in de motorruimte hebben geplaatst is mij een raadsel, maar echt nadelig bleek het ook niet te zijn, behalve dat je per ongeluk weleens een stekker los trekt als je in de buurt van de claxon bezig bent.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 juni 2012 01:09 PM
  [ # 34 ]

reden dat de dingen niet mer werken kan zijn slechte soldeerverbindingen, of veroudering componenten of defecte componenten, maar met een schema is zo’n ding echt wel te repareren, dus wie er eentje heeft laat maar even weten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 01:14 PM
  [ # 35 ]

Een schema van de ingewanden van die computer zelf heb ik nog nooit gezien of gevonden helaas…. Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2012 01:37 PM
  [ # 36 ]

Wat uitfikt zijn de eindtrappen omdat ie te heet wordt achter het dashboard… ik denk dat als je die transistoren vervangt, hij het wel weer doet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 juni 2012 05:06 PM
  [ # 37 ]

Deze meneer zegt het te kunnen:
http://link.marktplaats.nl/569126085

Maar ja, die zegt het ook ECU’s van een DS te kunnen repareren. Ik vraag me af of een DSie al een ECU had.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 05:30 PM
  [ # 38 ]

Tuurlijk heeft ‘ie dat. Hoe denk je anders dat die injectoren worden aangestuurd? Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 juni 2012 06:00 PM
  [ # 39 ]

Juist ja, het was idd een injection ELECTRONIQUE (en geen mechanische injectie).

Hier is al eens eerder gediscutieerd.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185765/P15/

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2012 06:48 PM
  [ # 40 ]
La Léo schreef:

Ja en juist die gaan altijd kapot!! 
Je zou zeggen dat het andersom was, maar de types met één sensor hebben het meest kwetsbare systeem. De versie met 2 sensoren was wat dat betreft werkelijk een verbetering. Veel minder (vage) storingen met die auto’s!

De types met 1 bdp sensor zijn toch juist de latere types?

La Léo schreef:

Waarom ze toen de computer in de motorruimte hebben geplaatst is mij een raadsel, maar echt nadelig bleek het ook niet te zijn, behalve dat je per ongeluk weleens een stekker los trekt als je in de buurt van de claxon bezig bent.

Bij de mijne uit 89 met 1 bdp sensor zit de computer achter het dashboard kastje.
Alleen de AEI zit onder de kap.

Lijkt mij ook het meeste ideaal, 1 bdp sensor en de ECU achter het dashboardkastje.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 juni 2012 07:04 PM
  [ # 41 ]
maartens schreef:

Deze meneer zegt het te kunnen:
http://link.marktplaats.nl/569126085

Maar ja, die zegt het ook ECU’s van een DS te kunnen repareren. Ik vraag me af of een DSie al een ECU had.

Ik repareer ze wel voor de helft, Laughing maar ff serieus wie zorgt dan ff dat ik wat kappotte exemplaren heb kijk ik of ze te fixen zijn.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 07:11 PM
  [ # 42 ]
Arjan Verkade schreef:
La Léo schreef:

Ja en juist die gaan altijd kapot!! 
Je zou zeggen dat het andersom was, maar de types met één sensor hebben het meest kwetsbare systeem. De versie met 2 sensoren was wat dat betreft werkelijk een verbetering. Veel minder (vage) storingen met die auto’s!

De types met 1 bdp sensor zijn toch juist de latere types?

Sorry, typefoutje inderdaad. Die met TWEE sensoren gaat vaak kapot.
De versie met één sensor was een verbetering!!

@Mod: wellicht even aanpassen in mijn post, anders wekt dit later verwarring voor iemand die de corrigerende post van Arjan niet gelezen heeft.

Arjan Verkade schreef:

Bij de mijne uit 89 met 1 bdp sensor zit de computer achter het dashboard kastje.
Alleen de AEI zit onder de kap.


We hebben het hier ook de hele tijd over de AEI. Dat is immers óók een computer?
Die computer onder je dashboard is van de injectie, maar daarover gaat dit topic niet. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 07:12 PM
  [ # 43 ]
Mark Gielen schreef:

Ik repareer ze wel voor de helft, Laughing maar ff serieus wie zorgt dan ff dat ik wat kappotte exemplaren heb kijk ik of ze te fixen zijn.

Mark

O ik zal eens kijken.
Kapotte moeten wel te vinden zijn. Het zijn de goede die schaars worden.
Tenzij men de kapotte allemaal heeft weggezwierd natuurlijk….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 18 juni 2012 07:14 PM
  [ # 44 ]

Ahum, beste forummers er is een oplossing voor de problemen waar steeds meer van jullie in de naaste toekomste mee te maken krijgen, VEMS, geloof het of niet, stilstaan langs de kant van de weg of gewoon niet wegkunnen van huis, ik moet er niet aan denken, gewoon die oude shit eruit je CX rijdt wederom als nieuw.
Repareren en vervangen van evt moeilijk te verkrijgen ond kost uiteindelijk meer! en je bespaart ook nog eens flink op de brandstofkosten.

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2012 07:28 PM
  [ # 45 ]
La Léo schreef:
Arjan Verkade schreef:
La Léo schreef:

Ja en juist die gaan altijd kapot!! 
Je zou zeggen dat het andersom was, maar de types met één sensor hebben het meest kwetsbare systeem. De versie met 2 sensoren was wat dat betreft werkelijk een verbetering. Veel minder (vage) storingen met die auto’s!

De types met 1 bdp sensor zijn toch juist de latere types?

Sorry, typefoutje inderdaad. Die met TWEE sensoren gaat vaak kapot.
De versie met één sensor was een verbetering!!

@Mod: wellicht even aanpassen in mijn post, anders wekt dit later verwarring voor iemand die de corrigerende post van Arjan niet gelezen heeft.

Arjan Verkade schreef:

Bij de mijne uit 89 met 1 bdp sensor zit de computer achter het dashboard kastje.
Alleen de AEI zit onder de kap.


We hebben het hier ook de hele tijd over de AEI. Dat is immers óók een computer?
Die computer onder je dashboard is van de injectie, maar daarover gaat dit topic niet. Wink

Ik heb het aangepast, ik vond het al verwarrend, normaal vind iedereen met 1 sensor beter.

Ik dacht dat met ECU de injectie computer bedoeld werd, maar het is blijkbaar de AEI Wink

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook