1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Losse chevrons
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 23 mei 2012 10:11 PM

Met enige regelmaat zie ik Xsara’s van na de facelift waarvan de bovenste chevron uit de grille mist. Gisteren heb ik er meerdere gezien, waardoor ik dus wat vragen hierover heb. Ik bedoel dus zoals in deze
foto
(plaatje heb ik gewoon op google gevonden, niet mijn auto en niet door mij gemaakt dus. Mijn auto heeft de bovenste Chevron nog…).

Wat ligt hier ten grondslag aan, is dit vandalisme of valt de chevron er tijdens het rijden vanaf ?
Zijn er tips om dit te voorkomen ?
Ik ben er zelf aan het denken 2 kleine gaatjes te boren in het zwart plastic van de grille en zo met witte tye-ropes de Chevron vast te zetten, indien er een aannemelijk risico is dat ie eraf kan vallen.

Ik had al op het forum op dergelijke onderwerpen gezocht, niets gevonden. Via Google afbeeldingen vond ik wel dit topic.

Groetjes,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2012 11:56 PM
  [ # 1 ]

Bij mij kwam ie eens tijdens het rijden op de snelweg los en vloog over het dak…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 08:42 AM
  [ # 2 ]

Bij mijn vorige Xsara is die ook los gekomen op de snelweg…
Wel toen er iets los schoot bij de auto van mijn voorganger dat er precies tegenaan kwam.

Het probleem zit hem gewoon in zwake verbindingen…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 24 mei 2012 10:52 AM
  [ # 3 ]

Boren, tie-wraps… Kun je hem er niet gewoon op lijmen? Lijkt me een stuk minder gedoe.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 24 mei 2012 11:00 AM
  [ # 4 ]

Lijmen… precies mijn gedachte! Voorzichtig loshalen, beide oppervlaktes licht opschuren en goede lijm gebruiken, paar uurtjes laten harden en die komt nooit meer los!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 24 mei 2012 04:57 PM
  [ # 5 ]

Dit is helaas een zwakke plek van deze Xsara’s. De strip met de bovenste chevron laat op enig moment gewoon los. Lijmen lijkt me het beste.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 24 mei 2012 11:06 PM
  [ # 6 ]

Ik heb ‘m nu met tye ropes vastgezet ter voorkoming van verlies / schade. Ik heb momenteel geen goede lijm in huis maar zal dit weekend eens kijken of ik de tye ropes storend vind en dus lijm ga halen.
Bedankt voor de tips.

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 mei 2012 09:20 AM
  [ # 7 ]

Ik heb het idee dat het met name de phase 2’s zijn die hier last van hebben. Ik heb eigenlijk nog nooit een phase 3 (dus met mistlampen in de bumper) gezien waarvan de chevron ontbrak.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 mei 2012 03:58 PM
  [ # 8 ]
25trd schreef:

Lijmen… precies mijn gedachte! Voorzichtig loshalen, beide oppervlaktes licht opschuren en goede lijm gebruiken, paar uurtjes laten harden en die komt nooit meer los!

Alleen als je lijm gebruikt die na harden het nodige aan flexibiliteit behoudt. Zo niet, dan ga je alsnog een keer de chevron over je voorruit zien vliegen.

Been there, done that.

Ik heb een lijmpistool gebruikt. De smeltlijm blijft namelijk behoorlijk taai. Kitlijm zou ook kunnen, dat spul blijft ook taai. Tot nu toe werkt het, al moet ik eigenlijk binnenkort eens de verbindingen controleren.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 29 mei 2012 11:41 PM
  [ # 9 ]

is mij ook over komen en kon hem nog net redden en heb hem toen met 3m ruitkit vast gelijmt en dat is in mijn optiek de mooiste (want je ziet t niet ) en de beste (immers ruitkit doet mee aan de stijfheid van de construktie van de caresorie ) dus die komt niet meer los

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
frank-xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 27-06-2012

Gepost: 30 oktober 2012 11:55 AM
  [ # 10 ]

Helaas ook mijn embleem eraf gevallen, gewaaid??  ik merkte het wat later. Het ziet er niet uit, maar om nu een nieuwe grill te kopen en die in de juiste kleur te spuiten kost ook weer € 300, en dat heb ik dus niet….. Helaas dus zonder embleem rijden. Citroen nederland erkent het probleem niet en wil niet tegemoet komen in deze zwakke plek!! ondanks dat het intern wel bekend is bij citroen Nederland!  Net zoals de vernesnellingsbak olie vervangen van automaat bakken!! Ook dit is een bekend euvel bij de Xsara maar ook hier doet citroen Nederland net of hun neus bloed.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2012 06:37 PM
  [ # 11 ]

Een beetje Xsara is inmiddels 10 jaar oud, daar kunnen ze eigenlijk ook niet veel meer mee.

Denk je dat Opel iets voor je gaat betekenen als je Combootje een beetje roest vertoont?
Dat doen er ook veel, daar zullen ze ook niets meer aan doen.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 30 oktober 2012 10:41 PM
  [ # 12 ]
frank-xsara schreef:

Helaas ook mijn embleem eraf gevallen, gewaaid??  ik merkte het wat later. Het ziet er niet uit, maar om nu een nieuwe grill te kopen en die in de juiste kleur te spuiten kost ook weer € 300, en dat heb ik dus niet….. Helaas dus zonder embleem rijden. Citroen nederland erkent het probleem niet en wil niet tegemoet komen in deze zwakke plek!! ondanks dat het intern wel bekend is bij citroen Nederland!  Net zoals de vernesnellingsbak olie vervangen van automaat bakken!! Ook dit is een bekend euvel bij de Xsara maar ook hier doet citroen Nederland net of hun neus bloed.

Bij de sloop een grill halen voor de phase II. Vorm moet kloppen, kleur niet. Schade mag ook, als de grote chevron maar in orde is.

Vervolgens: Bij de sloop-grill de smeltlassen die de grote chevron vasthouden vanuit de achterkant uitboren met 5 mm boortje. Ook bij de eigen grill de bewuste plekken doorboren. Dan kan je het glimmende stuk plastic aanbrengen op je eigen tand-loze grill. Vanuit de gaten van het uitboren kan je mooi kitlijm of hete lijm uit een lijmpistool spuiten. Wel de boel heel goed schoonmaken zodat vuil/stof de hechting van de lijm/kit niet verknalt, en waar mogelijk het plastic opruwen met grof schuurpapier.

Je doet er verstandig aan om, ook met een lijmpistool of kitlijm, tie-wraps aan de binnenkant van de chevron te lijmen en die door gaten in de nieuwe grill te halen, voor extra borging.

Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1500792/

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
frank-xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 27-06-2012

Gepost: 31 oktober 2012 11:12 AM
  [ # 13 ]

Dank voor de reactie!  best wel goed idee.  Vrijdag maar eens wat sloopbedrijfjes afrijden in Amsterdam, Haarlem.

Profiel  
 
frank-xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 27-06-2012

Gepost: 31 oktober 2012 11:15 AM
  [ # 14 ]
Arjan Verkade schreef:

Een beetje Xsara is inmiddels 10 jaar oud, daar kunnen ze eigenlijk ook niet veel meer mee.

Denk je dat Opel iets voor je gaat betekenen als je Combootje een beetje roest vertoont?
Dat doen er ook veel, daar zullen ze ook niets meer aan doen.

 

Al deze klachten zijn al redelijk snel nadat xsara op de weg kwam bekend bij citroen Nederland!
Het life time olie verhaal bij aotomatische bakken is al jaren bekend!!  maar ook hier wil Ctroen Nederland niet bijdragen in de kosten voor vervangen olie, onddanks dat ze volhouden dat het ook niet hoeft. Pertinent onjuist.  Ze sturen iedereen door naar revisiebedrijf in de buurt van barneveld.

Ik moet wel eerlijk zijn, ik heb deze info van citroen Monteur!!!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 31 oktober 2012 11:18 AM
  [ # 15 ]
frank-xsara schreef:

Citroen nederland erkent het probleem niet en wil niet tegemoet komen in deze zwakke plek!!

Ik snap hier dus écht helemaal niets van.

Wij geven Citroen een plek voorop onze motorkap waar ze gratis reklame mogen maken, en daar gaan ze dan op zo’n manier mee om.  nuts Dit is toch een slecht uithangbord? En ondertussen wel een fortuin aan andere reklame campagnes besteden…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook